Bejutott az Imagine Cup nemzetközi döntőjébe az Eddie
Az élményszerű oktatásban áttörést ígérő Eddie-t fejlesztő Innobie sikerrel vette a megmérettetést a Microsoft Imagine Cup kelet-közép-európai fordulóján. Ők képviselik hazánkat az Egyesült Államokban, a verseny globális döntőjében.
Nagy volt a tét a Microsoft innovációs versenyének régiós fordulójában. A csapatoknak azért, mert csak a sikeres Skype-szerepléssel biztosíthatták részvételüket a seattle-i döntőben, mindenki másnak pedig azért, mert a kiválasztott innovatív ötletek létező társadalmi vagy egészségügyi problémákra jelenthetnek majd megoldást. A hazai győztes csapat, az innobie vette az akadály, így júliusban ők képviselik Magyarországot a rangos verseny döntőjében, ahol a világ leginnovatívabb fejlesztéseivel szállnak versenybe.
A csapat Eddie nevű megoldása az élményszerű oktatásban hozhat áttörést. A mobiltelefonos alkalmazás a tankönyv lapjairól a kiterjesztett valóságba kalauzolja a gyerekeket és virtuálisan megjelenítve teszi könnyebben elsajátíthatóvá a tananyagot. A fejlesztéssel nem csupán a gyerekek, hanem a tanárok és az iskolák feladata is egyszerűsödhet, hiszen a kiterjesztett világban a költséges tantermi eszközök digitális illusztrációkkal helyettesíthetőek.
Az egyesült államokbeli redmondi döntőn júliusban a csapat olyan ötletekkel kell, hogy felvegye majd a versenyt, mint az anyukák és apukák első hónapjait megkönnyítő iCry2Talk, a görög csapat fejlesztése, amely megvalósulása esetén egyfajta sírástolmácsként funkcionálna. A fejlett jelfeldolgozási technikák és a gépi tanulás ugyanis segít a sírás okának megfejtésében, az algoritmus pedig konkrét szöveges instrukciókkal támogatja a tanácstalan szülőket. Ahogyan az iCry2Talk a csecsemők, a Moldovából pályázó Deafkit a siketek és a beszédképtelenek kommunikációját tenné lényegesen egyszerűbbé a jelnyelv vizuális kódrendszerek automatizált fordításával. A romániai xVision alapötlete pedig egy olyan innovatív röntgen módszer, amely jelentősen javítaná a fejlődő térségekben elérhető diagnosztikai színvonalat, ugyanakkor a hagyományos radiológusok munkáját is segítené. Az eszköz a Microsoft Azure mesterséges intelligencia alapú és gépi tanulást támogató megoldásainak köszönhetően bármely testrészről képes a felvétel alapján orvosi szintű kezelési tervet felállítani.
A régiós továbbjutókért legközelebb már az Imagine Cup nyári döntőjében izgulhatunk. Ezen a győztes csapat megkapja a 85 ezer dolláros jutalmat, a nagy értékű Azure felhő-platform hozzáférést, ötletük megvalósításához pedig a Microsoft első emberének, Satya Nadellának személyes mentorálását és támogatását.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Május közepéig jelentkezhetnek startupok piacra lépést és Kínát célzó programokra
- A Led Coding nyerte a Women Startup Competition Romániai elődöntőjét
- Növekedési fázisú startupokat céloz az EIT Digital hétszázötvenezer euró összdíjazású versenye
- Április 27-ig jelentkezhetnek startupok 135000 eurós összdíjazású innovációs versenyekre
- A tanulást forradalmasító alkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén
- Borys Szyc filmsztár oktatta a Women Startup Competition résztvevőket Varsóban
- Teltház volt a Women Startup Competition Kolozsvári versenyén
- Meghosszabbított nevezési határidővel várja az innovatív ötleteket a Microsoft
- Régiós webinar sorozat segíti a hazai Imagine Cup jelentkezőket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.