Valós idejű vonatmenetrend okostelefonra
A GYSEV továbbfejleszti utastájékoztató rendszerét, melynek részeként újabb helyszínek kerülnek az állomási utastájékoztató rendszerbe. Az utasok pedig a plakátokon található QR-kódokkal az okostelefonjukra is letölthetik a valós idejű menetrendet.
Újabb várótermekben találkozhatnak az utasok információs monitorokkal, melyek valós idejű adatokkal szolgálnak a járatokkal kapcsolatban. A mostani fejlesztés olyan állomásokat érint, ahol intercity-vonatok is közlekednek.
Négy településen helyeztek el 107 cm átmérőjű monitorokat: Répcelakon, Csornán, Kapuváron (itt felújítási munkák miatt később szerelik fel) és Fertőszentmiklóson. Így ezentúl a késések pontosan nyomon követhetők, hiszen a kijelzőkön a valós idejű adatok szerepelnek.
A virtuális utastájékoztatás
A GYSEV fejlesztései közé tartozik az is, hogy mindezt kiterjessze okoseszközökre is. Az állomásokon plakátokat helyeznek el, melyeken QR-kódok találhatók. Ezeket okostelefonnal beolvashatják a felhasználók, és a telefonon azonnal megjelenik az adott állomás menetrendje, amely csakúgy, mint a kijelzők, valós idejű adatokkal szolgálnak.
Előnye mindennek, hogy miután ezt letöltötték, később ezt más helyszínen, más időpontban is megtekinthetik, amellyel – a késések függvényében – kalkulálhatják utazásukat, vagy ismerőseiket, barátaikat is tájékoztathatják az aktuális információkról.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta, büszkék rá, hogy mindkét esetben saját fejlesztés valósulhatott meg. A projekt azonban itt nem ért a végéhez, a tervek között szerepel ugyanis, hogy a következő hónapokban a Győr-Sopron vonal összes állomásán valamint megállóhelyén kihelyezik majd a QR-kódokat tartalmazó plakátokat.
Kapcsolódó cikkek
- A China Mobile is megkezdte az iPhone-ok eladását
- Már a GYSEV vonatai is szerepelnek a vonatinfo honlap térképén
- Új termékportfólió a Sonytól
- Ha már tapogatunk, tisztítsunk is
- Négy okostelefonnal újít a Lenovo
- Mégis lesz androidos Nokia!
- Minden negyedik elektronikai készülék megsérül
- Microsoft: a kütyük állnak a karácsonyi lista élén
- Többen nyomtatnak otthon vonatjegyet
- Hétfőn várható tájékoztatás arról, hogy mikor indul újra a szerdán leállt internetes vonatjegy-értékesítés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.