Miért van szüksége az FMCG szektornak automatizált belső logisztikára?

Jesper Sonne Thimsen, a Mobile Industrial Robots Közép- és Kelet-európai régiójának értékesítési igazgatója

forrás: Prím Online, 2020. március 25. 11:20

Az FMCG szektort, azaz a napi fogyasztási cikkek szektorát nemcsak a gyorsan forgó termékek, hanem a változékonyság és az innovatív megoldások is jellemzik. Mivel a piaci igények folyamatosan változnak, az ellátási láncnak is tartania kell a lépést. A mai gyárterületek igencsak különböznek az akárcsak húsz évvel ezelőtti kialakításoktól, hiszen autonóm mobil robotok (AMR-ek), nagysebességű szállítószalagok, kobotkarok és további automatizációs technológiák kerültek alkalmazásra, melyek a kétkezi munkánál gyorsabban és pontosabban végzik el a feladatokat.

Amíg olyan FMCG-nagyvállalatok, mint a P&G, a CocaCola vagy az Unilever sikereket értek el az automatizálási gyakorlataik révén (vagy a kínai gyógynövény-feldolgozó Infinitus, amely a MiR autonóm mobil robotok segítségével megtriplázta termelékenységét), a kisebb vállalkozásoknak is folyamatosan meg kell újulniuk, hogy versenyképesebbek legyenek, optimalizálják költségeiket, növeljék az üzemidőt, valamint nagyobb alkalmazkodóképességet és rugalmasságot érjenek el.

 

Még 2011-ben jelentette ki a Harvard Business Review, hogy az alkalmazkodóképesség jelenti a legújabb versenyelőnyt. Most, amikor az FMCG-iparra állandó nyomást gyakorol a termelés magas-, a költségek pedig alacsony szinten tartása, miközben a fogyasztói és piaci igények egyre csak ingadoznak, az alkalmazkodóképesség már nem az előnyt, hanem a túlélést biztosítja. A külföldi konkurencia, a bizonytalan árak, és a szakképzettség hiánya miatt az FMCG-ipar szereplői könnyedén kellemetlen helyzetben találhatják magukat.

 

 

Az automatizáció éllovasai, az AMR-ek, bizonyítottan bevált és biztonságos megoldást kínálnak, mellyel a nem kifejezetten hatékony kézi szállítást hatékony, rugalmas és automatizált belső logisztikára lehet cserélni. Ez nemcsak a gyártási feltorlódásokat és késéseket csökkenti, hanem megkönnyíti a munkaerőhiánnyal küzdő vállalatok helyzetét is azzal, hogy lehetővé teszi, a szakképzett alkalmazottak értékteremtő, komplex feladatokkal  való foglalkoztatását.

 

Emellett az AMR-ek nagy mértékben fedélzeti érzékelőik és kameráik segítségével tájékozódnak, így nincs szükségük sem vezetékekre, sem mágnesszalagokra. A gyárterület átalakítására tehát nincs szükség, ami azt jelenti, hogy nem kell állásidőt betervezni, amire más új technológia telepítése alkalmával sor kerülhet. Az AMR-ek alkalmazásával a gyártóvállalatok csökkenthetik a költséges és időigényes manuális szállítási folyamatokat, amivel a lean megközelítést és egyre magasabb fokú alkalmazkodóképességet támogatják.

 

 

„Az automatizáció új lehetőségeket teremt, melyekkel biztonságosabb, tisztább és termelékenyebb munkakörnyezetek jöhetnek létre. Ennek a változásnak a fényében a gyártók elsődleges célja változatlan marad. Csak úgy tudnak globális szinten versenyképesek maradni, ha időt takarítanak meg, csökkentik költségeiket, és hatékonyabban válaszolnak az ügyféligényekre.” – mondja Thomas Visti, a Mobile Industrial Robots (MiR) vezérigazgatója.

 

Mindezek tudatában nem meglepő, hogy a legújabb iparági adatok szerint 2021-re az FMCG vállalatok 58%-a fog használni AMR-eket a belső logisztika optimalizálására. 2024-re ez a szám úgy tűnik, hogy eléri a 79%-ot is – a Mobile Industrial Robots kutatása szerint.*

 

__________________
* A Mobile Industrial Robots egy iparág-központú felmérést végzett az intralogisztikában szereplő AMR-ekről

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14