Félmillió magyar vásárol mobilról és tabletről
A magyar internethasználók több mint háromnegyede vásárolt már legalább egyszer online, de csak minden ötödik fizetett elektronikus úton. Bár 2013-ban a magyar kiskereskedelmi eladások mindössze 3%-a történt az interneten (MTI), a nemzetközi trendekhez hasonlóan a hazai e-kereskedelem számai is dinamikus növekedést mutatnak
A ShopAlike.hu partnerei megerősítették, a webáruházak számára a karácsony előtti hetek jelentik a legforgalmasabb időszakot, de a vevők számára is ezek azok a hetek, amikor a legtöbbet profitálhatnak az internetes vásárlásból. Ha online intézzük a karácsonyi bevásárlást, nem kell végigverekednünk magunkat a plázák tömött sorain, sőt, még a különböző leárazásokat is egyszerűbben nyomon követhetjük.
Online vásárlás határok nélkül
Az árak és a szélesebb kínálat miatt sokan külföldi webáruházakból is szívesen válogatnak, ezen vásárlók aránya pedig évről évre nő. A PayPal kutatása szerint a tavalyi évhez képest idén 21%-kal több magyar vásárolt külföldi webáruházból, bár a régió többi országához képest ez a szám elég alacsony. A legnagyobb növekedést a csehek produkálták (48%), mögöttük szorosan a lengyelek (45%), kicsivel lemaradva pedig a románok (36%) következnek.
A látványos növekedés ellenére még jócskán vannak olyanok, akik bizalmatlanok az online vásárlással kapcsolatban. A PayPal kutatásából kiderül, hogy a régióban a válaszadók 40%-a azért nem vásárolt külföldről, mert saját költségen történt volna a termék visszaküldése, de minden harmadik válasz a csomaggal kapcsolatos biztonsági kockázatokat is a visszatartó erők között említette.
Van hova fejlődni
A magyar webáruházak túlnyomó többségénél szintén a vevőre hárul minden költség, ami a csomagok visszaküldését illeti, talán ez is az oka annak, hogy itthon az elektronikai eszközök iránt van a legnagyobb kereslet. Érdekes módon tőlünk nyugatra ez a kategória csak a harmadik helyen áll a ruházati cikkek és szépségápolási szerek mögött, de ha a hazai kereskedők felismerik a költségek átvállalása alkotta piaci rést, a trend itthon is nagy valószínűséggel változni fog.
Mobileszközök
Az online termékkeresés és vásárlás terén a PC-k és laptopok komoly kihívói a minőségibb felhasználói élményt nyújtó okostelefonok és tabletek. Jelentőségüket jól mutatja, hogy a tengerentúli Black Friday-en vásárolt termékek negyedét már ezekről az eszközökről rendelték meg. A Nielsen adatai szerint ennél is nagyobb arányban vásárolnak vagy böngésznek mobil eszközeikről az európaiak: egyharmaduk shoppingol tabletről vagy okostelefonról.
A mobil eszközök térnyerése itthon is számottevő. Bár az eNET szerint már közel félmillióan említik a tabletet vagy az okostelefont, mint az online vásárlás egy eszközét, a felhasználók ezeket legtöbbször csak tájékozódásra, termékleírások olvasására és összehasonlításra használják.
A ShopAlike.hu online bevásárlóközpont összegyűjtött néhány fontos dolgot, ami segíthet, ha mobilról vagy tabletről szeretnénk vásárolni:
Böngészéshez használjunk termékkereső oldalakat! Ezáltal nem kell különböző webshopok kínálatát végignéznünk, hanem egy helyen válogathatunk a különböző kategóriák között.
Töltsünk le néhány hasznos alkalmazást, ami jól jöhet a vásárláshoz! Némelyikük már segítségünkre lehet a cipőméretünk meghatározásában, boltok keresésében vagy akár a termékkeresésben is. Érdemes rendszeresen figyelnünk az appStore, Google Play és a Windows Phone legújabb alkalmazásait.
Használjuk a „kedvencek” gombot! A legtöbb oldalon már megtalálható a funkció, így egy kattintással visszatalálhatunk a nekünk tetsző termékekhez.
Használjuk a szűrőket! Ha nincs konkrét termék, amit keresünk, csak valami új után böngészünk, a különböző szűrők segítségével beállíthatjuk az összes számunkra fontos keresési feltételt, így nagyobb valószínűséggel akadunk rá valami igazán hozzánk passzolóra.
Keressük az akciókat! Nemcsak méret, szín vagy ár szerint kereshetünk, néhány oldalon külön listázhatjuk az akciós termékeket is. Sőt, van, ahol még az akció nagysága szerint is sorba állíthatjuk a termékeket.
Kapcsolódó cikkek
- Online radart állított üzembe a Kaspersky a legveszélyesebb kiberfenyegetések figyelésére
- LCD, okostelefon és táblagép a sláger
- Amerikában már Bitcoinnal is lehet fizetni az Xbox és a Windows online boltokban
- Szám és biztosíték kíséri az árut az online árukövetési rendszerben
- Egy éves hazánkban az eMAG
- Két kategóriában is díjazták a 89.5 Music FM-et „Az Év Honlapja” versenyén
- Az itt élő külföldieket célozza az új, angol nyelvű egészségügyi webáruház
- A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének
- Akár buszmegállóban is vásárolhatunk a Tescóból
- Táblagépként is használható az Eurocom új AiO PC-je
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.