Visszapillantó tükörbe épített szemtanúval vigyáz ránk a Mio
Zsúfolt és felgyorsult közlekedési kultúránkban naponta történnek nehezen tisztázható helyzetek, biztosítási félreértések vagy éppen cserbenhagyásos balesetek. A Mio vadonatúj, tükörbe integrált autós kamerái igazi ütőkártyák az ilyen helyzetekre. Széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat, melyek együttesen akár bizonyítékként is szolgálhatnak kérdéses szituációkban. A MiVue Mirror eszközei bár elsőre hagyományos tükröknek tűnnek, valójában láthatatlan, kiterjedt figyelmű high-tech testőrök.
Egy bosszantó koccanás vagy váratlan karambol alkalmával szinte fel sem tudjuk idézni, mi is történt a másodperc ezred része alatt. A sokkhatás miatt zavaros emlékek, eltérő vélemények születnek, így a legtöbb esetben nehezen rekonstruálható egy-egy baleset. Ilyenkor a valódi vétkes kilétéről nehéz megegyezni, a cserbenhagyásos esetekről nem is szólva, mikor a kárt okozó fél adategyeztetés nélkül hagyja el a helyszínt.
Az egyre népszerűbb autós kamerákat épp az ilyen helyzetek hívták életre, hiszen segítségükkel a félreértések egyszerűen kezelhetők. A Mio fedélzeti kameracsalád legtrendibb tagja, a MiVue Mirror R30 kristálytisztán rögzíti az eseményeket: 130°-os látószöge belátja a teljes utat, a hatrétegű üveglencse és az infravörös szűrő pedig segít akár gyenge fényviszonyok mellett is kiváló minőségű képet készíteni. A csúcstechnológiát Ambarella™ A7L-50D processzor támogatja, így a kamera 2304 x 1296p (Extrem HD) felbontásban rögzíti a videókat, másodpercenként 30 képkocka sebességgel.
Tartsa szabadon a műszerfalat
A panorámatükörbe épített fedélzeti rögzítő vékony és kompakt kialakítása biztosítja, hogy alig fogja észrevenni a kocsiban elhelyezett kamerát, ráadásul anélkül érezheti biztonságban magát, hogy a túlzsúfolt műszerfal akadályozná a szabad kilátást. A 30 centi széles okos eszköz bármilyen visszapillantóval kompatibilis, saját tükörfelületet használ, melyben egy 4,3 hüvelykes LCD képernyő is helyet kapott.
Minden úton töltött pillanatot rögzít
A Mio autós kamerák egyik nagy előnye, hogy nem kell minden elinduláskor bekapcsolni, hanem automatikusan elindul, amint az autót beindítjuk. Ennek hála minden úton töltött perc rögzítésre kerül, és a tárhely (MicroSD) betelte esetén a rendszer a régebbi felvételeket kezdi felülírni, a szünetmentes felvétel érdekében. Koccanás vagy baleset esetén azonban rendkívüli protokoll lép érvénybe, a beépített G érzékelőnek köszönhetően a kamera ütközés hatására automatikusan menti az aktuális esetről készült videofelvételt és erőhatás adatokat egy külön mappába, melyet biztonsági rendszer véd a felülírással szemben.
Autónk mellett ránk is vigyáz
A bizonyító erejű felvételek akkor a legjobbak, ha sosem lesz rájuk szükség. Az autós kamerák között egyedülálló funkcióként az R30 sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmaz, ami rögtön jelez, ha átlépjük a felfestést. Az LDWS technológia eredményesen csökkenti a figyelmetlenségből vagy éppen fáradtságból bekövetkező balesetek számát, a Mio kamerák így nem csak rögzítik, de meg is előzik a karambolokat.
A Mio újgenerációs autós kamerái 2015.június 15-től kaphatók itthon, már 57.990 Ft-tól.
Kapcsolódó cikkek
- Hangfelismerő technológia az iGO primo-ban
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Új prémium kategóriás autós kamerák a Mio-tól
- Új termékkel készül a navigációs piac megreformálására iGO gyártója
- Megtanulja vezetési szokásainkat a Mio új autós navigációja
- GPS céget vásárolt az Apple
- További növekedésre számít az autónavigációs iparban az NNG
- Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése
- Az autósok valós idejű közlekedési információkat szeretnének
- Amerikai autóipari szoftvercéget vásárolt a magyar NNG
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
A Bridgestone legújabb prémium téli túragumiabroncsa a TÜV SÜD független tesztjein a havas fékezés és a tapadás tekintetében a legjobb minősítést érte el*, nedves úton pedig a legrövidebb féktávolságot biztosítja**. Az új modell a 23-szoros tesztnyertes Bridgestone Blizzak LM005 utódja, a téli gumiabroncs-termékportfolió csúcsmodellje 32 százalékkal jobb futásteljesítményt biztosít, mint az előző generáció***. Az ENLITEN gumiabroncs-technológiával kifejlesztett Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN kialakítása megfelel bármely jármű általános teljesítményigényének, valamint az elektromos járművek speciális követelményeinek egyaránt.