CSR Hungary 2012 - Konferencia a fenntartható fejlődésről
2012.november 15-én telt házas CSR Hungary Konferencia keretén belül oszthatták meg tapasztalataikat az előadók és a résztvevők a csr/társadalmi felelősség és fenntartható fejlődés kapcsán a Gundel-házban.
Matthias Narr (SAM Group fenntarthatósági vezetője/Dow Jones Fenntarthatósági Index) szerint a cégek módszertan és eszközök tekintetében jóval előrébb járnak fenntarthatóság szempontjából, mint a befektetők. Ugyanakkor van változás az utóbbiak javára. Ugyanis 2010-től kezdve egy cég piaci értékének a vizsgálatakor megnőtt az immateriális javak szerepe. Ma már mindössze 20% a materiális javak aránya egy cég piaci értékében. Érzékelhető, hogy az ENSZ Felelős Befektetői Programjához is mind többen csatlakoznak.
A legrégebbi magyar élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat képviseletében Murányi László, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a lánc felelős vállalati magatartásának alapja a tisztességes és átlátható működés. A szövetkezeti hagyományoknak köszönhetően a lakóhely közeli boltokra épülő üzletlánc fontosnak tartja a szűkebb és tágabb működési környezete társadalmi és gazdasági értelemben vett építését, és hagyományosan aktív szerepet vállal a helyi közéletben. Ehhez szervesen illeszkedik a minőségi magyar termékek védelme, amely a hálózat társadalomtudatos tevékenységének kulcseleme. Az üzletlánc 85%-ban Magyarországon előállított termékeket forgalmaz, a saját márkás termékeinek 80%-a magyar, ezzel is több száz hazai vállalkozás megélhetését biztosítva.
A Pécsi Tudományegyetem két vezetője (dr.Szűcs Krisztián és Bedő Zsolt / Közgazdaságtudományi Kar) pedig egy új szemléletmódot takaró koncepciót, a Kék gazdaságot mutatta be: a lezárt kis ciklusok helyett a természetből vett rendszereket kell példaként tekintenünk.
Kapcsolódó cikkek
- App!2012 konferencia
- Fényből és hőből is képes áramtermelésre egy új hibrid anyag
- Fujitsu Eco Track az energiafogyasztás kézben tartásához
- Infotér - Stratégiai együttműködést ajánlott Szijjártó Péter az infokommunikációs cégeknek
- Infotér - Vályi-Nagy Vilmos: felülvizsgáljuk a késedelmes projekteket
- Időpont- és helyszínváltozás az Országos Marketing Konferencián
- Infotér - Nélkülözhetetlenek az állami informatikai fejlesztések
- Infotér konferencia 2012
- E-kereskedelem 2.0.: Globál/Lokál? – avagy merre vannak még kiaknázatlan „e-lehetőségek”?
- Konferencia a VisualStudio 2012 termékcsaládról
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.