Rövidesen akár ujjlenyomatunkkal is fizethetünk a PayPallal

forrás: Prím Online, 2014. június 24. 10:09

Az online átutalások egyik fő kihívása a bonyolult jelszavak megjegyzése. A világ vezető online pénzügyi szolgáltatója, a PayPal szerint a közeli jövőben az azonosítás jelentősen egyszerűbbé válik, és a jelszavak akár teljesen el is tűnhetnek életünkből.

A közelmúltban a PayPal részt is részt vett a FIDO (Fast Identity Online) biztonsági szövetség létrehozásában, amelynek célja egy egyszerűbb, és biztonságosabb azonosító rendszer kidolgozása. A PayPal jelenleg is egy olyan biztonságos, felhő alapú online pénztárcát biztosít felhasználói számára, amely semmilyen személyes vagy pénzügyi információt nem tárol a hozzáféréshez használt eszközön.

 

A közeljövőben azonban szeretnék újragondolni azt, amit jelenleg az online azonosítás jelent, így bevezetni például az ujjlenyomat segítségével történő autentikációt. A technológia rövidesen készen is áll, hiszen néhány új telefon már most rendelkezik FIDO-képes szoftverrel, amely biztonságosan kommunikálhat a PayPal felhő és a telefon ujjlenyomat-olvasója között. Az egyetlen információ, amit a készülék megoszt a PayPallal az egy egyedi, kódolt kulcs, amelynek segítségével a szolgáltató beazonosítja a felhasználót.

 

Az újításra azért is van szükség, mert a PayPal egyike a leggyakrabban használt online fizetési eszközöknek. A vállalatnál a fizetések volumene 2012 és 2013 negyedik negyedéve között mintegy 25%-kal emelkedett és elérte az évi 52 milliárd dollárt.

 

Ahogy az online és ezen belül is a mobil fizetés egyre népszerűbb lesz, úgy értékelődik fel a biztonság szerepe is. Egy hatékony védelmi rendszer létrehozásához a hamis emaileken keresztül történő személyi adatlopásokra is figyelmet kell fordítani, ezért a PayPal szoros együttműködésben dolgozik több email szolgáltatóval azon, hogy még azelőtt elfogják a kártékony üzeneteket, mielőtt azok célba érhetnének. A PayPal Biztonsági Osztálya 2000 szakembert foglalkoztat világszerte, akik a bűnüldöző szervezetek tisztviselőivel közösen védik a felhasználókat a csalásoktól és visszaélésektől.

 

 

A DMARC rendszer

 

2011 tavaszán olyan vezető vállalatok, mint a PayPal, a Yahoo! Mail, a Bank of America, a Facebook, a LinkedIn és a Gmail együtt kezdtek harcolni az interneten megjelenő csalások ellen. Létrehozták a DMARC rendszert, amely jelenleg is 2 milliárd embert véd a hamis emaileken keresztül elkövetetett csalások ellen. A rendszer egységesíti az emailküldők, és fogadók közötti hitelesítést, a már jól ismert SPF (Sender Policy Framework) és DKIM (DomainKeys Identified Mail) mechanizmusokkal. A Twitter arról számolt be, hogy a DMARC megjelenése előtt 110 millió hamis üzenet jutott el a címzettekhez naponta, a DMARC elindítása után ez a szám azonban 1000-re csökkent. A DMARC-hoz hasonlóan több olyan rendszer létezik a világon, amely nagymértékben segít megelőzni a káros emailek célba érését.

 

Hogyan vásároljunk biztonságosan online?

 

1/ Használjunk biztonságos jelszót! – Ne használjuk ugyanazt a jelszót minden oldalnál. Online vásárlás esetében ez olyan, mint ugyanazt a kulcsot használni minden ajtó kinyitásához.

 

2/  Védjük a számítógépünket és a mobiltelefonunkat! – Frissítsük rendszeresen vírusírtó szoftverünket és böngészőnket, mivel ezek a frissítések gyakran segítenek kiszűrni a veszélyes technológiákat, hamis weboldalakat, és figyelmeztetnek, illetve blokkolják azokat a próbálkozásokat, amelyek személyes adatlopáshoz vezethetnek.

 

3/  Óvakodjunk a gyanús emailektől és linkektől! – Legyünk figyelmesek, amikor olyan emailt kapunk, ami látszólag a bankunktól, a hatóságoktól vagy éppen a PayPaltől jön! Sose kattintsunk olyan linkekre, ami azt kéri, hogy osszunk meg személyes, pénzügyi információkat!

 

4/ Használjunk biztonságos fizetési módszereket! – Használjunk biztonságos fizetési módszereket, mint a PayPal, amik nem osztanak meg pénzügyi vagy személyes információkat az online vásárlás során.

 

5/  Sose adjunk ki információt a bankkártyánkról emailen!

 

6/ Csak jó hírű weboldalakról és kereskedőktől vásároljunk! – Az e-kereskedők azzal tudják építeni jó hírüket, hogy vásárlóik elégedettek velük. A vásárlók értékelésének minősége garancia arra, hogy valóban azt kapjuk, amit rendeltünk.

 

7/ Ellenőrizzük kétszer vásárlásunk minden részletét, és amikor vegztünk, jelentkezzünk ki a weboldalról.

 

8/ Ellenőrizzük a bank és a bankkártya kivonatát alaposan az online vásárlás után, hogy megbizonyosodjunk arról, minden rendben van a pénzügyi részletekkel!

 

9/ Csak jó hírű oldalakról töltsünk le applikációkat! – Ahhoz, hogy megbizonyosodjunk mobileszközeink védelméről és biztonságáról, csak olyan applikációkat használjunk, amelyek ismert és hivatalos oldalakról származnak.

 

10/ Ha egy csalás áldozatául esünk, azonnal jelentsük! – Ha véletlenül ilyen történik, azonnal cseréljük le az összes jelszavunkat, amelyeket illetéktelen kezekbe kerülhettek, és jelentsük az estet a megfelelő hatóságnak.

 

11/ Szűrjük a kéretlen leveleket! – Az online bűnözés elleni harc legegyszerűbb lépése a megelőzés. Kapcsoljuk be email fiókunk spam szűrőjét, és a kéretlen emailek számának csökkenésével arányosan a rizikófaktor is csökkenni fog.

 

Kép: retail-innovation.com, digitaltrends.com

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01