Digitális polccímkékkel hódít egy magyar cég
A brit ZBD Displays és a magyar Laurel együttműködésének köszönhetően a szlovákiai Orange mobilszolgáltató elektronikus polccímkékkel fejlesztette tovább üzleteit. A próbaüzem 2012 májusában indult az Orange boltmegújítási programjának részeként. Azóta szeptemberben átadták a tízedik boltot is, az együttműködést 2012-13-ban a teljes Orange hálózatra kiterjesztik.
A szlovákiai Orange mobilszolgáltató elektronikus polccímkékkel fejleszti üzleteiben a termékinformációk kijelzésére szolgáló rendszerét. A technológia próbaüzemét a brit ZBD és a magyar Laurel Cégcsoport együttműködése nyerte el. A megállapodás és a projekt kiterjedt a ZBD elektronikus polccímke megoldására, a Laurel által egyedileg fejlesztett termékinformáció és lokációmenedzsment szoftver bevezetésére, valamint a ProCAM cég által gyártott egyedi bútorzat kialakítására is.
Az áruházakba a ZBD grafikus polccímke legnagyobb változatát telepítették, amely kiváló láthatóságot és megfelelően nagy felületet nyújt a termékinformációk, árak és csomagajánlatok megjelenítéséhez. A Laurel rendszere központilag vezérli és automatikusan irányítja az üzletekbe telepített címkék tartalmát és a polctükröt. Az Orange így egységes arculattal jelenhet meg, lehetősége lesz az azonnali piaci reakciókra és a marketing támogatására.
Az e-papír alapú címkék előnyeit szerte a világon most kezdik felfedezni. Ennek köszönhetően a gyártó brit ZBD az előző év 4,1 millió dolláros forgalmát 19,6 millió dollárra növelte, ügyfeleinek száma csaknem megháromszorozódott. Mára a cég világszerte több mint 3 millió címkét telepített 700 helyszínen.
Az e-papír alapú polccímkék nagy felbontású, energiát nem igénylő kijelzők, amelyeken – a vezeték nélküli kommunikáció révén – automatikusan frissíthetők a feliratok és egyéb jelzések az eladótérben vagy a raktárakban. A több méretben gyártott termék amellett, hogy természetesen sok papír- és nyomtatási költséget takarít meg, gyakorlatilag megszünteti a minden kereskedésben jellemző árazás, illetve a gyárak raktári-logisztikai jelöléseinek nyűgét – mondta el a Laurel üzletágvezetője. Bessenyei Attila rámutatott, egy átlagos kereskedelmi egységben a dolgozóknak naponta akár több munkaóráját is felemészti, hogy az egyes termékek aktuális árcéduláit kihelyezzék a polcokra. Ehhez képest a ZBD polccímkék grafikus felületein a mindenkori árakat egy pillanat alatt hozzá lehet rendelni az adott polchelyhez, és a címkén már meg is jelenik nemcsak az ár, de akár a kiszerelés, a gyártó logója, az árengedmény mértéke, vagy más, figyelemfelhívó grafika és adat.
A ZBD a kereskedelmi szektoron kívül több mint 40 nemzetközi szintű ügyféllel dolgozik 8 ágazatban, beleértve a motorgyártást, a logisztikát és az egészségügyet. Például a gyárak, a logisztikai központok raktáraiban is rengeteg címkével dolgoznak, ahol általában a készletkezelési rendszerrel integrálva a címkéken automatikusan jelennek meg a tárolási helyekhez rendelt termékinformációk, továbbá a felületen vonalkódokat, számokat és piktogramokat is kijeleznek, amelyek lényegesen gyorsítják a készletmozgatási folyamatokat.
Kapcsolódó cikkek
- Szépen fejlődik a hazai kereskedelmi informatika
- Határt lépett a Laurel
- Nokia Lumia 610 NFC – Kedvező árú úttörő a Windows Phone platformon
- Romániában csökkent a piacvezető mobilszolgáltató ügyfélszáma
- ZTE Crescent – Néhány nap múlva a piacon
- Új stratégiai vezetők a Laurelnél
- Köztes állomás a papírmentes iroda felé
- Rekordbírság a két romániai mobilszolgáltatónak
- Üzleti intelligencia a boltokban
- Élelmiszert is vehetünk mobillal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.