NAV-vizsgálatkor jól jön az ügyviteli rendszer
Szakértők szerint feleslegesen aggódnak egy januári törvénymódosítás miatt azok a cégek, amelyek összetett vállalatirányítási rendszereket (ERP) használnak. A jogszabály szerint ugyan a NAV a vállalkozásoknál működő ügyviteli szoftvereket felhasználva is folytathat ezentúl vizsgálatot, de a vállalatok éppen ezért kerülnek nagyobb biztonságba, a szoftverek ugyanis a hibalehetőségeket minimalizálják.
A szakértő ugyanakkor hozzáteszi, félnivalója inkább annak van, aki nem használ megfelelő ERP-rendszert. A szoftver adott esetben éppen a hibázás lehetőségét zárja ki azáltal, hogy sablonokkal dolgozik. Ráadásul, aki zárt rendszerben kezeli az ügyviteli folyamatait, és az analitikus rendszereit – mint például a kereskedelmit – hozzákapcsolja az ügyviteli rendszeréhez, annak nincs mitől tartania.
Sok esetben érkezik kérés egy-egy adóvizsgálat során, hogy készüljön mentés a bizonylati adatokról olyan formátumban, amelyeket a hatóság is fel tud használni. Egy megfelelő ERP-rendszer lehetővé teszi ezt, például a könyvvizsgálói programokba is tud adatokat exportálni – mutat rá a szakértő. Abban az esetben pedig, amikor az adóhatóság egyedi táblázatok kitöltését kéri a cégektől, azt a tanácsadók akár azonnal, távfelügyeleti módszerrel is meg tudják oldani. Végh Ferenc leszögezte, egy cégvezető akkor nézhet nyugodtan egy vizsgálat elé, ha az ERP rugalmasan paraméterezhető és teljes mértékben integrált az analitikus rendszerekkel.
Kapcsolódó cikkek
- IFS bejenetések a 2013-as világkonferencián
- Online játékkal reklámozza ügyviteli megoldásait a UNIT4
- Hazai ERP-felmérést készít az XAPT
- Több mint 50 új funkció a legújabb verziójú SAP vállalatirányítási rendszerben
- Költséghatékony vállalatirányítási rendszerrel az e-útdíj többletköltsége ellen
- Az abas Web Interface-t még a konkurencia is díjazta
- IFS Applications bővítés az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóságnál (FAA)
- ERP felhőben
- Kilenc jel, ami arra utal, hogy ERP rendszere megérett a váltásra
- Termelés-optimalizálás felsőfokon Preactorral
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.