Nem az üzlet miatt tartja fontosnak a Xerox a fenntarthatóságot
A társadalmi, gazdasági és környezeti fenntarthatósági teljesítménye alapján a Xerox idén is, ahogy immár nyolc éve folyamatosan, elnyerte az EcoVadis arany fokozatú kitüntetését.
A világszerte elismert, független szervezet - amely minden esztendőben 110 ország, 150 szektorát vizsgálva állítja fel a vállalatokra vonatkozó fenntarthatósági rangsorát – értékelésében kiemelte, hogy a Xerox nem csupán a saját iparágát tekintve jár az élen. Bekerült azon cégek szűk körébe is, amelyek az összes szektorra vetítve a legjobb eredményt érték el a felmérés készítésekor. A vállalat elkötelezettsége hosszú múltra tekint vissza ezen a területen. A vezetői sosem üzleti szempontok miatt tartották fontosnak a fenntarthatóságot. Sokkal inkább az a jövőbe vetett hit, világlátás vezérelte őket, amely azon alapul, hogy a környezetünk védelme, az emberi kapcsolatok erősítése jótékonyan hat a fejlődésre, a modernizációra és ezzel együtt hozzájárul a gazdasági mutatók javulásához is.
Az anyavállalathoz hasonlóan a Xerox Magyarországnak is szívügye a környezettudatos működés, a zöld technológiák felé nyitás, és a társadalmi felelősségvállalás. Mindezek konkrét tevékenységekben, eredményekben is tetten érhetőek náluk. Példaként említendő, hogy tavaly a cég az egyik termelő telephelyével az Év Zöld Nyomdája elismerést is elnyerte. A rangos kitüntetést minden évben azok a vállalkozások kapják meg, amelyek a működésük során nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatósági szempontok betartására, illetve a környezetkímélő technológiák alkalmazására. A Xerox esetében a zsűri azt munkát értékelte, amit a vállalat szakemberei végeztek el annak érdekében, hogy a díjra jelölt telephelyük energiafelhasználása, káros anyag kibocsátása, illetve az ott keletkező hulladék mennyisége könnyen ellenőrizhető, nyomon követhető, és a lehető legkisebb mértékű legyen.
A fenntartható működés megteremtésén túl a Xerox világszerte, és hazánkban is rengeteg energiát, fordít a közösségek, illetve a társadalmilag hasznos önkéntes tevékenységet folytató szervezetek támogatására. A segítségnyújtás sokféle és sokrétű. A magyar leányvállalat többek között rendszeresen szervez véradásokat az Országos Vérellátó Szolgálat partnereként, a Xerox dolgozók nagyszámú részvételével. Továbbá az elmúlt években szoros együttműködést alakítottak ki a Magyar Mentőkutyás Szervezetek Országos Szövetségével is. A kooperációt az a cél hívta életre, hogy a mentőkutyás tagszervezetek tevékenységéről minél többen értesüljenek és az életmentő munkájuk hatékonyabb ellátásához újabb támogatásokat szerezhessenek. Ezt a törekvést teljes mellszélességgel támogatta a Xerox Magyarország, és legutóbb, minden technikai hátteret megadva a szövetség összes tagszervezete számára 1%-os kampányukat támogató szóróanyagot gyártott, hogy a mentőkutyások ezekkel is felhívhassák magukra és tevékenységükre a figyelmet.
Kapcsolódó cikkek
- #zöldenjobb: bezöldül az internet a környezetvédelemért
- A Xerox automatizálja a nyomdákat az új nyomdagép családjával
- Növekedési pályán a magyar nyomdaipar és vele együtt a Xerox is bővíti a kínálatát
- A Telekom ismét meghirdeti a Fenntarthatósági sajtódíj-pályázatot
- A Xerox a világ tizenhárom legetikusabb vállalatának egyike lett
- A hazai nyomdaiparnak muszáj fejlesztenie, ha profitot akar
- A Telekom pályázatot hirdet fenntartható szervezetek számára
- Így védheti meg a nyomtatóját a hackertámadástól
- Szoros partnerség a Xerox és az EFI közt
- A világ legjobb száz fejlesztője között a Xerox
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.