Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
Az előző időszakhoz képest 2020 második felében 7,4 százalékkal több – továbbra is legfőképp építőipari – támogatói szpot jelent meg az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban, derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott új tanulmányból. A grémium nyertest hirdetett egy nyíregyházi rádiós pályázaton, és elfogadta két másik vidéki frekvencia pályázati felhívásának tervezetét.
2020-ban is építőipari cégek voltak a tévéműsorok legaktívabb szponzorai
A televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb – a testület által elfogadott – NMHH-tanulmány szerint a vizsgált csatornák műsoraiban 2020 második félévében 86 559 szponzorüzenet jelent meg, a szponzorcégek száma pedig 1915-re rúgott. A legnagyobb elérésű televíziók összesen 82 032 szpotot tettek közzé, közülük a TV2 vonultatta fel a legtöbbet (47 036), majd az RTL Klub (26 682) és a Duna TV (8314) következett a sorban. A koronavírus-járvány második hulláma felkészültebben érte a vállalkozásokat, ugyanis 2019 azonos időszakában 76 343 szponzorüzenettel jelentkeztek a minta állandó szereplői, 2020-ban pedig már 7,4 százalékkal több támogatói szpot volt. A legtöbbször – 3003 esetben – az Austrotherm Kft. jelent meg szponzorként, ezt követte a Baumit Kft. 2106 és a Velux Magyarország Kft. 2011 üzenettel, ami újból az építőipari cégek reklámdominanciáját mutatja, ugyanúgy, mint 2019 azonos időszakában. A legtöbb ilyen támogatói megjelenést a TV2 időjárás-jelentésében szerkesztették adásba (18 934), amit az RTL Klub Reggeli című adása (3871) és saját időjárás-jelentése (3247) követett. A reklám és a támogatás egyaránt kereskedelmi közlemény: előbbiben a reklámozó direkt módon fogyasztásra, igénybevételre ajánlhatja a termékét, szolgáltatását, utóbbiban viszont a reklám legfőbb, fogyasztásra ösztönző üzenete nem jelenhet meg, de a támogató cég a védjegyét, arculatát, tevékenységét népszerűsítheti.
A minta állandó szereplői a legnagyobb eléréssel rendelkező országos kereskedelmi televíziók – az RTL Klub, a TV2 –, valamint a közszolgálati Duna TV voltak, mellettük egy-egy hónapig helyet kapott a mintában az M1, az M4-Sport, az M5 országos vételkörzetű közszolgálati, illetve a Pesti TV, a Sláger TV és a TV4 kereskedelmi televízió is. A teljes tanulmány megtalálható az NMHH honlapján .
A Médiatanács elfogadott egy kutatást 2020 negyedik negyedévének internetes közönségmérési adatairól is, amely szerint a 15 év feletti magyar lakosok 72,35 százaléka internetezik. A kutatás rámutatott a generációk közötti számottevő internethasználati különbségekre is. A 15-24 év közötti Z-generáció, valamint a 25-40 év közötti Y-generáció 93,12 és 96,81 százalékban használja az internetet, míg az 57-75 éves Baby-boomereknek csak 52,81 százaléka. A tanulmány hamarosan olvasható lesz az NMHH honlapján.
Vidéki rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
A grémium e heti ülésén megállapította, hogy a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárás nyertese a Médiahíd Kft. Elfogadta és pénteken teszi közzé honlapján a testület a Békéscsaba 91,8 MHz és az Eger 99,1 MHz helyi vételkörzetű frekvenciákra szóló közösségi jellegű használatra irányuló pályázati felhívások tervezetét. Hozzájárult a tanács, hogy a Zemplén Televízió Közhasznú Nonprofit Kft. – két hónap halasztással – legkésőbb május 6-án kezdje meg médiaszolgáltatását a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi frekvencián.
Figyelmeztette a tanács a Debrecen TV szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, miután november elején az ÉPI-TECH magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ez pedig jogszabályellenes.
Kapcsolódó cikkek
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.