Sérülékenység vizsgáló megoldás a Noregtől
A Noreg új megoldással bővítette termékpalettáját. A QRadar Vulnerability Manager képes megkeresni a vállalati informatikai rendszerek sérülékenységét valós időben, mellyel növeli az emberi erőforrások kihasználásának hatékonyságát.
A publikált sérülékenységek és a biztonsági incidensek száma folyamatosan nő, éppen ezért egyre nagyobb fenyegetettséget jelent valamennyi vállalati felhasználó esetében: az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vagy szociális hálózatot biztosító óriáscégeknél éppúgy, mint a bankoknál, kormányzati szereplőknél, egyetemeken vagy éppen online fogadási irodáknál. Az IBM X-Force legfrissebb kutatásai szerint a személyi adatokat érintő adatvesztések illetve adatlopások száma évente több mint 40 százalékkal nő. Válaszként a problémára a Noreg új megoldással bővítette termékpalettáját.
Kirakós játék
Valamennyi szervezet aggódik informatikai rendszerei biztonsága miatt, ugyanakkor a vállalatok számára továbbra is frusztráló feladat a biztonsági sérülékenységek felderítése és kezelése. A sérülékenység vizsgálók használatát különböző előírások is indokolhatják, de ha pusztán saját jól felfogott érdekből használják őket, akkor is számtalan problémával kell szembenézni.
A felderítések eredménye általában egy több ezer darabos kirakós játékra hasonlít, amelynek az elemei félrekonfigurált eszközök, nem telepített javítócsomagok, rég elfelejtett szerverek és tévesen diagnosztizált hibák rendezetlen halmaza. A biztonsági adminisztrátorok feladata, hogy – miközben a darabkákból egy további elemzésekre is alkalmas összefüggő képet építenek – minél hamarabb azonosítsák és kezeljék a legkritikusabb kockázatokat, sokszor még a virtuális puzzle kirakását megelőzően.
A probléma megoldásának alapja gyártótól és terméktől függetlenül valamennyi vállalat esetében megegyezik: egy jó sérülékenység vizsgáló szoftver a már ismert fenyegetések nagy részét felderíti, majd a keresést rendszeres időközönként megismétli. A sérülékenység vizsgálat után a szakemberek nekilátnak a feltárt hibák javításának.
A folyamat során ilyenkor célszerűen a magasabb prioritásúak felől haladnak az alacsonyabbak felé, esetenként még az érintett rendszerek szervezeten belüli fontosságát is figyelembe veszik. A felderített problémák más megközelítést igényelnek szerverek, adatbázisok vagy éppen webes alkalmazások esetében, emellett a jellemzően külön kézben lévő adminisztráció szintén tovább nehezíti a hatékony megoldást. Szerencsés esetben még azelőtt sikerül végigérni a listán, mielőtt elérkezik az újabb rendszeres felderítés ideje.
Összeáll a kép
A Noreg által ajánlott termék az IBM QRadar Security Intelligence Platform biztonsági rendszerek integrált kombinációjaként, a véget nem érő kirakós játéknál jóval előremutatóbb megoldást képvisel.
A SiteProtector System IDS/IPS detektálja a támadásokat, szükség esetén blokkolja is azokat. A QRadar SIEM (Security Information and Event Management) a fenyegetettségek közül szűri ki az igazán lényegeseket: a hálózati eszközök által már blokkolt támadásokat összeveti a sérülékenységi információkkal, ezzel segít fontossági sorba rendezni a problémákat, azaz kiválogatni a virtuális puzzle jellegzetes darabjait. Mindehhez felhasználja az IBM X-Force labor által már feltárt fenyegetettségi információkat.
A QRadar – a QFlow segítségével – a hagyományos napló állományok feldolgozása mellett a teljes hálózati forgalom csomag szintű elemzését is elvégzi. Az összegyűjtött adatokból feltérképezi azokat az eszközöket is, amelyekről közvetlenül ugyan nem kap információt, de a naplók tartalmából következtet a létezésükre. A QRadar Risk Managerrel kiegészítve pedig az elemzések során felhasználja a teljes hálózati topológiáról alkotott képet, vagyis azt, hogy a beállított tűzfal és IPS szabályok miként befolyásolják értékeink sebezhetőségét a különböző támadásokkal szemben.
A QRadar Vulnerability Manager önálló termékként is elérhető, a funkcióit és lehetőségeit ugyanakkor integrált megoldásként lehet igazán kihasználni, ráadásul egyetlen konzolból vezérelve képes segíteni a biztonsági csapatot valamennyi kapcsolódó feladatban:
• Dashboard felületen keresztül folyamatosan követhetőek a sérülékenységekkel kapcsolatos információk.
• Ütemezhető és időzíthető a rendszeres sérülékenység felderítés és ellenőrzés.
• Ellenőrizhető és koordinálható a valós és virtuális javítócsomag telepítettsége.
• A passzív eszközfelderítés alapján azonnal vizsgálat futtatható az újonnan megjelent vagy gyanúsan viselkedő eszközökre.
• A sérülékenységi információk a teljes időskálán követhetők (mikor detektálták először, melyik felderítés találta meg, kinek a feladata kivizsgálni és mikor szűnt meg).
• A sérülékenységek az előírásoknak megfelelően osztályozódnak és kategorizálódnak, az értékek fontosságának figyelembevételével.
• Előállíthatóak megfelelőségi (pl. PCI DSS) és egyéb (pl. heti és havi trend) riportok.
• Az IBM által hosztolt gépekről az Internet felől is kezdeményezhető sérülékenység vizsgálat.
Kapcsolódó cikkek
- Nagysebességű rendszámtábla-felismerő rendszert fejleszt a Xerox
- Windows 8.1 támogatás az AIDA64 friss verziójában
- Európában először hazánkban mutatkozik be az LG újgenerációs VRF megoldása
- Már IMAP támogatással is rendelkezik az Outlook.com
- Nextent – elkészült a vulgaritást érzékelő motor
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
- Védelem a leggyakrabban használt eszközökhöz a Kasperskytől
- IDF 2013 - Az Intel és a számítástechnika jövője
- ARworks applikációk Augmented Reality jegyében
- SAP: HANA-ban a jövő
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.