Taroltak a magyar cégek az SAP Quality Awards versenyén
A meghirdetett három kategória közül kettőben magyar vállalatok hozták el az aranyérmet az SAP Quality Awards kelet-közép-európai megmérettetésén. A megvalósult SAP rendszerbevezetéseik alapján a Magyar Közút Nonprofit Zrt. (MK Zrt.) és a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. (KNYKK Zrt.) pályázatait tizennégy ország jelentkezői közül ítélték a legjobbaknak.
A nyolcadik alkalommal megrendezett Quality Awards díjátadón azok a vállalatok részesültek elismerésben, amelyek az SAP megoldások bevezetése során tudatosan alkalmaztak új minőségellenőrzési és kockázatkezelési megközelítéseket. A győztes pályázatokat egy külsős és SAP szakértőkből álló zsűri választotta ki adott kritériumrendszer alapján, amely többek közt figyelembe veszi a rendszerbevezetésre fordított időt és költségeket, valamint a projektből származó üzleti előnyöket is.
A Fast Delivery kategória győztese, a KNYKK Zrt. évente 90.5 millió utast szállít, miközben járművei 43 millió kilométert tesznek meg. A szervezet egységes, integrált vállalatirányítási rendszert vezetett be a napi működési folyamatainak optimalizálása céljából a Fornax SI Kft. és a T-Systems Kft. segítségével, amely a személyzeti és a bérszámfejtési területek hatékonyabbá tételéért is felelős. Az SAP ERP rendszer bevezetése a széles körű alkalmazási lehetőségekkel, a HCM megoldással együtt mindössze négy és fél hónapig tartott.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Business Transformation kategória győztese fő tevékenysége a több mint 31.000 kilométernyi magyarországi úthálózat üzemeltetése és fenntartása. A társaság az alábbi modulokra épülő SAP rendszert vezetett be: FI, FI-AA, CO, PS, HR-PD, HR-PA, ESS, MM, SD, PM, LAM, BI, BPC, SRM, FCM. A rendszer bevezetésének célja a társaság teljes működésének átalakítása, a folyamatok optimalizálása az átláthatóság és a hatékonyság növelése érdekében, valamint a társaság vezetésének kiszolgálása naprakész vezetői információkkal a társaság működéséről. A projekt során a bevezető partner az ERP Consulting Zrt. volt. Az új, SAP alapú vállalatirányítási rendszer 8 db informatikai elődalkalmazást váltott ki (köztük az MK Zrt. korábbi fő rendszerét is). A teljes megvalósítási időszak 12 hónap volt. Az új rendszer 2016. január 1-től működik teljes funkcionalitással, melyet 2000 felhasználó használ.
A két hazai aranyérmes cég és a harmadik, az Innovative Project kategóriagyőztes lengyel vállalat projektjei az SAP Quality Awards európai, közel-keleti és afrikai győzteseinek rendezett versenyében is megmérettetnek majd.
Ablonczy Balázs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a díjakkal kapcsolatban úgy fogalmazott: „Az SAP Quality Awards 2016 elismeréssel kitüntetett hazai projektek nem csak Magyarország, hanem az egész kelet-közép-európai térség legkiválóbb bizonyítékai arra, hogy a digitalizáció hogyan segíti a vállalatokat mindennapi működésük egyszerűsítésében és hatékonyságuk növelésében. Büszkék vagyunk arra, hogy két magyarországi szervezet is képviselheti a régiót a további nemzetközi megmérettetéseken.”
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- Magyar győzelem a CEE Lift Off!-on: a BOOKR Kids nyerte a 150.000 eurót
- Laborkaland és Laborintus
- Két magyar startup a Deutsche Telekom nemzetközi innovációs versenyének zárórendezvényén
- Célegyenesben a CEE Lift Off!: 23 ország 148 startupja jelentkezett a 150.000 euróért
- Adj energiát ötletednek! ClimateLaunchpad 2016
- Versenyben a versenyzőkért
- Két magyar csapat is bejutott a Challenge24 döntőjébe!
- Taroltak a kísérletek az interneten zajló kémiaversenyen
- A legnagyobb hazai turisztikai kezdeményezés újra elindult
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.