Új verziójú cloud keretrendszer debütál a mai napon
A Liferay Inc., a mai napon bejelentette, hogy elindítja a Liferay élményplatform új funkciókkal kiegészített, legújabb verzió-csomagját, amely a Liferay Digital Experience Platform (DXP), a Liferay Commerce és a Liferay DXP Cloud szolgáltatásokat tartalmazza.
A cloud-technológiára épült funkció-fejlesztések teljes mértékben kiszolgálják a mai digitális világra épült online kereskedelmi és tartalomfejlesztési vállalkozások igényeit. A legújabb verzió-csoport jellegzetessége, hogy hozzájárul a platformhoz kapcsolódó informatikai mechanizmusok egyszerűsítéséhez, például a tartalom menedzselésében, illetve a személyre szabható eszközök használatában. A Liferay legfrissebb megoldásai a CMS (Content Management System) architektúrában biztosítanak újrafelhasználható tartalomkezelési funkciókat és eszközrendszereket a fejlesztők számára.
„Számunkra az üzleti siker kulcsa, hogy az ügyfelek igényeit figyelembe véve olyan személyreszabott digitális élményelemeket kapcsoljunk a vállalatok szolgáltatásplatformjaihoz, amelyek alkalmazása jelentős üzleti előnyt jelentenek a cégek számára” - mondja Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. „Miután a vállalkozások azt igénylik, hogy ügyfeleiket egyre több digitális csatornán is elérhessék, s mindezt könnyen kezelhetően tehessék meg, ezért a Liferay DXP 7.2 verzióját már úgy alakítottuk ki, hogy minden felületen kihasználhatóak legyenek a CMS képességei” - teszi hozzá Balogh Zsolt.
A felhőtechnológián alapuló szolgáltatásokról röviden:
Liferay Digital Experience Platform (DXP) 7.2:
Egy biztonságos PaaS alapú megoldás a nagyvállalatok számára, amely a Liferay DXP futtatásához és kezeléséhez készült. A Liferay DXP 7.2 alkalmazásával a vállalatok fejlesztőinek lehetőségük nyílt arra, hogy újabb élmény-funkciókat építhessenek be az online felületükbe. Például olyan menüpontokkal bővíthető immár a platform, mint a tartalmi ajánlások vagy az automatikus címkézés. Az új REST API-k emellett hozzáférést biztosítanak többek között a strukturált tartalomhoz, a dokumentumkezeléshez, a kategóriákhoz, illetve a kulcsszavakhoz.
Az új verzió különlegessége:
- Korlátlan szabadság a tartalommenedzselésben: a Liferay DXP 7.2 egy fejlett API-val rendelkező, függetlenített CMS-t vezet be, amely a fejlesztők számára korlátlan szabadságot jelent a hagyományos CMS-hez képest. Ez a fajta hibrid megközelítés a leghatékonyabb megoldás a vállalatok számára.
- Egyszerűsített üzleti műveletek: A Liferay DXP 7.2 új funkciói lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy a valós idejű munkafolyamat-jelentéseknek köszönhetően képet kaphassanak a folyamatok határidejéről és a kritikus üzleti folyamatok állapotáról. A back office műveleteket pedig a peer-to-peer dokumentummegosztó és a nyílt adatinterfészek segítik, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a fejlesztők rugalmasabb üzleti alkalmazásokat hozhassanak létre.
Liferay DXP Cloud:
A Liferay DXP Cloud vállalati platformszolgáltatás leegyszerűsíti a Liferay DXP telepítését, kezelését és méretezését. A szolgáltatás az EMEA és az APAC régióban június 4-étől érhető el először. A Liferay DXP Cloud szolgáltatásba beépítésre kerültek a világon elérhető legjobb gyakorlati megoldások. Ennek a lépésnek köszönhetően pedig felgyorsult a cégek piacra jutásának ciklusa, illetve alkalmazásával csökken az alap-infrastruktúra költségeinek terhe is. A funkciók pontos paraméterezéséhez az alkalmazás- és infrastruktúra-telepítési mutatók adnak támpontot, így az alkalmazások fejlesztése azonnal megkezdődhet. Ezenkívül a szolgáltatásba az automatikus biztonsági mentési és visszaállítási funkciók is beépítésre kerültek, ennek köszönhetően a szervezeteknek nem kell aggódniuk kritikus adataik elvesztése miatt.
