A készenléti szervek sem maradnak ki a digitalizációból

forrás: Prím Online, 2019. június 11. 17:58

Míg egy átlagos okostelefon-felhasználó számára a virtuális és kevert valóság vagy a mesterséges intelligencia ma már számos alkalmazásban hozzáférhető és használható, a készenléti szervek ennél jóval régebbi technológiákkal dolgoznak a magyar polgárok védelméért nap mint nap. Ezt a digitális szakadékot hivatott áthidalni az Airbus Critical AppChallenge Hungary fejlesztői verseny: a résztvevők olyan applikációkat fejlesztettek a készenléti szervek speciális okostelefonjára, a Tactilon Dabatra, melyek a magyar rendőrség, mentők, tűzoltók és egyéb szervek munkáját segíthetik a jövőben. A díjazott fejlesztések között van például a terepi felderítést és az eltűnt személyek keresését támogató applikáció is.

Biztonságos környezetben, titkosított adatátvitelen alapuló alkalmazások segíthetik a jövőben a magyar készenléti szervek munkáját az LTE okostelefon és a Tetra eszközök kombinációját jelentő Tactilon Dabat eszközökön. Egy tucat hasznos fejlesztés valósult meg a Critical AppChallenge Hungary döntőjében, amely 24 órás intenzív fejlesztői munka és egy pitch-verseny után ért véget Budapesten. 

 

Az Airbus DS SLC Magyarországi Fióktelepe által kiírt versenyen a hazai és nemzetközi szakértőkből álló zsűri két kategóriában hirdetett győztest: a független fejlesztők közül az CriticalEye applikációt megálmodó csapat, a cég beszállítói közül pedig MegtalálApp fejlesztői bizonyultak a legjobbnak.

 

 

A CriticalEye képes a kárhelyen lévő, az okos TETRA eszközre képek átvitelére képes kamerák (például rendőrségi-, katasztrófavédelmi- és egészségügyi drónok, endoszkópok, telepített és mobil kamerák) képeinek, videóinak fogadására és egy zártláncú, védett hálózaton történő továbbítására. Ezzel a terepen lévő készenléti szervek kollégái átfogó képet kaphatnak a "forró zónáról" az élőerő veszélyeztetése nélkül. 

 

A MegtalálApp az eltűnt vagy szökésben lévő személyek keresését forradalmasíthatja: az alkalmazás segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá válhat nagyobb kiterjedésű külső helyszínek átkutatása a katasztrófavédelem és a rendőrség számára. A terepen dolgozók egy valós idejű térképen láthatják saját és egymás aktuális pozícióját, a korábban bejárt területet, a megtalált nyomokat és minden, a kutatást támogató metaadatot (megjegyzések, képek, videók, hangfelvételek).  A keresést koordináló személy az applikációhoz tartozó webes felületen instruálhatja a bevetés tagjait. 

 

 

Különdíjban részesültek a sürgősségi és mentőellátást végző szervezetek (például Országos Mentőszolgálat, Magyar Honvédség, Sürgősségi Betegellátó Centrum) beteg és sérült ellátását támogató applikációt fejlesztő Pap Oszkár, a bevetések teljes folyamatát átfogó, és azt adatokkal, információkkal támogató OverWatch, valamint a terepen dolgozókat állandó vagy ad-hoc munkacsoportba szervező I see You (ICU) megálmodói. 

 

A Critical AppChallenge Hungary fejlesztői versenyre közel harminc nevezés érkezett. Az Airbus DS SLC Magyarországi fióktelepe annak érdekében hívta életre a fejlesztői versenyt, hogy a készenléti szervek által használt, speciális titkosítású kommunikációs eszközökön is elérhetőek legyenek olyan praktikus alkalmazások, amelyek egyszerűsítik a készenléti szervek munkáját, növelik a hatékonyságukat és megfelelnek az érintett szervek szigorú biztonsági követelményeinek. Az élményen és szakmai tapasztalaton túl a döntős csapatok mindegyike 1500 eurót kapott a fejlesztéssel járó költségeik kompenzálására. 

 

 

„Hisszük, hogy a jó ötletek bárhonnan érkezhetnek, ezért is rendeztük meg idén Magyarországon is a Critical AppChallenge versenyt. A csapatok pedig felülmúlták a várakozásainkat: mindössze 24 óra alatt valós, a készenléti szervek számára kihívást jelentő problémákat azonosítottak és olyan megoldásokat fejlesztettek, melyekkel a különböző folyamatok és bevetések minden eddiginél hatékonyabban zajlhatnak” - mondta Fáy András, az Airbus DS SLC Magyarországi Fióktelepének cégvezetője. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01