Növekszik a magyar informatikai szolgáltató ágazat
Az ITSH alkalmazottainak száma októberben elérte a 3 ezret. A vállalat 2006-ban alakult, 2007 végére már ezer főt foglalkoztatott és ez a létszám öt év alatt, 2012-re megháromszorozódott.
"Az informatikai szolgáltató ágazat Magyarországon mintegy 30 ezer főt foglalkoztat" - mondta Forgács Judit, az ITSH humán erőforrás igazgatója. A foglalkoztatásban elért dinamikus növekedés részben annak tudható be, hogy az infokommunikációs szolgáltató ágazat világszerte rendkívül lendületes ütemben növekszik és ez alól Magyarország sem kivétel, még az üzleti környezet jelenlegi nehézségei ellenére sem - mondta Papp László, a Gartner informatikai piackutató és elemző vállalat magyarországi képviseletének vezetője. Kiemelte, hogy az összes jelentős nemzetközi informatikai vállalatnak van már Magyarországon központja, az ország kiváló informatikai infrastruktúrával, szélessávú internet hálózattal rendelkezik, a nyugat-európai vállalatok számára optimális időzónában helyezkedik el, és kulturális téren is közel áll a nyugat-európai piacokhoz, a munkaerő pedig megfelelő kompetenciával és nyelvtudással rendelkezik.
A Gartner kutatásai szerint informatikai szolgáltatói telephelyként az osztrák és német határvonaltól keletre fekvő, 29 országot felölelő kelet-európai térségben Magyarország Szlovéniával, a Cseh Köztársasággal és Lengyelországgal együtt a legjobb "A" csoportot alkotja. A rendelkezésre álló képzett szakemberek számában Magyarország igazán csak Lengyelországgal és a Cseh Köztársasággal áll versenyben.
A Gartner szakembere szerint az informatikai szolgáltató ágazatban Magyarországon az elkövetkező években is dinamikus növekedésre lehet számítani, mivel egyrészt a nemzetközi cégek a nagy orosz és ukrán piacok kiszolgálásához is a fejlett informatikai infrastruktúrával rendelkező országokat részesítik előnyben, másrészt a térségben gazdasági növekedésre lehet számítani. Mint mondta, az informatikai szolgáltató ágazat mérete Magyarországon akár meg is duplázható.
Bőthe Csaba, az ITSH növekedési terveiről elmondta, hogy a következő években a cég tevékenységi körét magasabb hozzáadott értékű szolgáltatásokkal, kutatás-fejlesztési projektekkel, felhő alapú rendszerek és alkalmazások fejlesztésével tervezik bővíteni és ezzel párhuzamosan alkalmazottaik számát is tovább kívánják növelni, elsősorban debreceni és pécsi központjukban.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Kevesebb személyi számítógépet adtak el az EMEA térségben
- Internet Hungary – A miniatürizálásé a jövő
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
- Bealkonyulhat a "biorobotoknak"
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- Dell: egyszerűsíteni kell a vállalati informatikát
- Óriási változás megy végbe a Szilícium-völgy életében
- Nőtt az okostelefonok részaránya az Egyesült Államokban
- A GTS CE és az Overture szélessávú Ethernet szolgáltatásokat kínál egész Közép-Európában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.