Kicsiknél a Panasonic, nagyoknál a Siemens a nyerő telefonalközpont
Telefonalközpont-gyártók piaci részesedése
Az alközpontok több mint felét [55%] 1998 előtt helyezték üzembe, ezért nem csoda, hogy a közép- és nagyvállalati szférában működtetett modernebb és többfunkciós berendezéseknek is csak 32, illetve 43 százaléka képes kezelni az IP alapú telefonálást.
A Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a 10 fő feletti vállalati alapsokaságban a telefonalközpontok kb. fele Panasonic gyártmányú. E mögött elsősorban a számosságát tekintve jelentős kisvállalati szféra áll, ahol az alközponttal rendelkező cégek 53%-a üzemeltet ilyen márkájú alközpontot. A nagyvállalati szegmensben a gyártók rangsorát a Siemens vezeti 28 százalékkal, a Panasonic csak második 21 százalékkal, őket követi az Alcatel 16 százalékos, az Ericsson 7 százalékos, a Bosch 6 százalékos és a Lucent/Avaya 3 százalékos részesedéssel, míg a maradék 19 százalékon ennél kisebb részesedéssel rendelkező márkák osztoznak.
Forrás: BellResearch & Think Consulting Magyar Infokommunikációs Jelentés 2001/1
Kapcsolódó cikkek
- A szervezetek nem tudják szavatolni a személyes adatok biztonságát
- Májusban tovább nőtt a szélessávú előfizetések száma
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- Júniusban csökkent a telefonvonalak és nőtt az ADSL-hozzáférések száma
- Kevesebb telefonvonal, több ADSL-hozzáférés
- 19 ezerrel csökkent a vezetékes telefonvonalak száma
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés