Globális piacra jutási lehetőség hazai szoftverfejlesztő vállalkozások számára
A Nemzetgazdasági Minisztériummal folytatott szakmai műhelymunka eredményeként a Nokia Siemens Networks globális piacra jutási lehetőséget biztosít két hazai kis- és középvállalkozás (KKV), a Starschema Kft. és a Processorg Software 82 Kft. számára. Az együttműködés jelentőségét az adja, hogy a magyar vállalatok a multinacionális nagyvállalaton keresztül nem csupán konkrét munkalehetőséghez jutnak, hanem a nemzetközi piacra is kiléphetnek. A cégek az úgynevezett Customer Experience Management* (magyarul ügyfélélmény-menedzsment), azaz a felhasználói tapasztalatokon alapuló új mobiltelefonos szolgáltatások és alkalmazások kifejlesztésében fognak együttműködni az elkövetkező három évben.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nokia által a munkahelyteremtés elősegítése érdekében létrehozott munkacsoportnak köszönhetően az egyedi szoftverfejlesztésben élenjáró Starschema Kft. és Processorg Software 82 Kft. a kutatás-fejlesztés (K+F), azon belül is az úgynevezett Business Intelligence** területén kezdte meg együttműködését a Nokia Siemens Networks Kft-vel.
A megállapodás legfontosabb, és egyszersmind újszerű eleme, hogy új partnereit a Nokia Siemens Networks nemcsak hazai, hanem globális projektjeibe is be kívánja vonni, azaz a világ mintegy 150 országában válik ismertté e két magyarországi KKV neve. A magyar vállalatok tehát egy globális nagyvállalat globális piacára fognak dolgozni, lehetőséget nyerve a nemzetközi piacra való kijutásra.
„A megállapodás három évre szól, folyamatos szakmai kihívást és munkalehetőséget teremtve több tucat fejlesztőmérnök számára.” – mondta Ésik Róbert, a Nokia Siemens Networks Kft. ügyvezető igazgatója. „A távközlési szolgáltatók ma két komoly kihívással is szembesülnek: az egyre gyorsabban bővülő hálózati forgalom napjaink hálózatainak hatékonyságkorlátait feszegeti, miközben az ügyfelek egyre magasabb szolgáltatási szintet várnak el. Cégünk együttműködik a szolgáltatókkal, hogy megfelelhessenek ezeknek a kihívásoknak.”
Ésik Róbert hangsúlyozta, hogy a Nokia Siemens Networks előrejelzése szerint 2020-ra az okostelefonok egyre növekvő népszerűsége miatt a felhasználók mindennap átlagosan 1 GB adatforgalmat bonyolítanak majd. „A mostani átlagosan 15 MB-os adatforgalomhoz képest ez olyan mértékű növekedés, amely teljesen átértelmezi a felhasználói igényeket, ehhez az egész iparágnak alkalmazkodnia és fejlesztenie kell” – tette hozzá.
A most induló projektek elsődleges célja a végfelhasználói tapasztalatok elemzése, értékelése, amely az úgynevezett Business Intelligence alkalmazások segítségével végzett kutatásokon alapszik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók mobileszközökkel kapcsolatos fogyasztási szokásait szakértők segítségével értelmezik, és a felmerült igények kielégítése érdekében a meglévő alkalmazásokat fejlesztik, illetve új, egyedi szoftveres funkciókat hoznak létre.
A projekteken dolgozó mérnökök első lépésben úgynevezett „train-the-trainer” megoldással csatlakoznak a magyarországi fejlesztő csapat munkájához, majd ezt követően vehetnek részt önállóan a komplex, globális szintű projektek megvalósításában.
Kapcsolódó cikkek
- Sürgetővé vált a mobil adatvédelmi szolgáltatások bevezetése
- A norvég vasút fejleszti kommunikációs hálózatát
- Szélessáv - a vasúti ágazat kiugrási lehetősége
- Szuperintelligens város lehet Budapest
- Robbanásszerűen nő a mobil adatforgalom
- Magyarországon bővíti K+F tevékenységét a Nokia
- A Nokia Siemens felvásárolja a Motorola egy részét
- Segítené az új mobilhálózat elindítását a Nokia Siemens Networks
- Kétszeres sebességű EDGE a Nokia Siemens-től
- Feljövőben a Nokia-Siemens a mobilhálózati piacon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.