Tehetséggondozást is várnak a cégek a HRM szoftverektől

forrás: Prím Online, 2013. január 31. 08:30

Közel 5 ezer Human Resources Management (HRM) szoftver összehasonlításból összegyűjtött adatok felhasználásával készített felmérést a megoldásokhoz kapcsolódó elvárásokról a TEC (Technology Evaluation Centers ). A kutatás, amelyben üzleti döntéshozók fogalmazhatták meg igényeiket egy HRM szoftverrel szemben, rávilágítva az elvárt komponensekre és szolgáltatásokra, a bevezetésre szánt összegre, valamint, hogy milyen környezetben kívánják használni a rendszert. Az XAPT ezekre a felmerült igényekre alapozva kínálja Microsoft Dynamics CRM alapokon működő megoldását.

A Human Resources Management (HRM) szoftverek egy megoldáson belül kínálják azokat az alkalmazásokat, amelyek szükségesek a személyi adatok részletes kezeléséhez, illetve a humánerőforrás adminisztrációjához nélkülözhetetlen adatok összegyűjtéséhez és értékeléséhez. Egy HRM megoldás mindenekelőtt a személyzeti osztály, a képzési, a munkaügyi osztály, illetve az egészségügyi és biztonsági igazgatás működéséhez szükséges kulcsfontosságú funkciókat támogatja, ugyan akkor számos testre szabható egyéni funkcióval is rendelkeznie kell.

„A felmérés jól mutatja a hazánkban is érezhető folyamatosan változó ügyféligényeket a HRM szoftverek területén. Az XAPT szakemberei a hasonló felmérések és a piaci visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztik és tökéletesítik a megoldásunkat, amely így mindig naprakész megoldást jelent ügyfeleink számára.” – nyilatkozta Polocz Anett, az XAPT CRM üzletágának vezetője.

A TEC felmérése szerint a vállalatok elsősorban azokat a HR megoldásokat keresik, amelyek részei az alapvető HR funkciók, a tehetséggondozás, a munkaerő elemző és kiértékelő lehetőség, illetve egyéb, a vállalat speciális igényeit kielégítő, testreszabott funkciókkal is bővíthető. Az elmúlt években ugyanis fontos tényező lett a tehetséggondozás.  A legtöbb vállalat felismerte, hogy a tehetségek megfelelő kiválogatásával és megtartásával csökkenthetőek a HR kiadások. Az XAPT Microsoft Dynamics CRM alapokon működő hrMX fejlesztése egyszerűen, áttekinthetően, kampányok formájában menedzseli az akár többkörös kiválasztási folyamatokat. Az egyes feladatokhoz, erőforrások rendelhetők, meghatározhatóak a helyszínek és időpontok, amelyek rugalmasan alakíthatók mind a partnerekhez, mind a jelöltekhez igazítva legyen szó belső vagy akár külső interjúról. Munkaerő kölcsönzés esetén a timesheetek kezelésének segítségével lehetőség van a kifizetendő bérek, közvetítésnél pedig jutalék áttekinthető követésére. A hrMX rendszer nyilvántartja a munkavállaló iskolai végzettségét, és tapasztalatait, jegyzi az elkövetett hibákat, az ebből eredő tanulságokat, a dolgozó erősségeit és a fejlesztendő területeket, valamint lehetőség van a célok és szándékok, a motiváltság, és az egyéni teljesítmény lekérdezésére is.

A felmérés rámutat, hogy a cégek döntő többsége (60%) 0-25000 dollár közötti összeget szán a HRM megoldások beszerzésére, 16 % költene 100 ezer dollárig, és csak 9% képes 100 ezer és 250 ezer dollár közötti összeget költeni HRM beruházásra. Az alacsonyabb költségvetésből gazdálkodó vállalkozások több extramunkát kénytelenek vállalni, vagy egyszerűen úgy döntenek, hogy nem veszik meg ezeket a szolgáltatásokat. Elmondható, hogy azok a nagyvállalatok, amelyeknek teljes értékű HRM megoldásra van szükségük, ki tudják termelni a megoldás költségeit, ezzel szemben a KKV-k inkább alapmegoldásokat kínáló szoftvert választanak, amely átfogó képet ad a cég állapotáról, méri a teljesítményeket, és segíti a döntéshozási folyamatokat.

Ugyan csak fontos kiemelni, hogy a HRM megoldást választó vállaltok 49%-a elvárja a böngésző alapú hozzáférést, amely alátámasztja azt a tényt, hogy a hagyományos desktop alkalmazások egyre elavultabbá válnak. A válaszadók szerint a HR rendszerek komponenseinek egyenkénti használata és zökkenőmentes integrálása szintén fontos elvárás a felhasználók részéről. Amennyiben a cég már rendelkezik egy jól működő bérszámfejtő megoldással, azt nem akarja lecserélni, de szívesen használná a szoftver egyéb lehetőségeit, szükségessé válik az alkalmazások egymástól független használata, illetve a meglévő rendszerek problémamentes integrálhatósága. Az XAPT hrMX rendszere hogy jól áttekinthető, szabadon paraméterezhető, a felhasználó által bővíthető, a jogosultságok egyszerűen kezelhetőek. A hrMX megoldás az internetről gyűjti be és rendezi az információkat, valamint lehetőség van a dokumentumok egyszerű mögé kapcsolására is.
 
A TEC kutatásából kiderül, hogy a válaszadók közel 70 százaléka Windows alapú szerverplatformokra keresi a megfelelő HRM megoldást, amelyet az SaaS és a Linux környezet követ. A Microsoft Windows Szerver platform hatalmas előnye nem meglepetés, ugyan akkor az SaaS környezet előretörése jól mutatja a felhő alapú megoldások növekvő népszerűségét, míg a Linux kiváló biztonsági szabványainak köszönheti harmadik helyét a listában. Az adatbázis platformok között toronymagasan vezet a Microsoft SQL szerver megoldása, amelyet az Oracle, és a MySQL követ.

A fenti trendeknek megfelelően az XAPT Microsoft Dynamics CRM alapú hrMX megoldása segítséget nyújt a képzések, tréningek, projektek lebonyolításában, a hatékony erőforrás gazdálkodásban, pozíciók nyilvántartásában, munkakör tervezésben és szervezeti felépítés kialakításában.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01