Tisztességtelen, megtévesztő hirdetések megjelentetésével vádolják a Google-t
Egy fogyasztóvédelmi csoport panaszt tett a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnál (Federal Trade Comission) azzal vádolva a Google-t, hogy nem különíti el a reklámokat az eredeti tartalomtól a YouTube Kids alkalmazásánál.
A YouTube Kids alkalmazással kapcsolatban érte vád a Google-t, mely szerint a keresőóriás több szabályt is megszegett, köztük a kereskedelmi és egyéb tartalmak keveredésére vonatkozó törvényt.
Az egyik szabály például kimondja, hogy ha bizonyos személyek valamilyen terméket bemutatnak, tilos nyilvánosságra hozniuk bármi olyan információt a gyártóval kapcsolatban, ami befolyásolhatja a jelentőségét vagy hitelességét a bemutatónak. Az alkalmazásban szereplő unboxing videók sértik ezt a szabályt. A legnépszerűbbek a játékok, ruhák és frissen vásárolt elektronikai eszközök kibontásáról szóló videók, az elmúlt évben 20 millióan kerestek rájuk.
A YouTube Kid legtöbb ilyen jellegű videója felhasználók által készítettnek tűnik. Néhány azonban valójában kapcsolatban áll a gyártóval. A Disney tulajdonban lévő Maker Studio például öt népszerű YouTube csatornával kötött megállapodást – köztük a DisneyCarToys, HobbyKidsTV, TheEngineeringFamily, ToysReviewToys, és AllToyCollector csatornákkal. A YouTube Kids alkalmazáson keresztül mind az öt csatorna elérhető…
Jeff Chester, a Digitális Demokrácia Központ igazgatója, a panasz egyik aláírója nyilatkozata szerint, azt követelik, hogy a Google minden unboxing videót távolítson el az alkalmazásból, mert azok nagy része rejtett reklám.
A másik probléma, hogy a YouTube Kids alkalmazás nem tartja be az öt másodperces szünetet a reklámok és az egyéb tartalom sugárzása között.
Ezenkívül, bár a Google az alkalmazás irányelvei között szerepel az élelmiszerekkel és innivalókkal kapcsolatos reklámok tiltása, a You Tube Kids-en fut egy McDonald’s által létrehozott csatorna, mely bemutatja a gyorséttermekben kapható ételek eredetét.
A gyerekek még nem veszik észre, hogy az egész csatorna gyakorlatilag reklám – ezt használják ki a szponzorált adók. Jóllehet, az öt perces klip tartalmazza a feliratot, hogy a McDonald’s által támogatott promóciós filmről van szó, ez is a megtévesztő marketing része, mely ezúttal nem a gyerekeknek, hanem a szülőknek szól.
A Digitális Demokrácia Központ vezetője szerint ez a beadvány az első lövés a digitális kor gyermekeiért vívott küzdelemben.
A YouTube bejelentette, hogy a YouTube Kids alkalmazás fejlesztésekor konzultáltak több, a gyermekek jogaival foglalkozó érdekvédelmi csoporttal is. De mindig nyitottak a visszajelzésekre, melyek segítségével jobbá tehetik az alkalmazást.
Forrás: TheVerge.com
Kapcsolódó cikkek
- Az utolsó vacsora az okoseszközök világában [Videó]
- 2014-ben felére csökkent az Androidra letöltött kártevő programok száma
- Továbbra sem nyereséges a YouTube
- Elstartolt a gyerekbarát YouTube az USA-ban
- Február 23-án érkezik a YouTube gyerekbarát változata
- Katy Perry a YouTube 2014-es sztárja
- Gyerekbarát verziót kapnak a legnépszerűbb Google termékek
- Dübörög a Ki Mit Tube virtuális színpada
- Készül a gyerekbarát YouTube?
- Előadókat keres a YouTube tehetségkutató versenye
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.