Önállóságra és technikai kütyükre vágyik a Z generáció
Sikeréhség, kielégíthetetlen tudásvágy, pénzszükséglet, technikai kütyük iránti rajongás és ragaszkodás a megszokott hobbikhoz – többek között ezek jellemzik a sokak által megfejthetetlen attitűdű Z generációt.
A fiatal pályakezdők az álommunka hajszolása közben azonban felismerik, hogy kompromisszumok és gyakorlati tapasztalat nélkül aligha tudják elindítani karrierjüket. A felsőoktatási tanulmányok mellett sokan ezért végeznek el kiegészítő képzéseket, vagy vállalnak diákmunkát.
A misztifikált Z generáció körül még mindig sok kérdőjel lebeg, legyen szó hobbikról, elérési helyekről, érdeklődésről vagy akár a munkavállalásról. Ez utóbbival kapcsolatban a Schönherz Iskolaszövetkezet saját adatbázisában végzett felméréséből azt derítette ki, hogy a pénz és a tapasztalatszerzés elsődleges motivációnak számít, emellett azonban a fiatalok számára az anyagi függetlenség kialakítása és céljaik önerőből történő megvalósítása is nagyon fontos.
‒ Bármilyen fiatal korban szerzett munkatapasztalat sokat nyomhat később a latba, gyakorlottabbá tesz és persze jól mutat a CV-ben. A munkabírás, hozzáállás, lojalitás már a legelején kiderül. A tapasztalat azt mutatja, hogy diákként is érdemes az embernek saját szakterületén keresni lehetőségeket, e tekintetben egyébként a mérnök-informatikus és egyéb informatikai szakokon tanulók indulnak a legjobb esélyekkel. Ők nálunk is jelentős számban képviseltetik magukat, lefedve a jelenleg itt dolgozó diákok több mint 30%-át – mondta el Baross Levente, a Schönherz Iskolaszövetkezet elnöke, hozzátéve, hogy aki ilyen jellegű munkát keres, és ehhez rendelkezik is a megfelelő tudással, 1-2 nap alatt már állásra is lelhet. – Ebből is látszik az a túlkereslet, ami a szakmát jó ideje jellemzi, és ezért képzünk mi magunk is diákokat speciális technolóigai tudásra, ingyenesen, így biztosítva megfelelő informatikai utánpótlást. Az IT szakmában egyébként továbbra is a férfiak dominálnak, azonban oktatásainkon és a szakmai diákmunka szektorban egyaránt emelkedni látszik a hölgyek száma. Jelenleg informatikai munkát vállaló diákjaink 13,5%-a nő.
Jól tudott, a Z-k többsége a mamahotel kényelmét élvezi, és bár szívesen állnának a saját lábukra, a megszokott „luxusból” nehezen engednek. És mire gyűjtenek szívesen a fiatalok? Az iskolaszövetkezet saját bázisában készített felmérés eredményei azt mutatják, hogy a legtöbben technikai eszközökre vágynak – többek között új monitorra, tévére vagy e-book olvasóra –, de sokan hobbijuk finanszírozására, utazásra, fesztiválra, vagy életminőségük javítására (pl. szemüvegvásárlásra) fordítanák extra jövedelmüket, de olyanok is vannak, akik éppen szüleiket támogatnák például a rezsihez való hozzájárulással.
Kapcsolódó cikkek
- További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- Digitalizáció és automatizáció a munkafolyamatokban
- Így lesz programozó a mentős, a zenész, a közgazdász
- IDC DevOps üzleti találkozó
- Bevezették a világ első szociális és egészségügyi szolgáltatásokat integráló információs rendszerét
- Szilveszterkor várjon a koccintással: 2016 egy másodperccel tovább tart!
- Újabb Fortune 500-as skalpokat gyűjtött be a budapesti IT-tanácsadó cég
- Több mint 12 ezer gyerekhez jutott el 2016-ban a Legyél Te is Informatikus! program
- Magyar sikersztori: miénk a régió legnagyobb gamer rendezvénye
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.