További növekedésre számít az autónavigációs iparban az NNG
Négy éven belül csaknem duplájára, 38 százalékra nő az integrált, gyárilag beépített navigációs megoldással rendelkező autók száma, az egyre élesebb verseny miatt a technológia ára drasztikusan csökken, miközben a gyártóknak a legújabb fejlesztésekkel kell helyt állniuk a piacon – állapította meg Balogh Péter, a mobil- és jármű-navigációs rendszereket fejlesztő NNG alapító vezérigazgatója a cég jubileumi ünnepségén Budapesten.
Elmondta, hogy az iGO navigációs szoftver felhasználóbarát felületet, illetve a navigációhoz kapcsolódó tartalmakat és szolgáltatásokat kínál világszerte a készülék- és autógyártók, a hálózatüzemeltetők, a professzionális szállítóvállalatok és az egyéni felhasználók számára. A szoftvert használó eszközök száma világszerte meghaladja a 20 milliót, míg a nemzetközileg is elismert 30 legnagyobb autómárkától származó megrendeléseinek száma eléri a 30 millió licencet. A navigációs piacon meghatározó, folyamatosan fejlődő és bővülő vállalat a magyarországi központja mellett 11 irodát működtet világszerte, egyebek közt Izraelben, Svájcban, Indiában, Ausztráliában, Kínában, Japánban és az Egyesült Államokban.
A vezérigazgató szerint még megoldatlan kérdés az okostelefonok és a navigációs fejegység közötti szinkronizáció, valamint örök kihívás, hogy még inkább felhasználóbarát legyen a technológia, figyelembe véve a lokalizációt, a kulturális sajátosságokat. Japánban például nincsenek utcanevek és házszámok, elsődleges a fizetőkapuk típusának előrejelzése, Indiában tereptárgyak szerint tájékozódhat a felhasználó a virtuális térképen, míg Magyarországon többek között az útdíjfizetés integrálása okozott kihívást.
Balogh Péter az MTI-nek beszámolt arról is, hogy a vállalat csaknem 770 alkalmazottjának 95 százaléka magyar származású és az iparágban jellemző trend - a programozási feladatok kiszervezése olcsóbb munkaerőt kínáló országokba – ellenére az NNG határozottan kitart amellett, hogy továbbra is magyar munkaerővel dolgozzon.
“Ugyanakkor ilyen növekedési tempóval hamar kifutnak a magyar agyakból” – fogalmazott. A vezérigazgató szerint az IT szakemberek számának növelése érdekében többek között szükség van az utánpótlás ösztönzésére, a programozó lányok bevonására, amelyet az NNG egyetemekkel és alapítványokkal együttműködve igyekszik megvalósítani.
Az NNG (előző nevén Nav n Go Kft.) költségeinek 40-50 százalékát kutatásra és fejlesztésre fordítja minden évben, pénzügyi adatokat azonban nem közölt a vezérigazgató.
A nyilvánosan elérhető adatok alapján a társaság nettó árbevétele, forintban számolva 2013-ben az egy évvel korábbihoz képest 50,5 százalékkal, 16,885 milliárd forintra nőtt. Az adózott eredmény a 2012-es 2,951 milliárd forintról 4,778 milliárd forintra emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Hangfelismerő technológia az iGO primo-ban
- Tíz napig ingyenes az iGO navi - Magyarország térképpel
- Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése
- Amerikai autóipari szoftvercéget vásárolt a magyar NNG
- Töretlenül növekszik a navigációs megoldásokat kínáló NNG
- Az iGO fejlesztője, az NNG csatlakozik a Bridge Budapesthez
- Magyar navigáció a Mazda3-ban
- Az NNG nyerte „Az Év Irodája 2012” díjat
- Az autóiparban erősít a Nokia
- Az iGO primo app már a Pioneer AppRadio-val is használható