Van keresnivalójuk az autóiparban a magyar IT cégeknek
Hogyan lehet egy vállalat autóipari beszállító? Erre a kérdésre keresték a választ az IIR Magyarország Autóipari beszállítói kapcsolatok című konferenciáján. A Qualysoft Informatikai Zrt. szakértője szerint a válasz a rugalmasság és a gyorsaság.
Hihetetlen pezsgés van ma Magyarországon az autóiparban, s ezt a fellendülést az IT cégek is kihasználhatják - jelentette ki Gáspár László, Qualysoft Informatikai Zrt, Ipar és Kereskedelem Üzletág igazgatója az IT beszállítói specialitások az autóiparban című előadásában. Mint elmondta, a PwC Magyarország és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) az elmúlt hetekben mutatta be az Investing Guide Hungary 2012 című összefoglaló kiadványukat, amely szerint jelenleg az elektronikai, a gyógyszeripari, az informatikai és élelmiszeripari cégek mellett a legjelentősebb iparági befektetőknek az autóipari cégek bizonyulnak. A szegmensben közel 600 Magyarországon működő cég közvetlenül 100 ezer embert foglalkoztat, és közvetetten számos beszállítónak ad munkát, melyek a nagy nyugat-európai autógyártó cégek ellátása által folyamatosan erősödnek és bővülnek. Az Audi új, 900 millió eurós beruházása, valamint a Mercedes kecskeméti fejlesztése is tovább erősítette Magyarország pozícióját az autóiparban, illetve az autóipari beszállítói szektorban.
Az egyik legfontosabb az autóipari beszállítók igényeit tekintve a nagyfokú rugalmasság, nemcsak a beszállítói vonatkozásban, hanem a rendszer vonatkozásában is. Azaz hiába rugalmas az informatikai szolgáltató tevékenysége, ha a szállított rendszer nem illeszkedik a megrendelő folyamataihoz és kultúrájához. - mondta Gáspár László. A Qualysoft vezetője tapasztalataira hivatkozva elmondta, hogy az autóipari megrendelőinél elvégzett projektek főként a folyamatok és a költségek optimalizálására és a biztonság növelésére irányultak. Mint mondta, leggyakrabban a meglévő rendszerek optimalizálását kell elvégezni, ahhoz, hogy a vezetők a megfelelő időben a megfelelő információhoz jussanak. Ezen hiányosságok megoldásához az informatikai szolgáltatónak egyfajta tanácsadóvá kell válniuk és együtt kell élniük az ügyféllel, ami ezen a területen alapkövetelmény.
A szegmens specialitása, hogy a beszállító cégek is leggyakrabban valamilyen anyacég leányvállalataként működnek, ezért jellemző, hogy az anyavállalat informatikai rendszereit használják. Viszont ezeket lokalizálni, a magyar sajátosságoknak megfelelően optimalizálni kell, hiszen a helyi törvényeknek meg kell felelniük – vázolta a piaci réseket Gáspár László. Tapasztalatai szerint az autóipari vállalatoknál nagyon sok olyan informatikai rendszert használnak, amelyek az életciklusuk végén járnak. Ezek gyakran még mindig karakteres üzemmódban képesek dolgozni, s karbantartásuk, frissítésük is nagyon drága. Bár ezek a jól bevált rendszerek akár már húsz éve bizonyítják használhatóságukat, a kiváltásuk mégsem halasztható a végtelenségig, ezért ezeket folyamatosan váltják le a vállalatok – hangzott el a Qualysoft igazgatójának előadásában.
Másrészről a mai autóipari vállalatok is egyre gyakrabban használják az innovatív technológiákat, főként a főtevékenységet kiszolgáló területeken, mint pl. kontrolling, pénzügy, marketing, stb. A jövő a mobil eszközökben és a felhő (cloud) megoldásokban van. Egy autóipari vállalat akkor lehet igazán sikeres, ha gyorsan tud reagálni a megrendelői igényekre és természetesen a belső működési jelzésekre is. Az adatok, információk elérése és azok megfelelő megjelenítése – akár mobil eszközökön is – mára már kulcsfontosságúvá vált.
http://www.qualysoft.hu
Kapcsolódó cikkek
- Az autókban is átveszi az uralmat az okostelefon - Technológiai fordulat az utakon (1. rész)
- Hangfelismerő technológia az iGO primo-ban
- Kenyai indulás: A Sixt Afrikában is erősít
- E-útdíj elektronikus kapu vagy GPS megoldással
- Ingyenes, valós idejű forgalmi adatokkal egészült ki az iGO primo app
- E-útdíj: elektronikus kapu vagy GPS?
- Fantasztikus felhőalkalmazást dob piacra a Qualysoft
- Elindult az autokolcsonzes.hu nemzetközi bérautó-foglaló oldal
- A Sixt száz éves történelmének legjobb pénzügyi évét zárta
- Az autókban is átveszi az uralmat az okostelefon - Technológiai fordulat az utakon (2. rész)
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.