Ez lehet a kulcsa az e-kereskedelem jövőjének
Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Március óta számos új webáruház jött létre, a folyamat pedig az elemzések alapján nem áll meg, hiszen egyre többen részesítik előnyben az online vásárlást. Kérdés persze, hogy hogyan érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni, hiszen egy új online vállalkozás sikere számos apró részleten múlhat. Az alábbiakban ehhez adunk segítséget kezdő, és már működő webáruházak tulajdonosainak.
A járványügyi helyzet alapjaiban írta át azokat a trendeket, amelyek a vírus megjelenése előtt megfigyelhetők voltak. A piac megváltozott és az emberek attitűdje is teljesen más lett. Igaz ez az online szektorra is: míg Magyarországon a GKI Digital adatai szerint 2018-ban 3 millió fő körülire volt tehető az aktív online vásárlók száma, addig ez a szám ma körülbelül 3,35 millió, amelyből 50 ezer új online vásárló március óta próbálta ki életében először a webes vásárlást. És bár a gazdasági recesszió hatására a vásárlóerő csökkenhet a második félévben, az elemzések szerint ennek ellenére éves szinten mintegy 25%-kal növekedhet hazánkban az online piac*.
A webshopoké lehet a jövő Mindez pedig azt mutatja, hogy nemcsak a már működő, de az ezután létrejövő webshopoknak is van létjogosultsága. Kérdés azonban, hogy hogyan éri meg leginkább webshopot üzemeltetni és mi a kulcsa annak, hogy nemcsak költséghatékony, de rugalmas és könnyen fejleszthető rendszert is építsünk? Ebben lehet segítségre a fulfillment webshop logisztika, amely jelenlegi formájában néhány éve érhető el Magyarországon, azonban jól látszik, hogy az e-kereskedelem jövőjét jelentheti.
Nem ördögtől való kiszervezni a háttértevékenységeketA fulfillment az a folyamat, amikor egy termék eljut az online vásárlás pillanatától, a kiszállításon át a vásárló kezébe, ha pedig fulfillment szolgáltatóval dolgozunk együtt, akkor ők veszik át az e-kereskedelmi vállalatoktól a teljes logisztikai folyamataikat: az értékesített termékek raktározását, csomagolását, kiszállítását, valamint számlázását is, ebből azonban a vásárló semmit sem vesz észre. “Kezdő webshop tulajdonosoknak a lehető legjobb döntés egy fulfillment webshop logisztikai szolgáltatóval együttműködni, hiszen a mérethatékonyságnak és a mennyiségi kedvezményeknek köszönhetően általában pénzt spórolunk a minket választó cégeknek, nem beszélve arról, hogy a kiszervezett logisztikával a kapacitás sosem lesz a növekedés gátja, illetve a költségek és a lehetséges terjeszkedéssel járó kiadások is skálázhatóvá válnak a szolgáltatásainknak köszönhetően” - mondta el Csereklyei Bálint, az iLogistic.hu ügyvezetője.
Rugalmas fejlődés forgalomnövekedés esetén isSokszor merül fel egy-egy webshopnál, hogy miután beáll egy rendelési szint, merjenek-e még több energiát a marketingre fordítani, annak sikere esetén el tudják-e raktározni a többletárut, fel tudnak-e venni új munkatársakat, akik becsomagolják majd a sok rendelést, és tudják-e tartani a kézbesítési határidőket. Ha fulfillment szolgáltatót választunk, akkor mindez nem jelent problémát, hiszen ők bármilyen forgalomnövekedésre fel vannak készülve, legyen az egy hosszabbtávú növekedés, vagy akár egy szezonális - karácsonyi vagy Black Friday – forgalomnövekedés, egyik sem okozhat változást a szállítási határidőkben.
Skálázható növekedés költséghatékony megoldásokkalNem beszélve arról, hogy a kiszervezéssel a költségek is tiszták és növekedés esetén is skálázhatóak lehetnek. A működésnek ezt a formáját választva nem kell raktárbérletet, illetve alkalmazottakat fizetni, illetve nem áll tőke a csomagolóanyagban és az eszközökben sem, hiszen csupán a kiküldött csomagok után van szükség a díjfizetésre. Ez pedig azt jelenti, hogy ha nincs csomag, akkor nem kell az alvállalkozónak sem díjat fizetni.
Egy új vállalkozás létrehozása soha nem egyszerű, azonban a webshop-üzemeltetés egy olyan üzletág, ahol a tulajdonosoknak nem feltétlenül kell mindenhez érteni a raktározástól a szállítás szervezéséig, éppen ezért lehet az e-kereskedelem a jövő gazdaságának kulcsa, a fulfillment webshop logisztika pedig az e-kereskedelem új sikeres modellje, amelyet alkalmazva már csak jó ötletekre és minőségi termékekre lesz szükség, a többit pedig megoldják helyettünk.
______________
* GKI Digital - https://gkidigital.hu/2020/05/07/koronavirus/
Kapcsolódó cikkek
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- A koronavírus nyertese?! – lendületben az e-kereskedelem
- Szárnyra kapott a netes vásárlások piaca a járvány hatására
- A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport
- Koronavírus járvánnyal kapcsolatos intézkedések az online értékesítésben
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Így rendeltünk tavaly a neten
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.