E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál? – avagy merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?
2012. november 13-án „E-kereskedelem 2.0.:Globál/Lokál?” címmel, immár hatodik alkalommal rendezi meg Budapesten a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) őszi e-kereskedelmi konferenciáját, amelynek témája ezúttal az e-kereskedelmi piac globális- és lokális lehetőségei, a most indulók esélyei, a fejlődés és növekedés lehetséges irányai.
A rendezvény ezekre a kérdésekre keresi választ. A délelőtti plenáris szekcióban olyan neves előadók szólalnak meg, mint Dr. Oszkó Péter, aki a magyar kereskedelmi tőkebefektetésekről tart előadást, Paul Lacourbe a CEU Business School kínai származású professzora Kína kereskedelmi stratégiájáról, az új selyemútról beszél, Kis Gergely, az eNET kutatója a legfrissebb e-kereskedelmi számokat és tendenciákat hozza magával, végül Dr. Bőgel Györgytől, a CEU professzorától a nemzetközi terjeszkedés mozgatórugóiról és modelljeiről hallhatunk.
A program délután két szekcióban folytatódik. A globális szekció a nemzetközi piaccal, a lokális pedig a hazai régiók szerepével, a vidéki terjeszkedés, fejlesztés lehetőségeivel foglalkozik.
Neves hazai e-kereskedők számolnak be lokális és globális tapasztalatikról, mint például Kaprinay Zoltán, az egyik első és legnagyobb hazai közösségi vásárló portál, a Bónusz Brigád egyik tulajdonosa, Nagy Sándor, a nemrég 10 éves G'Roby Netshop Kft. vezetője, Weiler Péter a Brands.hu Magyarország első közösségi webáruházának ügyvezetője, Perger Péter, a Netpincér egyik tulajdonosa, Csupor Erik, az egy éve elindult grando.hu online pláza (Allegroup.hu Kft.) vezetője, Négyessy András, a TopShop.hu ügyvezetője, vagy Várkonyi Balázs, az Extrém Digital alapítója és máig első embere. Hallhatjuk majd a legprominensebb hazai piacterek vezetői közül a Szállás.hu-t és az Ingatlan.com-ot vezető szakembereket, és olyan új ötletek megvalósítóit, mint a Magro.hu mezőgazdasági online piactér, a Meska.hu kézműves piactér vagy a Ma este Színház! fél éve indult last minute kulturális ajánló és kedvezményportál. Szó lesz a határon túli terjeszkedés jogi- és adóvonzatairól, az új uniós fogyasztóvédelmi szabályozás követelményeiről, a távmunka megjelenéséről és a folyamatok automatizálásáról. Terítékre kerülnek a külföldön is eladható hungarikumok, s a Google Magyarország előadójának segítségével a nemzetközi kampányok marketing tapasztalatairól is hallhatunk.
Az e-kereskedelem logisztikai oldaláról is több szó esik. A Magyar Posta Logisztika 2012 nyarán a Vatera fő szállítópartnereként elindította egyedi szolgáltatáscsomagjait, amelyek elérhetők mind a vaterázó magánszemélyek, mind az Allegroup.hu Kft. oldalait használó cégek, webáruházak számára. Tőlük az együttműködés eddigi tapasztalatairól (nehézségekről és sikerekről egyaránt), valamint a jövőbeni várható fejlesztési irányokról hallhatunk. Szó lesz továbbá olyan termékek logisztikájáról, amelyeket nem lehet egyetlen központtal az egész országra kiterjedően, gazdaságosan értékesíteni, mint például a friss élelmiszerek, vagy a méretük és súlyuk miatt nehezen szállítható, vagy egyéb okból kényes árucikkek. Végül, de nem utolsó sorban hallhatunk majd az egész országot behálózó Pick Pack Pontok sikeres üzleti modelljéről, és a díjnyertes csomagátadó automatáról, a YEESBOX-ról is.
További információk, részletes program:http://szek.org/programjaink/konferenciak/e-kereskedelem-globallokal/503-program
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary – A miniatürizálásé a jövő
- Együttműködés az internetes vásárlókért
- IVSZ MENTA konferencia: Kitekintés a változó világunkra
- Az e-kereskedelem dinamikus bővülésére számítanak a magyar cégek
- Fókuszban az online vásárlások
- E-kereskedelmi konferencia: igaz mesék kamaszoknak
- IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia – Túl a kamaszkoron (?)
- Igazodási pont - a közösségi média kulcs szerepe
- Mindent egy helyen – gyűjtőoldal nyerte a Startup versenyt
- Etikai kódex szerint működne a jövőben a közösségi vásárlás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.