Ezek a stabil és fejlődő iparágak a járványhelyzetben

forrás: Prím Online, 2020. május 7. 10:39

Az YPO 2020 márciusa és áprilisa között végzett, 3500 globális vállalatvezetőt megszólaltató felmérése alapján drasztikus változás jelent meg a vállalatok jövőképében: 84 százalékban rosszabbul látja a vállalkozások helyzetét a menedzsment. A szálloda és légi közlekedés iparág mellett az autógyártás, a kiskereskedelem és az energiaszektor is további komoly leépítések előtt áll. Így a munkavállalóknak a telekommunikáció, szállítmányozás, pénzügyi szektor és a gyógyszeripar felé érdemes orientálódniuk - mind az üzleti, mind a vezetői teljesítmény és fejlődési lehetőségek alapján. 

Az elmúlt évek munkaerőhiánya után a pandémia hatására a következő időszakban erőteljes munkaerő kínálati piac várható. Jelenleg 400 ezer munkanélküli van Magyarországon, amely szám a következő hónapokban tovább nőhet, akár elérheti a félmillió főt is.

 

„A leépítésekkel összefüggő aktív munkakeresés nem csak a nagy kitettséggel rendelkező iparágakban vált érezhetővé, hanem szinte minden foglalkozási ágban. Azoknál a munkavállalóknál is hatalmas fordulat állt be, akiknek biztos a munkahelye, de ők maguk már gondolkodtak a váltáson” – mondta Fehér Zsolt nemzetközi HR szakértő. A kialakult válsághelyzet tehát vezetői és munkavállalói oldalról egyaránt szemléletváltást és tudatosságot igényel. Aki leépítés miatt váltani kényszerül, esetleg nem érzi jól magát a munkahelyén, az most a kevesebb kitettséggel rendelkező foglalkozási ágak és szektorok felé fordul. A vállalatvezetői felmérés azt mutatja, hogy a telekommunikációs, szállítmányozási, pénzügyi szektor, valamint a gyógyszeripar az, ahol a legkisebb negatív hatást várják.

 

 

A leépítéseken túl számos, a munkavállalói motivációt elemző szakmai tanulmány szerint a dolgozók közel 70 %-a nem elkötelezett aktuális munkahelye iránt, így a LinkedInen található munkavállalók minimum 66 %-a passzív álláskereső. Sok felmérés szerint elsősorban a megfelelő vezetői személyiségjegyek, vagy azok hiánya miatt alakult ki ez a bizonytalanság, hiszen a vezetők teljesítménye és fejlődési lehetőségei is kiemelkedően fontosak a munkavállalók elkötelezettségére és motivációira. Egy, a régiós felsővezetők személyiségét elemző nagyobb kutatás szerint Magyarországon az energetikában és a gyógyszeriparban vannak különösen jól teljesítő vezetők, mig fejlődési lehetőség előtt áll a szolgáltatási és a pénzügyi szektor is, így vezetőik személyiségjegyei alapján további versenyelőnnyel rendelkezhetnek. A vállalati vezetők ezekben az iparágakban átlagon felüli mértékben rendszerezettek és kockázatkerülők, illetve átlagon felüli a stratégiai gondolkodásuk, elemzőkészségük és nyitottságuk is, ami különösen válságos időszakokban segíti a harmonikus vezetői, dolgozói együttműködést.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05