A fiatal informatikusokra már tanulókorukban lecsapnak a cégek

22 ezres munkaerőhiány mutatkozik a szektorban

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 14. 13:15

Hiába rendkívüli a bérezés, a szektorban tevékenykedő cégek csak nehezen találnak megfelelő mennyiségű és tudású informatikai szakembert. Sok esetben a szakmát tanuló diákokra már egyetemi éveik alatt lecsapnak az élelmes munkáltatók. De a fiatalokat nem csak a fizetés motiválja.

Az informatikai ágazat folyamatos és lendületes fejlődése miatt a szakemberek iránti kereslet egyre csak nő. Két éve még tízezres nagyságrendű munkaerőhiányt mutattak ki a kutatások, mára ez a szám 22 ezerre emelkedett. Az IT szakmát tanuló fiatalokat igyekeznek minél előbb megtalálni a cégek, előfordul, hogy még a diplomaszerzést sem várják meg. És míg a legtöbb diákmunka esetében a nyári felélénkülés jellemző, a szakmai munkát végző fiatalokra szeptembertől mutatkozik a legnagyobb kereslet. 

 

‒ Szeptemberben kb. 30-40%-al nő a diákmunkaerő iránti igény. A legnagyobb hiányszakmák között található a fejlesztő, főként JAVA, .Net és PHP területeken. Időszakosan a mobilfejlesztők keresése kerül előtérbe, de a frontend, backend szakemberek is óriási népszerűségnek örvendenek. Naprakész tudással rendelkező, munkára vágyó főiskolás, egyetemista diákokból nincs hiány, akik egy rövid betanítási időszakot követően bátran munkába állíthatók. Az IT szektorban sok cég oldja így meg a munkaerőpótlást. – mondta el Baross Levente, a Schönherz Iskolaszövetkezet elnöke.  

 

A cégek számára ez a megoldás költséghatékonysági szempontból is kedvező, a diákoknak pedig hatalmas lehetőség, hiszen elméleti tudásukat azonnal gyakorlatba ültethetik, elindítják szakmai karrierjüket, és építhetik kapcsolatrendszerüket. A hallgatók ugyan rugalmas munkaidőben dolgozhatnak, de arányaiban még így is közel olyan béreket zsebelhetnek be, mint egy „felnőtt” átlagfizetés, s még a tanulmányaikra is marad idejük.

 

‒ Informatikusként, fejlesztőként 1200-1800 forint között mozognak a diák órabérek, de sok esetben ez elérheti akár a 2300 forintot is. A fizetések kiemelkedőre rúghatnak akkor, ha valaki egy nemzetközi céghez megy dolgozni, kiváló idegennyelv tudással – tájékoztatott a szakértő. – A fiatal munkaerő esetében azonban nagyon fontos a fizetésen felüli motiváció, legyen szó otthonról végezhető munkáról, előrelépési lehetőségekről vagy akár szakmai gyakorlatként igazolható tevékenységről. 

 

Az informatikushiány pótlása érdekében számos cég maga végez oktatást, vagy tart toborzást, esetleg előadásokat akár már középiskolásoknak, hogy ezzel is vonzóvá tegye számukra a szakmát. Mindenesetre, a piac jelenlegi és várható helyzete szerint az IT szakmát választóknak nem kell majd attól tartaniuk, miből vesznek kenyeret a boltban – sőt bátran gondolkodhatnak akár libamájban is. Ebben a szektorban ugyanis már bruttó 600-900 ezer körül alakulnak a bérek. 

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05