Megjelent az első "okoskönyv" a Kossuth Kiadónál
Okostelefon tulajdonosoknak kínál olvasni- és néznivalót a Kossuth Kiadó, amely egy angol és magyar nyelvű Budapest útikönyvet, valamint egy mesekönyvet jelentetett meg "okoskönyv" formában. A papír alapú, brosúraszerű kiadvány úgynevezett QR-kódok segítségével interneten elérhető tartalmakat kínál.
Az A4-es lapnál alig nagyobb, zsebméretűre összehajtott füzetkében csak a legfontosabb információk találhatók meg. A Budapest - A 20 legszebb látnivaló című kiadvány például a fővárosi tömegközlekedésről, a fontosabb intézményekről, gyógyszertárakról, postákról, turistairodákról, nyilvános illemhelyekről tartalmaz tudnivalókat, a látnivalókról szóló információt az internetről lehet letölteni a QR-kódra irányított okostelefon-kamerával - mondta el Földes László, a Kossuth Kiadó informatikai szerkesztőségének vezetője.
A kódok felismerése után egy-egy fotóvetítés indul el, miközben a narrátor a látnivaló és környéke történetéről, érdekességeiről mesél - tette hozzá. A kiadvány olyan nevezetességeket ismertet, mint a budai Vár, a Mátyás-templom, a Halászbástya, a Citadella, a Gellért Szálló és fürdő, a Lánchíd, a Lukács fürdő, a Margitsziget, a Parlament, a Szent István-bazilika, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Magyar Állami Operaház, a Dohány utcai zsinagóga, a Váci utca, a "pesti broadway", a Hősök tere, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a Vajdahunyad vár vagy a Széchenyi fürdő. A tartalom hossza körülbelül két óra.
Sarkadi Ágnes meseíró elmondta, hogy a Rendetlen nyulak a benzinkúton című mesét kifejezetten erre a formátumra írta. Megjegyezte, hogy a mesékre nemcsak az elalvás előtt van szüksége a gyerekeknek, hanem segíthetnek az orvosi rendelőkben történő várakozásnál vagy a hosszú utazások közben is. A szöveget Stenczer Béla színész tolmácsolja, a mintegy 50 akvarell képet Fekete Hajnal festette. Sarkadi Ágnes hozzátette: az okoskönyvek előnye, hogy így egy mesébe hat történetet rejthettek.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az okoskönyvek ötlete az Európa Kommunikációs Ügynökség tulajdonos ügyvezetőjétől, Takács Imrétől származik. A cégvezető megjegyezte: a smartbook fejlesztése folyamatos, nemsokára a GPS segítségével kínálnak majd célzott tartalmakat a felhasználóknak.
Kocsis András Sándor kiemelte: a Magyar Turizmus Zrt. már ötezer darab okoskönyvet rendelt, emellett a jövő hét elejéről tárgyalni fognak a nagyobb vidéki városok polgármestereivel is.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony Xperia ion szeptemberben Magyarországon
- Huawei Ascend Windows Phone 8-cal
- Sony Xperia miro és Xperia tipo Ice Cream Sandwich-csel
- Huawei Ascend G300 a Vodafone-nál
- Beats Audioval érkezik júniusban az új HTC Desire C
- Sürgetővé vált a mobil adatvédelmi szolgáltatások bevezetése
- Okostelefonos áramfogyasztás-mérés a DÉMÁSZ-nál
- Sony Xperia P – a legfényesebb kijelzővel rendelkező okostelefon
- Dobogón a magyar csapat a Microsoft Imagine Cup-on
- Visszavetették a kamerakeresletet a telefonok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.