A KLM Cityhopper virtuális valóság segítségével képzi az új pilótákat
A KLM Cityhopper november ötödikén, a világon elsőként vezeti be a saját fejlesztésű virtuális valóság képzését az Embraer 175 és 190-es repülőgépek pilótái számára. A fejlesztés segítségével költség- és időhatékonnyá válik a szakemberek kiképzése.
A KLM leányvállalata, a KLM Cityhopper európai utakra egy Embraer gépekből álló flottát használ. A légitársaság a pilóták eltérő igényeire adott hatékony válaszadás reményében kezdett bele a virtuális valóság felhasználásával készülő program fejlesztésébe.
Sebastian Gerkens, a KLM Cityhopper Senior Embraer oktatója szerint, „a virtuális valóság hozzáférhetőbbé teszi a képzést. A pilótáknak nem kell egy teremben vagy egy szimulátorban ülniük a megadott időben, így helytől függetlenül, igény szerint tudják használni a programot. Ezen felül a tanulók lehetőséget kapnak képességeik biztonságos felfedezésére. A VR segítségével a pilóták már a képzésük korai stádiumában megismerkednek pilótafülkével, ezáltal hatékonyabban tudják felhasználni későbbi, a szimulátorban töltött képzési idejüket.”
Az új oktatási mód megtakarítást is eredményez, többek között azért, mert csökkenti a külső beszállítók számát, és rugalmasabbá teszi az ütemezést.
Három felhasználási terület
Az Embraer 175 és 190-es repülőgépekhez tartozó képzési programokat a KLM VR szakértői a KLM Cityhopper együttműködésével fejlesztették. A képzés mindhárom fázisa eleme az úgynevezett Type Rating Course-nak, mely során a pilóták megtanulják az általuk vezetendő repülőtípusok sajátosságait.
1. Virtuális pilótafülke – egy interaktív kép a kezelőfelületről, a pilóta szemszögéből.
2. Bemutató videó – egy 360 fokos videó a pilótafülke pótülésének szemszögéből.
3. Virtuális séta – külső és belső 360 fokos képek a repülőről.
„Ezek a programok különböző módon lettek létrehozva,” - magyarázta Werner Soeteman, a KLM VR Centre OF Excellence menedzsere. „A virtuális pilótafülke egészét például a VR és 3D szakértők készítették számítógépeken. A 360 fokos videókat és képeket pedig a pilótafülkéből az egyik VR mérnökünk rögzítette repülés közben, a KLM Cityhopper pilótáinak közreműködésével. A fejlesztőink természetesen nem ismerik az Embraer gépek működését, bár az elmúlt időszakban kétségkívül sokat tanultak.”
EASA tanúsítvány
A KLM már régóta érdekelt a VR képzések kapcsán. Mi sem bizonyítja ezt jobbam, mint a már korábban, a karbantartók és a KLM Citychopper légiutas kísérői számára létrehozott oktatóanyagok. Most az Embraer 175 és 190-es pilótákon a sor, hogy csatlakozzanak e társasághoz.
A VR tanfolyamok kiegészítik a KLM meglévő képzési programját. A KLM Cityhopper vizsgálja, hogy megszerezhető-e az EASA (European Union Aviation Safety Agency) tanúsítvány az új képzésekre, amelyek idővel felváltanák az olyan alapvető oktatási formákat, mint a tantermi órák, a tankönyvek és a pilótafülkéről készült poszterek. A képzések minőségének fenntartása természetesen továbbra is a legfontosabb szempont lesz a biztonság érdekében.
A képzés bemutatásáról videó is készült:
Kapcsolódó cikkek
- Kísértetiesen jó ajánlat a HTC VIVE Halloween kínálatában
- 2020 legújabb technológiai trendjei
- Megjelent a HTC VIVE XR Suite szoftvercsomag
- Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre
- VR applikációval elkerülhetőek az egyészségügyi ellátással összefüggő fertőzések
- VR-filmekkel jön a 16. Verzió Filmfesztivál
- A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját
- Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
- Egy startup virtuális valóság sétákon kelti életre a magyar történelmet
- Mit hoz nekünk az 5G? - Átfogó fogyasztói kutatás az Ericssontól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.