Instagramon innen és túl
A múlt héten megjelent Útmutató a Magyar Üzleti Insta Világához című marketing szakkönyv hivatalos bemutatója kapcsán rendezett panelbeszélgetésen négy különböző területről érkezett szakértő vitatta meg a 2019-es év várható insta-marketing trendjeit.
A beszélgetés során elsősorban az Instagramra kivetítve vizsgált négy trend az előrejelzések szerint egyre nagyobb szerepet fog kapni az online marketing eszköztárában a következő év során.
“Nagyvállalati oldalról mi is folyamatosan nyomon követjük a trendeket. Bár alapvetően a social media platformok esetében a Facebook-ra fókuszálunk, mi is tapasztaljuk, hogy a fiatalokat egyre inkább az Instagramon lehet megszólítani, így igyekszünk fokozott figyelmet fordítani erre a platformra.” - mondta Katus Krisztina, a Telekom Social Media Menedzsere.
Az egyik egyre népszerűbb trend a vertikális videók használata. Míg korábban abszolút kerülendő volt a közönség nemtetszése miatt, addig ma már nem csak elfogadott, de egyre elterjedtebb is ez a videó-forma. Valószínűleg a háttérben az Insta sztori, - mint kommunikációs forma - elterjedése állhat.
A sztorik népszerűségére a hirdetők is felfigyeltek. Amellett, hogy a sztorik között hirdetéseket is találunk, ma már nem ritka, hogy a szponzorációs együttműködések saját tartalmakba kapnak elhelyezést, a tapasztalatok alapján a követők ezt jól fogadják, és nem érzik környezet-idegennek.
Káli György, a SD4Good alapítója szerint: “A mi tapasztalataink alapján is egyre nagyobb jelentőséget kapnak a sztorik, így bátorítjuk az ügyfeleinket, hogy használják őket tudatosan, hiszen ez egy olyan eszköz, amivel tényleg jó eredményeket lehet elérni. Persze mint minden más esetében, itt is nagyon fontos, hogy a közönségünkre legyen szabva a tartalom. Nincs általános recept, hogy mi fog beválni.”
Habár az Insta alapvetően a képmegosztáson alapul, a fő cél a gyors kommunikáció és a közösségépítés. Az már nem meglepő, ha valaki Instagramon posztolja élete eseményeit, esetleg live videóban tudatja barátaival hol és mit csinál éppen. Az USA-ban és Nyugat-Európában már egyre elterjedtebbek az insta-kompatibilis események, amelyek kifejezetten úgy lettek megtervezve, hogy jó poszt-alapanyagként szolgáljanak a résztvevőknek.
Ezt a trendet Vedres Tamás is megerősítette: “Idén több fesztiválon vettünk részt kifejezetten Instagramra szabott kitelepüléssel. Számos lehetőség közül választhatunk, az alap, hogy legyen jól fotózható környezet, amibe elrejthetjük a márkát, az üzeneteinket, és amibe semmi zavaró nem lóg bele. Volt, hogy Insta frame-t is vittünk a helyszínre, de például a hashtageket mindig feltűnő helyen helyezzük el, beleágyazva az adott környezetbe.”
Az előrejelzések alapján a legtöbb változás a lokáció alapú targetálás kapcsán várható. Az Instagramon már elérhetőek valamilyen szinten ezek a funkciók, de az előrejelzések és az igények alapján ezek még inkább előtérbe kerülnek a jövőben. “A helyalapú marketing az összekötő kapocs a fizikai és a digitális világ között, segít releváns tartalmat megjeleníteni a felhasználó földrajzi elhelyezkedése alapján.” - mondta Magyar Kata, a Parashout hiperlokális kommunikációs platform operatív vezetője.
A már bevált eszközökről és a várható trendekről bővebben az Útmutató a Magyar Üzleti Insta Világában című könyvben olvashatsz!
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent az ország első Instagram marketing szakkönyve
- Magyar Instagram fiókon tesztelték a nemzetközi trendeket
- Első mondatokkal népszerűsíti az olvasást a Bookline
- Gazdasági és etikai kérdések a mesterséges intelligencia kapcsán
- Kiderült, ki viheti haza a MÁV-csoport fotópályázatának főnyereményét
- Sokat érhet egy jó fénykép a MÁV pályázatán
- Több új eszköz lesz elérhető a Facebookon és az Instagramon
- Elindult a MÁV-csoport Instagram-oldala
- Új trend aranyozza be az Instagramot
- Kézikönyv a mesterséges intelligenciához
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.