Egy insurtech is a Fintechshowra keveredett
Akit érdekel a pénzügyi rendszer fejlődése és mondanak neki azok a szavak valamit, hogy PSD2 vagy GDPR, azok jó eséllyel ott voltak a múlt heti Fintechshow-n. Egyúttal megismerkedhettek a 12 legígéretesebb haza fintech startuppal, akik igyekeznek egyre egyszerűbbé, biztonságosabbá és olcsóbbá tenni a bankolást, sőt esetenként kiváltani a nagy multinacionális közvetítő szereplőket. És a legjobb 12 között ott volt egy biztosítási megoldásra szakosodott megoldás is.
A rendezvény bevezetőjében Lemák Gábortól megtudhattuk, hogy a bankok mellett egyre több biztosító is beszáll az innovációs forradalomba, akik közül egyesek ún. inkubátorházzal, mások innovációs versenyekkel, ötletbörzékkel igyekeznek megszervezni és „kitalálni” saját fejlődésüket. Az idei biztosítási innováció azonban a biztosítóktól független megoldást szállított, melyről már idén olvashattunk az online térben, hiszen a biztosítási kárbejelentést hivatott egyszerűsíteni egy chatbottal.
Úgy tűnik, hogy ez a megoldás elnyerte a zsűri tetszését, mert bemutatásra alkalmasnak találta a MaxDom Consulting pénzügyi tanácsadó vállalkozás chatbotját. Arra a kérdésre, hogy miért jobb ez a chatbot, mint más kárbejelentési módok, a cég ügyvezetőjét, Szűcs Krisztiánt kérdeztük.
“Azt tapasztaljuk, hogy a kommunikáció egyre inkább az online térbe helyeződik át, ezen belül is a chat felületek válnak egyre népszerűbbé. Miért ne használnánk ki a chat előnyeit biztosítási kár bejelentésre?” És hogy melyek ezek az előnyök? “Gyorsabb, stabilabb, biztonságosabb működés” - röviden ennyi a válasz.
Tapasztalatok szerint az ügyfelek szeretik az ilyen típusú ügyintézést, mert 0-24 óráig elérhető a hét minden napján, a chat felületnek köszönhetően személyes érzetet ad, és a felhasználó egész biztosan nem felejti el egy, a kár kifizetése szempotjából fontos adat megadását sem.
A kérdés természetesen továbbra is az, hogy egy hivatalos és esetenként komoly anyagi felelősséggel járó ügy intézése esetében mennyire lehet megbízható, biztonságos egy chat felület a megszokott személyes, telefonos vagy akár webes kommunikációval szemben. Az eddigi több száz bejelentés arról tanúskodik, hogy a sokszor este vagy hétvégén keletkező károk azonnali bejelentését eddig hiba nélkül teljesítette a chatbot - állítja Szűcs Krisztián.
Milyen fejlesztési irányokat láttok magatok előtt? - kérdeztük a MaxDom ügyvezetőjét. “Ahogyan már most a lakásbiztosításon kívül a casco károk, úgy nemsokára minden biztosítási kár intézhető lesz chaten keresztül. Szeretnénk elérni, hogy minden biztosító elfogadja ezt a kárbejelentési módot (jelenleg csak hat biztosítónál adott a lehetőség - szerk.) és egyre több kiegészítő funkciót is tervezünk beépíteni a folyamatba. Ilyen a legközelebbi szerződött javítóműhely ajánlása gépkocsi károk esetén, vagy a legközelebbi személyes ügyfélszolgálati ponthoz történő navigáció, de a chatbot mesterséges intelligenciája is fejlődik, egyre több szabad szavas kifejezést tud helyesen lereagálni a chatbotunk, akinek a Maxim nevet adtuk.”
A hazai legígéretesebb fintech-ek között méltán kapott helyet tehát ez az insurtech megoldás, amely nem fogja feje tetejére állítani a piacot, de mi, ügyfelek profitálhatunk belőle. Egyszerűbbé teszi az életünket biztosítási kár esetén.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi befektetők versenyeznek hazai startupok kegyeiért a SMART konferencián
- Bevételük negyedét veszíthetik el azok a cégek, melyeknek nincs digitális ügyfélszolgálata
- Fél perc alatt is elvégezhető egy kárbejelentés
- "Utazás majomszokás!" animált matricagyűjtemény a Viberen
- Stratégiai program indul a blokklánc és fintech fejlesztések ösztönzésére
- Virtuális mentorokkal segíti a Telekom az újévi fogadalmak betartását
- A chatbot segít az ajándékválasztásban
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
- Az iLex és az IBM Cloud magyarul beszélő, jogi területen bevethető chatbotot mutatott be
- Az Oracle OpenWorld 2017 konferencián újabb megoldásokat mutattak be
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.