Mennyit is keres valójában egy IT-szakember?

forrás: Prím Online, 2020. október 30. 19:18

Közel ezer IT-szakember bevonásával készített felmérést a No Fluff Jobs állásportál, akik azzal forradalmasítják az IT-toborzást, hogy hirdetőiknek kötelezővé tették a fizetési sáv megadását. A portál online kérdőíves kutatásának célja az volt, hogy világos képet kapjunk arról, milyen céges juttatások és előnyök fontosak valójában az informatikusok számára, de az is kiderült, pontosan mennyit keres átlagosan egy szakember.

A felmérés egyértelműen rámutatott, hogy a hazai IT-szféra Budapesten centralizálódik: a megkérdezett informatikusok közel 81%-a dolgozik a fővárosban. A fennmaradó 19% jelentős része Szegedre, Debrecenbe, Miskolcra és Székesfehérvárra összepontosul. A munkavállalók 86,5%-a alkalmazotti státuszban dolgozik, 10%-uk vállalkozói szerződésben foglaltak szerint, és meglepő eredmény, hogy az egyre fontosabbá váló projektalapú foglalkoztatás mindössze a kitöltők 1%-át érinti. A válaszadók többsége 15-15%-ban full-stack fejlesztéssel, valamint backenddel foglalkozik, a harmadik leggyakoribb terület a válaszadók között a product és project management 12,5%-kal. Érdekesség, hogy a megkérdezett informatikusok csupán 1%-ának szakterülete a mesterséges intelligencia.

 

 

Tényleg annyira jól keresnek az IT-sok?

A kérdőívet kitöltők több mint fele senior volt, harmaduk medior, a legkisebb csoportot juniorok és gyakornokok tették ki. Az informatikus szakma régóta az egyik legjövedelmezőbb hivatásként van számontartva, melyet a kutatás eredményei is alátámasztanak.

 

A szenior tudású IT-specialisták 40%-a nyilatkozott úgy, hogy keresetük a nettó 600 és 899 ezres fizetési sávban mozog. 20%-uk 900 ezer és 1,2 millió forint közötti összeget vihet haza havonta, 9%-uk havi fizetése pedig az 1,2 milliót is meghaladja. A mediorok 66%-a, míg a juniorok 55%-a nettó 300 és 599 ezer forint között keres, utóbbi csoport 44%-a 100 és 299 ezer forint között jelölte meg a fizetését.

 

 

Milyen valós igényeket támasztanak a munkavállalók?

A pénz azonban nem minden, és ez különösen igaz az IT-szférára, ahol a cégek kínálta előnyök között leggyakrabban a rugalmas munkaidő, a home office lehetősége és a modern irodai környezet szerepel. A home office a koronavírus-járvány kitörése előtt is kiemelt igény volt a munkavállalók részéről, de 2020-ban ez még inkább felértékelődött. Az informatikusok munkahelyükkel szemben támasztott igényei a szenioritás függvényében meglehetősen eltérőek. Míg a pályakezdők számára fontos tényező a képzések lehetősége, a pihenőszoba megléte, az ingyen kávé és üdítő, addig a medior és senior szakemberek számára a rugalmas munkaidő, a lapos szervezeti hierarchia, a magán egészségbiztosítás, a céges autó és parkolási támogatás válik egyre inkább meghatározóvá.

 

 

„Az IT-s jelöltnek a legfontosabb, hogy magas fizetést kapjon, és legyen lehetősége egy csocsószobában levezetni a napi fáradalmakat – gyakran hallom ezt az általánosító, és kissé már kőkorszaki véleményt vállalati oldalról, amikor az információtechnológiai szakemberek elvárásairól esik szó. Az IT-s nem egy bináris rendszerben működő robot. Sokkal összetettebb gondolatok, motivációk, elvárások mozgatják a karrierútja tervezése során. A jelöltek nemcsak a magasabb fizetés vagy a jobb légkör reményében váltanak munkahelyet. A szakmai fejlődés, a rugalmas munkavégzés lehetősége vagy az egyéb béren kívüli juttatások nem kevésbé fontosak számukra, mint bármely más szektorban dolgozó fehérgalléros munkavállalónak” – tette hozzá Bozsoki Ádám, a No Fluff Jobs Country Managere.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01