Új funkciók a MÁV jegykiadó automatákon
Tavaly nyáron összesen 47 jegykiadó automatát telepített Budapest elővárosi vasútállomásaira a MÁV-START Zrt. Üzembe helyezésük óta a gépek két új funkcióval is bővültek: megjelent az angol nyelvű kezelő felület, valamint a vásárlásról már számla is kérhető.
A Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalak állomásain található jegykiadó automatákból a legtöbb belföldi menetjegytípus mellett az InterCity pót- és helyjegyek, vasúti bérletek is megvehetők, valamint átvehetők az interneten vásárolt menetjegyek is. A napi szinten ingázóknak kényelmesebbé teszi az automatából a vásárlást a megvalósult számlanyomtatás, hiszen ezáltal egyszerűbbé és gyorsabbá válik a bérletekkel kapcsolatos ügyintézés.
A számlázási adatokat előzetesen az internetes jegyértékesítési felületen, vagy a telefonos ügyfélszolgálat MÁVDIREKT vonalán szükséges megadni. Az így kapott azonosítót kell begépelni a vásárlás során az automata kezelőfelületén, amely ezt követően a kifizetett jeggyel, bérlettel együtt nyomtatja ki a kért számlát. Az angol nyelvű kezelőfelület bevezetése a külföldi utasoknak nyújt jelentős segítséget, várhatóan a Ferihegy megállóban található automatán, valamint a budapesti fejpályaudvarokon lesz a legkihasználtabb ez a funkció.
A 47 jegykiadó automatán beüzemelésük óta több mint negyedmillió vásárlási tranzakció történt, a legtöbbet a Nyugati pályaudvar gépeit használták az utasok. A menetjegyek a legnépszerűbbek, ezt követik a pótjegyek, majd a bérletek. Eddig összesen 2200 féle belföldi utazáshoz vásároltak az utasok menetjegyet vagy bérletet, az első négy helyen az értékesítési adatok alapján Budapest és Monor, Üllő, Monorierdő illetve Pilis közötti olyan utazás volt, ahol az utasnak a Budapesten belüli szakaszra volt Budapest-bérlete.
Az automatákon bankkártyával is lehet fizetni, ezen belül PayPass kártyákat is használatnak az utasok. A gyors és biztonságos bankkártyás fizetést jelenleg minden tízedik vásárlásnál választják az utasok.
A vasútállomásokon és megállóhelyeken az internetes jegykiadó automatákkal együtt összesen 123 darab jegykiadó automata áll 64 állomáson az utazóközönség rendelkezésére.
Képek: MÁV
Kapcsolódó cikkek
- SUSE SolidDriver program a legújabb hardvereszközök gyors telepítéséért
- Xerox az amerikai kamionokban is
- Pénzküldés telefonról telefonra
- Az SAP megoldása blokkolja a gyanús SMS-eket
- Az Eaton 9PX UPS támogatja a párhuzamos üzemmódot
- Elektronikusan is kérhetik számláikat az OTP SZÉP kártyások
- Drónokkal internetet – a Facebook megvenné a Titan Aerospace-t
- Labdarúgó NB I - Már online is lehet jegyet vásárolni
- Átadták a MÁV új IT-helpdeskjét Budapesten
- Hazai találmány az első Mastercard integrációjú digitális pénztárca
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.