Európa középpiaca kedvezőbb törvényi feltételeket kér
Az európai kkv-k nagy része „középső gyermek szindrómában” szenved
A Ricoh Europe által megrendelt új közvélemény kutatásból kiderül, hogy a középvállalkozások 70%-a „középső gyermek szindrómában” szenved, ezért több állami támogatást és hitellehetőséget szeretnének kapni.
Nem csupán a kkv-k érzik úgy, hogy el vannak zárva a start-up-okat és kisvállalkozásokat támogató rendelkezésektől, a legtöbb nagyvállalatnak is számos bonyolult és költséges szabályozással kell megbirkóznia. A piaci versenyképesség érdekében a közepes vállalatok 76%-a szeretné, hogy a törvényhozók olyan környezetet teremtsenek, ahol könnyebben megvalósíthatják növekedési ambíciójukat.
A felmérésből kiderül, hogy a középvállalkozások 67%-a nehezen veszi fel a versenyt az új piaci belépőkkel és a nagyvállalatokkal, 71%-uk pedig nagyobb kockázattal néz szembe a pénzügyi nehézségek miatt.
"Európa középpiaca tele van hajtóerővel a növekedést és az ambíciókat tekintve egyaránt” – mondta David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója. „A kormányoknak, a törvényalkotásnak és a hitelezőknek jobban fontolóra kellene venniük, hogy miként tudják ezeket a dinamikus vállalkozásokat támogatni, hiszen ez a teljes gazdaság előnyére is válhatna. Rengeteg kkv tervezi új technológiák, új szolgáltatások bevezetését és a tehetséges munkavállalók bevonzását. Ha a szabályozások és rendelkezések továbbra is visszafogják őket, szinte lehetetlenné válik ambiciózus terveik megvalósítása és üzleti növekedésük hosszú távú megalapozása.”
A kutatás rámutat, hogy a középvállalkozásoknak egyértelmű elképzelésük van a következő két évre vonatkozóan. Legfontosabb céljaik az új termékek és szolgáltatások bevezetése (30%), a növekedés-menedzsment (28%) és új, innovatív technológiák alkalmazása (28%).
Mills hozzátette: „Az európai vállalatok által generált éves bevétel 30%-át a kontinensen működő 75000 kkv adja. A kormányoknak és hitelezőknek együtt kell működniük a középpiaccal a növekedés és innováció előmozdításában, szerte Európában. Ez döntő fontosságú Európa számára, amennyiben továbbra is globális vezető kíván lenni az innováció terén, és annak érdekében, hogy versenyképes maradhasson a már meglévő, illetve feltörekvő gazdaságokkal szemben.”
Kapcsolódó cikkek
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- Ha tetszik, ha nem, a dolgozószoba is az otthon része
- Új ügyletek és növekvő tranzakciók előtt a befektetői piac
- Gyakrabban nyaralnak külföldön az egyedülállók
- Új modell jelent meg a 360 fokos fényképezésre képes RICOH THETA kameracsaládban
- Feladatunk a gyerekek előtt kinyitni a világot
- Digitalizáció: a cégeknek költségcsökkentést, a fogyasztóknak minőségjavulást hoz
- IDC: a Xerox idén is vezető munkafolyamat szolgáltató
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.