Az új verzió különlegessége:
- Egyszerűsödött a telepítés: a magas rendelkezésre állásnak és a nulla állásidőt biztosító telepítésnek köszönhetően a kritikus fontosságú webhelyek mindig online maradhatnak. A Liferay DXP Cloud hozzájárul a hibatűrő folyamatok létrehozásához, valamint a szerver problémák azonali észlelésére és javítására. A funkciónak köszönhetően megakadályozható a kisebb programozási hibák felhalmozódása és a szerverek összeomlása, anélkül, hogy további erőforrásokat kellene igénybevenni.
- Egyszerűsödő informatikai menedzsment: a Liferay DXP Cloud részletes teljesítménymutatókat szolgáltat, így az informatikus szakemberek képet kaphatnak webhelyeik számítási követelményeiről. A forgalmi csúcsok esetében az automatizált sávszélesség és a számítási kapacitás növelése biztosítja a folyamatos teljesítmény fenntartását, így egyszerűen csökkenthető a már nem szükséges erőforrás. A Liferay DXP Cloud automatikus biztonsági mentéseket is biztosít, így biztosítva van a szervezeti adatok és dokumentumok folyamatos védelme. Kritikus adat vagy rendszerhiba esetén a szolgáltatás azonal készen áll a helyreállításra.
Liferay Commerce 2.0:
Sales folyamatokat támogató megoldás, amely minden tartalmat egy helyre csoportosít. A Liferay Commerce 2.0 verziója lehetővé teszi az elektronikus kereskedelmi vállalkozások számára, hogy a tartalmakat további színesebb és könnyen használható vásárlási élményekkel ruházzák fel. A Liferay Commerce 2.0 modul mesterséges intelligencián (MI) alapuló alkalmazásával zökkenőmentessé válnak a tranzakciós élmények. Az MI-nek köszönhetően intelligenssé válik többek között a termékcsoportosítás és a termékek ajánlása is, illetve könnyebben figyelemmel kísérhetők a fizetési teljesítések és számlázási folyamatok is.
Az új verzió különlegessége:
- A tartalom és kereskedelem integrálása: A Liferay Commerce 2.0 tartalmazza a Liferay DXP összes legújabb funkcióját, beleértve a személyre szabást, a fejlett szegmentálást és az ügyfélvélemények kezelését. Az új funkciók lehetővé teszik, hogy a vállalatok értékes és látványos termékinformációkat helyezzenek el a felületen, úgy, hogy közben rövidült a böngészési idő. Továbbá a legújabb verziónak köszönhetően hatékonyabbá válik az értékesítés folyamata, mind a vevők, mind a viszonteladók és forgalmazók számára.
“Úgy véljük, hogy az informatikai iparágban tevékenykedő cégeknek felelősségük a digitális világ igényeit, saját lehetőségük szerint kiszolgálni. Azzal, hogy a Liferay csoportban tevékenykedő szakemberek kimagasló kompetenciáját latba vetjük, hogy egyedi fejlesztéseinkkel a vállalatok számára személyre szabott és komplex digitális élményközpontúságot biztosítunk, teljesítjük azon küldetésünket, hogy pozitív lenyomatot hagyjunk az üzleti világban” - fűzi hozzá Balogh Zsolt.
Kapcsolódó cikkek
- SUSE OpenStack Cloud 9: Rocky a ringben
- A Fujitsu közvetlenül elérhetővé teszi a felhőszolgáltatásokat az ügyfelek környezetében
- Analóg hernyóból digitális pillangó – avagy a technológiai átalakulás útja
- Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
- Amazon Web Services kiválósági központ a Getronics és a HeleCloud együttműködésével
- SUSECON 2019: digitális átalakulás tetőtől talpig, adatközponttól a felhőig
- A Liferay ismét a Magic Quadrant kiadvány élmezőnyében
- A felhő egyre elterjedtebb, a biztonság viszont továbbra is kihívást jelent a felhasználóknak
- Ne legyen „átalakítás miatt zárva”, avagy a digitális átállás 4 alappillére
- A Fujitsu szerint erősödik az igény a rugalmas többfelhős működés iránt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.