Még egyszerűbb hozzáférés a felhőben és a Linux rendszereken
Új megoldásokkal bővült a Micro Focus átfogó személyazonosság- és hozzáféréskezelési portfóliója. Az AD Bridge segítségével a szervezetek kiterjeszthetik az Active Directory címtárban alkalmazott beállításokat és biztonsági házirendeket a Linux környezetekre is. A NetIQ Access Manager új kiegészítői pedig a SaaS-szolgáltatások, illetve az API-k hozzáféréseinek felügyeletéhez nyújtanak hatékony támogatást a vállalatok számára.
Híd az Active Directory és a Linux között
Új termékek és kiegészítők jelentek meg a Micro Focus piacvezető személyazonosság- és hozzáféréskezelési kínálatában. Az AD Bridge 1.0 egyszerűsíti a Linux szerverek felügyeletét és kezelését a vállalatnál már használatban lévő Active Directory beállítások és biztonsági házirendek segítségével. A megoldás csatlakoztatja a szervereket az Active Directory domainhez, így egyetlen vezérlőpulton keresztül teszi lehetővé a Linux erőforrások azonosítását, kezelését és felügyeletét.
A szoftverrel a szervezetek ugyanazokat a csoportházirendeket, illetve hozzáférési és hitelesítési szolgáltatásokat használhatják a Linux környezetekben is, mint az Active Directory rendszerben. Így nincs szükség külön helyi felhasználói fiókokra az egyes Linux szervereken, ami megkönnyíti az adminisztrációs feladatokat, illetve a biztonságot is növeli.
Az eszköz ezenfelül fejlett audit és jelentéskészítési funkciókat kínál, és együttműködik egyéb, a kiemelt fiókok ellenőrzéséhez és felügyeletéhez használható Micro Focus termékekkel, beleértve a Privileged Account Manager, a Directory and Resource Administrator, valamit a Group Policy Administrator megoldásokat.
Nagyobb biztonságban a SaaS-fiókok
Új funkciókkal bővül a NetIQ Access Manager is. Az eszköz központosított hozzáférés-felügyeletet kínál mind a hagyományos, mind a webes alkalmazások esetében. Használatával a vállalatok egyszerű és biztonságos, egypontos bejelentkezésen (SSO) alapuló hozzáféréseket biztosíthatnak szoftvereikhez és szolgáltatásaikhoz a belső felhasználóik, az ügyfeleik és a partnereik számára egyaránt.
A legfrissebb kiadáshoz új kiegészítőként elérhető a SaaS Account Management platform, amely lehetővé teszi a szoftverszolgáltatásokhoz kapcsolódó fiókok felügyeleti feladatainak ellátását, beleértve a felhasználók vagy szerepkörök létrehozását, illetve a jogosultságok visszavonását. A szoftver az LDAP-alapú címtárszolgáltatásban tárolt információkat felhasználva képes automatikusan kiosztani a fiókokat a SaaS-szolgáltatók felé, majd a későbbiek során szinkronizálja is a változtatásokat, amelyeket a szervezetek a saját címtárszolgáltatásukban végeznek. Tehát amikor egy felhasználónak változnak a jogosultságai, például már nem szükséges hozzáférnie bizonyos alkalmazásokhoz, vagy amikor egy alkalmazott elhagyja a vállalatot, nem kell egyesével, manuálisan frissíteni a módosításokat az egyes alkalmazásoknál. A megoldás ugyanis automatikusan elvégzi a szükséges változtatásokat minden csatlakoztatott alkalmazásnál.
A megújult NetIQ Access Manager ezenfelül támogatja az alkalmazásprogramozási felületek (API) hozzáféréseinek ellenőrzését is: a Secure API Manager kiegészítő teljes körű API-kezelési infrastruktúrát kínál a biztonság erősítéséhez és a jogosultságok szabályozásához.
Kapcsolódó cikkek
- EU-s tanúsítványt kapott az InfoScope mySigno rendszere
- Megváltozó bankkártyás fizetést és új mobilos megoldásokat hoz az Európai Unió új pénzforgalmi irányelve
- Hamis kriptovaluta alkalmazások kerülik meg a Google szabályozását és lopják el felhasználói adatainkat
- A világ hotline-jai tavaly 224 ezer pedofil felvétel eltávolítását kezdeményezték
- A Gartner értékelte a Samsung KNOX 3.2 platformját
- A Barracuda Networks felhő-alapú biztonsági megoldásai a Tech Data hazai kínálatában
- Ransomware: a megelőzés a legjobb védelem
- Ép tesztben ép lélek
- Ez a három legégetőbb probléma a kibervédelemben
- Matt a kiberbűnözőknek öt lépésben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.