Sokszor az adatainkkal fizetünk az ingyenes tartalomért

forrás: Prím Online, 2015. július 13. 17:20

Egy felmérés szerint az online oktatási tartalmakért ötven, az online televíziós tartalmakért 42 százalékkal többet költöttünk a tavalyihoz képest. A táblagépeket is négyszer gyakrabban használtuk, mint tavaly.

Ideje leszámolni azzal a tévképzettel, hogy az internet ingyenes. Valóban sok minden elérhető díjmentesen a világhálón, de egyre több az olyan tartalom is, amihez gyorsan, de pénzért juthatunk hozzá.

 
Egy idei felmérés szerint, amely azt vizsgálja, hogyan viszonyulnak a magyarok a modern technológiához, kiderült, hogy a netről letölthető könyvekért, jegyzetekért, az úgynevezett online edukációs tartalmakért ötven százalékkal többet költöttünk a tavalyihoz képest, és 42 százalékkal többet fizettek az online televíziós tartalmakért. A táblagépeket is négyszer gyakrabban használtuk, mint tavaly, átlagosan naponta egy órát. Mindezek ellenére a megkérdezettek közül például filmek letöltésére senki sem költött, file-megosztó, file-cserélő oldalakat használnak hozzá.
 
Kiss Gergely, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója a Kossuth Rádió Napközben című műsorában elmondta: Magyarországon még nem jelentősek az online tartalomra szánt költések, az azonban kétségtelen, hogy amikor egy alacsony bázisról a piac elindult fölfelé, évenkénti ötvenszázalékos növekedések tapasztalhatók.
 
Az oktatási tartalmakat jellemzően nem a lakosság, sokkal inkább az oktatási intézmények és a könyvtárak vásárolják.
 
A tartalomfogyasztást az életkor is meghatározza. A fiataloknál a kép- és videótartalom vezet, s ez később fokozatosan változik. Kiss Gergely érdekességként említette, hogy a tartalomfogyasztásban a tévénézés aránya nem csökkent, az aktív-passzív tévénézésé azonban rendkívüli mértékben változik a passzív televíziózás javára. Továbbra is átlagosan négy órát töltünk tévézéssel, csak nem annyira figyelünk oda, közben tabletezünk, internetezünk.
 
Abban is jelentős eltérések vannak, hogy egy napon belül, milyen eszközt használunk inkább. A tabletezés csúcsideje például este kilenc óra utánra tehető, vagyis sokan elalvás előtt, az ágyban használják, s ez leginkább a 30-40 év közötti nőkre jellemző.
 
A Digitális Tudás Egyesület elsősorban gyerekekkel áll kapcsolatban. Farkas Zoltán projektmenedzser a fiatalabb korosztályról elmondta: a televíziót leginkább háttérzajként használják. A tévéfogyasztás megnövekedése mögött a platformok megnyitása áll, ma már streamen keresztül tableten, okostelefonon is lehet tévét nézni.
 
Farkas Zoltán úgy véli, nem költünk többet tartalomra, mint korábban, csak ma már nem a könyvesboltban és a CD-üzletben vásárolunk, hanem az online térben.
 
A projektmenedzser hozzátette: a háztartásokban ma már jellemzően van számítógép, tablet, okostelefon, a mai fiatalok már beleszületnek ezekbe az eszközökbe, jobban kezelik őket, mint a szüleik, a tudatosság azonban hiányzik. A Digitális Tudás Egyesület épp ezért igyekszik felhívni a figyelmet minden lehetséges fórumon az adatvédelemre. Rengeteg ingyen elérhető tartalom van, viszont sok esetben az adatainkkal „fizetünk érte”.
 
Forrás: Hirado.hu
 
Kulcsszavak: GKIeNET felmérés

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01