Ingyenes energetikai tanácsadás a lakosságnak és a vállalkozásoknak
Már elérhető a Magyar Mérnöki Kamara legújabb szolgáltatása, a lakosságot és a vállalkozásokat segítő országos energetikai tanácsadás. Az érdeklődők az energetikai szakértőktől tanácsot kérhetnek a lakások, családi házak energetikai korszerűsítési lehetőségeiről, vagy a lakásvásárlással és lakásépítéssel összefüggő műszaki-energetikai, pénzügyi és pályázati kérdésekről. A vállalkozók érdeklődhetnek a vállalkozások számára lényeges – például üzemeltetési vagy gyártástechnológiai - energiamegtakarítási lehetőségekről is.
Az energiahatékonyságról megjelent törvény a Magyar Mérnöki Kamara feladatává tette a korábban a fővárosi és megyei kormányhivatalokban működő Nemzeti Energetikusi Hálózat egyes feladatainak ellátását. A kamara ennek alapján ingyenes tanácsadást nyújt a lakosságnak és a vállalkozásoknak.
A járványhelyzet miatt csak online elérhető energetikai tanácsadás a bővülő lakástámogatások hatékony felhasználását is érdemben segíti. Az ingatlanok felújítására már ebben az évben is jelentős nagyságrendű támogatás használható fel, így a tanácsadás sok családi ház és lakás energiahatékonysági korszerűsítéséhez is segítséget nyújthat.
A tanácsadó szakemberek minden kérdést egyedileg megvizsgálva javaslatokat adnak arra, milyen beavatkozásokkal lehet energiahatékony és költségkímélő műszaki megoldásokat találni egy-egy problémára annak érdekében, hogy egy ház, egy lakás, vagy egy vállalkozás energiafelhasználása hatékonyabb, gazdaságosabb legyen. A tanácsadás még nem tervezés vagy tanúsítvány kiállítása, azonban minden tanácsadásról egy emlékeztető dokumentum készül, amit az érdeklődő kézhez kap, így összefoglalva láthatja a tanácsadás eredményét. A tanácsadás pártatlan, ezért a szakértők nem határoznak meg konkrét beépítendő típusokat, gyártmányokat, nem javasolnak konkrét tervezőt vagy kivitelezőt.
Amennyiben a vírushelyzet lehetővé teszi, a jobb tájékoztatás érdekében a kamara tervezi szakmai fórumok és workshopok megszervezését is. A szolgáltatás országosan elérhető, és a járványhelyzet javulása után lehetőség lesz a régiónként szervezett fórumokon személyes tanácsadásra is.
Az energetikai tanácsadáshoz kapcsolódó, és a jelentkezéshez szükséges információk elérhetők a Magyar Mérnöki Kamara honlapján: https://www.mmk.hu/tanacsadas/. Innen letölthetők azok a kérdőívek is, amelyek alapján a szakértők pontos és egyedi javaslatokat tudnak adni.
A szolgáltatás az ügyfeleknek ingyenes, ugyanakkor a kamara tájékoztatást kér a tanácsadás alapján megvalósuló beruházás, fejlesztés eredményeiről. Így a tanácsadást igénybe vevő állampolgárok és vállalkozások segítségével lehetővé válik a megtakarítások országos számbavétele. A Magyar Mérnöki Kamara a tanácsadás feladatait az Innovációs és Technológiai Minisztériummal együttműködve, annak támogatásával végzi és tapasztalataival segíti a kormányzat energetikai céljainak elérését.
Kapcsolódó cikkek
- A lakosság a legnagyobb energiafogyasztó
- Tippek a vállalati energiahatékonyság javítására
- Szakmai fórumot hoztak létre az épületgépészet meghatározó hazai résztvevői
- Online konferenciát tartott az Okos Jövő Innovációs Klaszter
- Jelentős napenergia céggel bővült a Bravogroup portfóliója
- Ismét lehet pályázni az ABB Női Mentorprogramjára
- Új, MI-alapú, automatizált rendszer segíti a kkv-k energiahatékonysági beruházásait
- Okos megoldásokkal javíthatnak helyzetükön az irodaüzemeltetők
- Online konferenciát tartott az Okos Jövő Innovációs Klaszter
- A műanyagokat lebontó mikrobákat fejlesztő Poliloop lett az év magyar startupja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.