Koronavírus-járvány: virtuális valóságban tervezik a csomagolóanyagokat
A Dunapack egy munkatársának hobbijából a teljes cégcsoportra kiterjedő és a szektorban is előremutató újítás született: a virtuális valóságba belépve kapják meg és ellenőrzik az ügyfelek a megrendelt csomagolóanyagok, dobozok prototípusait. A használathoz szükséges VR szemüveget pedig természetesen papírból gyártották le a Dunapacknál.
Minden vállalatot másként érintett a koronavírus-járvány, és az üzleti élet szereplői különböző válaszokat adtak a kényszerhelyzetre. A Dunapacknál mindössze 3 hét alatt átformálták a doboztervezés folyamatait, hozzáigazítva az új körülményekhez a prototípusok tervezésének, gyártásának és jóváhagyásának teljes folyamatát. Ezzel olyan új digitális megoldást vezettek be, amely jelentős hozzáadott értékkel bír az ügyfelek számára, mivel a digitális térbe helyez át korábban hosszadalmas és gyártásigényes, a fizikai térben zajló folyamatokat. Sőt, minden jel arra mutat, hogy egy Dunapacknál dolgozó szakember hobbijából született megoldás a vírus után is iparági sztenderddé válik.
Úgy ellenőrizhető a prototípus, hogy nem kell legyártani
A koronavírus miatt elrendelt tavaszi karantén helyzetben jóval lassabb és körülményesebb volt eljuttatni az ügyfeleknek a bemutató termékeket. A csomagolóanyag szektorban eddig az volt a kialakult gyakorlat, hogy a megrendelőnek ténylegesen legyártott – tehát a fizikai térben létező – doboz-prototípust küldtek véleményezésre. Ez a folyamat azonban a pandémia hatására nehézkessé vált: a kézbesítési idő jócskán megnyúlt – különösen külföldi szállítás esetén –, ez pedig meghosszabbította a gyártási és szállítási határidőket is. Ezzel együtt a költségek is nőttek, nem beszélve a személyes – még ha futár útján is történő – átvétel vírus-kockázatairól. Ezekre a kihívásokra adott választ és váltotta fel a korábbi folyamatokat az AR (Augmented Reality –kiterjesztett valóság) és VR (virtual reality – virtuális valóság) technológia bevezetése a Dunapacknál.
Virtuális térben a dobozok prototípusa: előremutató válasz a válsághelyzetre
A „legegyszerűbb a legjobb” analógia a Dunapack fejlesztése esetében is igaz: az eddig is számítógépes tervezéssel folyó doboztervezést összekötötték a legújabb technológiai eszközökkel. A cél az volt, hogy áthidalják a járványhelyzet okozta akadályokat – beleértve a szállítást –, méghozzá oly módon, hogy az ügyfelek számára is hozzáadott értéket teremtsenek. Meglévő szoftverek beemelésével és kismértékű módosításával olyan tervezési folyamatot hoztak létre, amely révén az ügyfelek könnyen, bármilyen eszközön hozzáférhetnek az elkészült doboztervekhez. Nem is akárhogy: a kiterjesztett valóság (AR) megoldás segítségével az ügyfél mobiltelefonja vagy tabletje kamerájának segítségével ki tudja vetíteni a virtuális dobozterveket a valós térbe, amelyeket mozgatni, forgatni és körbejárni is képes. Digitális élménnyé vált így a prototípus tervezés végső folyamata, az ügyfelek bárhol, bármikor, akár otthon, akár az irodában képesek megnézni a tervet, és nem csak kívülről, hanem nézőpontot váltva akár belülről is.
Korábban kéthetes folyamatot redukáltak egy napra
„Nagyon sok pozitív vevői visszajelzés érkezett és konstrukciós tervező csapatunk segítségével gyakorlatilag pillanatok alatt sikerült átállnunk arra, hogy a virtuális térben gyorsan, egyszerűen és kényelmesen szolgálhassuk ki az ügyfeleket, miközben egy minden szempontból fenntartható és ökolábnyomot csökkentő megoldást kínálunk. Minden visszajelzés azt mutatja, hogy a lehető legjobb döntés volt a fejlesztés elindítása” – mondta el Szijártó Dániel.
A Dunapack szerint szinte kizárólag csak előnye van az újításnak: rendkívül gyors, ugyanis a tervezést követően az eddigi akár 2 hetes gyártási és szállítási procedúra, amíg az ügyfélhez ért az első dobozminta, lecsökkent egy kattintásra. Ezzel költséget is csökkentettek, hiszen nemcsak postázási-, hanem alapanyag költség sincsen. Ráadásul az újítás előnye az is, hogy a virtuális terveken az elsőkörös grafikai terveket is megtudják mutatni, míg ez eddig az első mintadobozokra csak hosszú idő alatt, többletköltséggel tudott rákerülni – ezzel a döntéshozatal is felgyorsult. És mindez nem jár gyártással, anyagfelhasználással és szállítással sem, így téve még fenntarthatóbbá a folyamatot.
Virtuális doboz varázslat: papírból készült a környezetbarát VR szemüveg
A Dunapack virtuális valóság (Virtual Reality, VR) megoldásánál az ügyfél a teljes virtuális teret látja, mintha egy áruházban lenne, akár egy egész áruházat és polcsort is „odavarázsolhat”. A program képes arra, hogy a felhasználója nézőpontot váltson, így a virtuális térben tud közelebb-távolabb menni, ha pedig egy adott termék érdekli, akkor azt részleteiben is meg tudja nézni. Mindehhez persze egy VR-szemüveg kell: a Dunapack ehhez saját eszközt fejlesztett ki, amelyhez a hardvernek otthont adó készülékház természetesen papírból készül.
Kapcsolódó cikkek
- A KLM Cityhopper virtuális valóság segítségével képzi az új pilótákat
- Kísértetiesen jó ajánlat a HTC VIVE Halloween kínálatában
- Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre
- VR applikációval elkerülhetőek az egyészségügyi ellátással összefüggő fertőzések
- VR-filmekkel jön a 16. Verzió Filmfesztivál
- A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját
- Kiterjesztett valóság teszi hatékonyabbá és biztonságosabbá a gyógyszerek csomagolását
- Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
- 5G-s technológiákat mutat be az Ericsson a Kutatók Éjszakáján
- A L’Oréal Magyarországra is elhozza a jövő szépségét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.