Az Y-generáció digitális identitása

Czipperer Dia, 2013. május 15. 11:16

„70-80%-ban az vagyok, ami az interneten látszik rólam” így gondolja az Y-generáció a BGF Kutatóközpont felmérése szerint. Csupán 20-30%-ban fontos számukra, mit gondolnak róluk mások. Érdekes ellentmondásokra is fény derült a kutatás során.

Dr. Fehér Katalin (lásd a képen), a Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpontjának tudományos főmunkatársa több felsőoktatási intézmény felsőbb éves hallgatójának bevonásával végezte kutatását (mélyinterjús vizsgálat), melynek során arra kereste a választ, mennyire tudatosan építi a fiatal generáció digitális identitását, mielőtt kilép a „nagybetűs” életbe. Vagyis, hogyan van jelen a neten, milyen eszközökkel kommunikál, és mennyire tudatosan, ellenőrzi-e megjelenését, vannak-e már negatív tapasztalatai.

 

Az önazonosság nagyon fontos számukra, saját maguk szeretnének kialakítani egy képet magukról, ám az sem elhanyagolható, hogy mások mit gondolnak róluk, milyen kommentek olvashatók róluk, milyen képeken jelölik be őket a közösségi oldalakon.

 

Sokan gondolják úgy a fiatalok közül, hogy „ami nincs az interneten, az nem is létezik”. Ám többen is tapasztalták már közülük, hogy a netes tartalmakkal könnyen visszaélhetnek, így egyre többen törekednek a rejtőzködésre, ami érdekes ellentmondást mutat a fentebbi felvetéssel.

 

Ez utóbbi abból adódik, hogy sokuknak van már valamilyen negatív tapasztalata ezen a téren, vagy saját maga esett áldozatul, vagy környezetében történt hasonló. Gondolok itt a fényképek illegális felhasználására, identitáslopásra. Ezért inkább próbálnak óvatosak lenni ezen a téren.

 

Sokan például úgy vélik, az a legjobb megoldás, ha törlik az éterből diákprofiljukat, és egy teljesen újat hoznak létre. Mások úgy vélik, a munkaerőpiacra belépve egyáltalán nem lesz idejük az online jelenlétre.

 

Bár jelenleg az tapasztalható, hogy a fiatalok digitális tevékenysége a napi eseményekhez kötött, kevésbé tudatos a jövőt illetően.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01