Csúcstechnológia a vásárlókért
A világ leggyorsabb vonalkód-olvasóinak bevezetését kezdte meg boltjaiban Budapest kedvenc 0-24-es üzletlánca
Az éjjel-nappali élelmiszerboltokban a sorban állás, illetve a kasszazóna áteresztőképessége különösen kritikus. A Manna ABC annak érdekében, hogy gyorsítsa működését, integrált kereskedelmi rendszer bevezetése mellett döntött, hosszas mérlegelést követően a Laurel kereskedelmi informatikai megoldást választotta. Ennek célja nemcsak a megfelelés az ügyféligényeknek, hanem a biztonságos és gyors árukezelés is. A cég a hatékonyság jegyében üzleteiben folyamatosan valósítja meg a fejlesztést.
A sorban állás soha nem előny egy kereskedésben, de egy éjjel-nappali bolt vásárlói különösen irtóznak tőle. Általában a lehető legkevesebb időt szeretnék a vásárlásra fordítani, céltudatosan döntenek, gyors problémamegoldást biztosító termékeket választanak. Éjjel az ember nem „shoppingol”, hanem „beugrik” valamiért. Így különösen fontos, hogy minél gyorsabban kiszolgáljuk – nyilatkozta a fejlesztésről Papp András, a Manna ABC tulajdonosa. Egyértelmű volt ezért, hogy a fejlett cikkelemes kereskedelmi rendszer kiépítése mellett a leggyorsabb hardverelemeket kell beépítenünk. Így került a kasszákhoz az NCR7879 szkenner. Itt a speciális kialakításnak megfelelően nincsenek „vakfoltok” az olvasási zónában, a rossz minőségű vonalkódot is könnyen leolvassa, a hibalehetőségek száma így a minimálisra csökkent, és nem kell egy-egy terméket hosszúnak tűnő másodpercekig „lóbálni”, tologatni a leolvasó előtt. Használatával érezhetően gyorsabb lett a kasszazóna és elégedettebbekké váltak a vásárlók.
Egy kereskedelmi vállalat érdeke természetesen az, hogy minél több terméket adjon el, napjainkban azonban erre már nem az a megoldás, hogy minél tovább kell a vásárlót az üzletben tartani, ez ugyanis csak a frusztrációt növeli, nem a forgalmat. Helyette a vásárlói élmény biztosítására kell törekedni, a versenyképességre, ehhez pedig innovációs technológiákra van szüksége még a legkisebb boltoknak is – hívta fel a figyelmet a rendszert szállító Laurel tulajdonosa, Bessenyei István.
Kapcsolódó cikkek
- Dinamikusan növekszik a hazai kiskereskedelem
- Az Euronics hálózata az elsők között teljesítette az új online kassza előírásokat
- A Fujitsu megoldása forradalmasítja a kommunikációt a kiskereskedelmi környezetben
- Változások a legnagyobb magyar retail-informatikai cégnél
- Megjelent Magyarországon az eBlokk
- Új stratégiai igazgató a Laurelnél
- Tabletkasszával nyitott az exkluzív cipőbolt
- Felhőben olcsóbbak és hatékonyabbak a kereskedelmi rendszerek
- Zsebre tehető online pénztárgépet fejlesztettek ki
- Okospolc, a kereskedők új csodafegyvere
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.