Együttműködési megállapodást kötött a MÁV-csoport és az ELTE
A MÁV együttműködési megállapodást kötött az Eötvös Loránd Tudományegyetemmel, melynek keretében közös oktatási programok szervezését, szakmai gyakorlóhelyek biztosítására irányuló együttműködési keretek kialakítását és kiemelkedő tehetségek egyéni gondozását is tervezik.
Az együttműködés az oktatás és a szakember-utánpótlás számos területére, például a közösen meghirdetett hallgatói ösztöndíjrendszerre, közös szakmai rendezvények szervezésére is kiterjed.
A MÁV-csoport kiemelt feladatának tartja a felsőfokú utánpótlás biztosítása érdekében a műszaki, informatikai, gazdálkodási és társadalomtudományi képzési területek fejlesztését és támogatását, amelynek megvalósítása érdekében együttműködést alakít ki az Egyetemmel, különösen az Állam- és Jogtudományi Karral, a Gazdálkodástudományi Intézettel, az Informatikai Karral, a Pedagógiai és Pszichológiai Karral és a Társadalomtudományi Karral.
Az egyetem célja, hogy a vállalati kapcsolatok bővítésével erősítse a K+F+I (kutatás+fejlesztés+innováció) tevékenységét, és a MÁV-csoporttal való együttműködés keretében az alaptevékenységek innovációs hasznosulását előmozdítsa. Ennek érdekében a MÁV-csoport együttműködik az egyetemmel, és támogatja annak innovációs tevékenységét.
A megállapodás az alábbi területekre terjedhet ki:
- részvétel az egyetem alap- és mesterképzésében
- közös projektek és pályázatok kidolgozása
- szakmai gyakorlati helyek biztosítása és gyakornokok kiválasztása
- hallgatói ösztöndíj rendszer működtetése
- közös szakmai rendezvények megvalósítása
Prof. Dr. Borhy László, az Eötvös Loránd Tudományegyetem rektora hangsúlyozta, hogy a vállalati kapcsolatok erősítése az egyetem számára kiemelt prioritást jelent. „Az ilyen együttműködések teszik többek között lehetővé, hogy a hallgatók számára elérhető választási lehetőségek jelentős mértékben növekedjenek.”
Dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, az ELTE egykori hallgatója elmondta: „A MÁV Zrt.-nek és leányvállalatainak nemcsak mérnökökre van szüksége, hanem rengeteg más szakterület diplomás szakembereire és az ő szaktudásukra is, például jogászokra, gazdasági szakértőkre, és humánerőforrás-szakemberekre. Meggyőződésünk, hogy az ELTE oktatói, képzései, tudásbázisa, kutatási és fejlesztési tevékenysége, valamint hallgatói több kulcsterületen nyújthatnak semmi máshoz nem hasonlítható támogatást a MÁV-csoport számára.”
Az együttműködési megállapodást a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóján és az ELTE rektorán, illetve kancellárján kívül a vasúttársaság leányvállalatainak (MÁV-START Zrt., MÁV Szolgáltató Központ Zrt., MÁV FKG Kft. és a MÁV-HÉV Zrt.) első számú vezetői is ellátták kézjegyükkel. A MÁV-csoport eddig a Budapesti Műszaki Egyetemmel, Budapesti Corvinus Egyetemmel, az Óbudai Egyetemmel, a Debreceni Egyetemmel, a győri Széchenyi István Egyetemmel és a Dunaújvárosi Egyetemmel írt alá együttműködési megállapodást. A MÁV vezetése mindent megtesz azért, hogy a cégcsoport számára hosszú távon is biztosítsa a magasan képzett munkaerő utánpótlását, ezért nyitott hasonló összefogásra más felsőoktatási intézményekkel is.
Kapcsolódó cikkek
- Kálmán Olgával erősít a Lumiere Filmiskola
- Profi kommunikációs kampánnyal a továbbtanulásért
- Nem agrármérnökök, hanem programozók kellenek a földekre
- Hivatalos digitális oktatási képzést nyújt pedagógusoknak a HiperSuli
- Elindult az első minősített, gyakorlatorientált innovációs képzés Magyarországon
- Beszámoló a Safer Internet Program 2018. évi oktatási eredményeiről
- Az egyetemi hallgatók harmada már átélte a kapunyitási pánikot
- Az E.ON remek hely a tanulásra
- Vállalati tréningekkel és tapasztalatai megosztásával kezdi a Codecool az évet
- További rekordot döntött az Educatio kiállítás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.