iCsekk, QR-kód, csekkautomata: gyorsul a Posta
A gyorsabb és rugalmasabb kiszolgálás érdekében húsz csekkbefizető automatát állít üzembe jövő év elején több forgalmas postán és bevásárlóközpontban a Magyar Posta Zrt. - közölte Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója az automata bemutatóján.
Elmondta: az automatákat a T-Systems Magyarország Zrt. szállítja, a tapasztalatok alapján pedig döntenek a további csekkbefizető automaták telepítéséről.
Szarka Zsolt kifejtette: a Magyar Posta folyamatosan fejleszti a csekkbefizetési szolgáltatását, ősszel bevezették a postai iCsekk mobil alkalmazást, január 1-től a postai csekkeken kötelező a QR kód feltüntetése, jövő év első negyedévében megkezdik a postai hálózatban jelenleg üzemelő POS terminálpark cseréjét annak érdekében, hogy a postákon a bankkártyával történő fizetés ne készpénzfelvételnek, hanem kártyás vásárlásnak minősüljön.
A Magyar Posta vezérigazgatója elmondta, hogy a csekkbefizető automaták pontos helyét később határozzák meg, de az első ütemben Budapesten és az agglomerációban, illetve a nagyvárosokban telepítik a csekkek feladására szolgáló automatákat.
A géppel kitöltött csekk befizetése az automata POS terminálján, bankkártyával történik, amely kártyás vásárlási tranzakciónak minősül, egy fizetési művelettel 290 ezer forint értékben maximum öt csekk adható fel. A tranzakciót követően az adatok - ugyanúgy, mint a postán befizetett csekkek esetében - a Magyar Posta elszámoló központjába kerülnek, elszámolásuk itt történik - emelte ki a vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkek
- Csomagszállító drónflotta kiépítésén dolgozik a Google
- Újra divat lesz a direkt marketing levél?
- Postai levél a PC-ről
- Akár postacímként is szolgálhat a Facebook vagy Twitter profil
- Nem kell nyalni, de sajnos gyűjteni sem lehet
- Finn kísérlet: a posta felnyitja és e-mailben kézbesíti a leveleket
- Az IHM ellenőrzi a kistelepüléseken élők postai szolgáltatását
- Postai képeslap küldés az internetről
- Ötmilliós bírságot szabott ki a Magyar Postának a HíF
- IHM: sajtótájékoztató az új hírközlési törvény tervezetéről
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.