Beszáll a Recartba a Lead Ventures

forrás: Prím Online, 2021. június 5. 18:29

Eddig több mint 200 millió dollár pluszbevételt generált ügyfeleinek a budapesti Recart. A mobil marketing platform webshopok ezreinek segít egyebek között azzal, hogy valós idejű viselkedési adatokat elemezve veszi rá az érdeklődő vevőket a félbehagyott vásárlások befejezésére. A Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow kockázati tőkealaptól érkező befektetést a társaság részben automatizált online marketingszoftverének továbbfejlesztésére fordítja, részben pedig értékesítése felfuttatását fedezi belőle.

Tesla, Nestlé, Pepsi, Red Bull – négy nagyágyú azok közül, amelyek az Egyesült Államok második legnagyobb, immár az eBay-t is leköröző e-kereskedelmi platformját, a Shopify-t használják. Ezen egymilliónál is több online bolt működik, köztük Cristiano Ronaldo és Robbie Williams hivatalos webshopja, amelyek egyaránt a Recart ügyfelei.

 

A budapesti mellett New York-i irodát is működtető vállalkozás most 3,5 millió dolláros befektetést kap. Ebből 2,5 millió érkezik a Lead Ventures által kezelt Enter Tomorrow kockázati tőkealaptól, 250-250 ezer az Oktogon Ventures-től, illetve a Day One Capitaltől. A többit magánbefektetők adják össze annak érdekében, hogy még nagyobb hatékonysággal tudja kezelni az online üzletek egyik legégetőbb problémáját, az ügyfelekkel történő kapcsolattartást. 

 

A Recart 2016-ban egy súlyos probléma megoldására építette a termék első verzióját, nevezetesen arra, hogy a megkezdett vásárlások több mint háromnegyedét sosem fejezik be a vevők: a folyamat félbemarad, a kiválasztott cikkek pedig a kosárban. „Ennek többnyire nem az az oka, hogy az emberek elvesztik az érdeklődésüket a termék vagy a vásárlás iránt, hanem általában valami külső tényező” – osztja meg a 2016-ban elindított vállalkozás alapfelismerését Tóth Soma alapító-ügyvezető. A kosárelhagyások számát csökkentő automatizált üzeneteket a világon elsősként a Recart tette elérhetővé a Facebook Messengeren keresztül meg 2017 végén.

 

A fotón szereplők balról jobbra: Kovács István, CTO - Sz. Kis Juli, Head of Product - 
Tóth Soma, CEO - Tóth David, Head of Operations 
(
Fotó: Welczenbach Tamas, helyszín: HubHub, Király utca)

 

Mára a Recart a teljeskörű marketing automatizációban segít a főként a Shopify ügyfelei közé tartozó online boltoknak, hogy hatékonyabban tarthassanak kapcsolatot vásárlóikkal. Valós idejű viselkedési adataik megfelelő elemzéséből kiindulva az érdeklődő vevők elég jó találati pontossággal szólíthatók meg úgy, hogy a webshopok valamilyen módon megtarthassák őket, vagy egyéb módon – például egy személyes kedvezmény felajánlásával – jussanak hozzá az elúszni látszó bevételekhez. Ehhez a Recart olyan online marketingplatformot fejlesztett ki, amely a vásárlókkal folytatott e-bolti kommunikációt és marketingtevékenységet automatizálja különböző üzenetküldő felületeken, mint Facebook Messengeren, de már SMS-ben is megoldotta, hogy kétirányú beszélgetéseket kezdeményezzen a vásárlókkal, akik személyre szabott ajánlatokat kaphatnak, kérdéseket tehetnek fel. „Ez nem csupán a vásárlás befejezését könnyíti meg, hanem hatékonyabbá teszi az információgyűjtést és javítja a vásárlói lojalitást” – szögezi le Tóth Soma.

 

Jól illusztrálja a technológia életképességét, hogy miközben a promóciós e-mailek elérése folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, a Messenger üzenetek 85-90 százalékos megnyitási és 20 százalékos kattintási rátával dicsekedhetnek. Még jobb a helyzet az SMS-eknél, ahol az iménti két arány 98, illetőleg 40 százalék. Mivel a WhatsApp-nak a Messengernél is több a felhasználója, a harmadik negyedévtől ebben az alkalmazásban is működni fog a megoldás. A tervek szerint jövőre nyitnak az Apple Business Chat és az SMS-környezetnél gazdagabb RCS felé, amennyiben – várhatóan 2022 elejétől – elérhetőek lesznek bennük a marketingcélú üzenetek.

 

Az amerikai jelenlét bővítésén kívül a fejlesztői csapat létszámának pár hónapon belüli megduplázására használják fel azt a befektetési összeget is, amellyel a MOL és az MFB Invest befektetői részvételével létrejött Enter Tomorrow kockázati tőkealap száll be a cégbe, amelyben 2019-ben már az Oktogon Ventures, a Day One Capital és két angyalbefektető is fantáziát látott „A pandémia körülbelül öt évvel gyorsította fel a digitális vásárlások térnyerését a kereskedelemben” – indokolja az Enter Tomorrow szerepvállalását Haszonics Balázs, az alapot kezelő Lead Ventures pénzügyi igazgatója. A szakember szerint a vírus megjelenése nélkül az Egyesült Államokban jövőre érte el volna az e-kiskereskedelem azt a 840 milliárd dolláros értékhatárt, amelyet az ismert körülmények között már tavaly átlépett.

 

Haszonics Balázs magabiztos a tekintetben, hogy az e-kereskedelemhez hasonló nagyságrendű, földrengésszerű változások várhatóak az üzenetküldő szolgáltatások piacán is, hiszen szakértői becslések szerint 2023-ra már a föld lakóinak 70 százaléka rendelkezik mobilhozzáféréssel. Nem meglepő, hogy a friss és hiteles pénzügyi információkat, üzleti híreket, elemzéseket és tőzsdei adatokat közlő Marketwatch prognózisa szerint 2025-re 2 milliárd dollárosra duzzadhat a chatmarketing piaca. Ezen válhat addigra meghatározó szereplővé a versenytársaknál átfogóbb és hatékonyabb megoldást kínáló Recart, amely már jelenleg is az elsőszámú üzenetküldő opció a Shopify App Store-ban: eddig több mint 155 ezer kereskedő használta a megoldást.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01