Már az ELVIRÁN is váltható jegy az Adria IC-re
A július 2-án Splitbe, idén először korszerű, légkondícionált fekvő- és hálókocsikkal, valamint a teljes szakaszon étkezőkocsival újra elinduló Adria InterCity fedélzetére, már a megújult ELVIRA felületen keresztül is váltható menetjegy elővételben. Eddig több mint hatszáz jegy kelt el a tengerparti járatra.
A MÁV-START egyik legnépszerűbb éjszakai vonatára a jegyértékesítés a nemzetközi pénztárakban már június 17-én megkezdődött, eddig hatszáznál is többen éltek a jegyfoglalás lehetőségével. A korszerű és kényelmes utazás elősegítése érdekében pedig, már a MÁV online jegyvásárlási felületén, a megújult ELVIRÁN keresztül is megvásárolhatók a menetjegyek. A jegyvásárlás folyamata egyszerűsődött, most először a háló- és fekvőhelyes kocsikra szóló jegyek is megválthatók, a felnőttjegyek 48 eurótól, gyermekjegyek pedig 25 eurótól.
Az Adria InterCity Budapestről Splitbe keddenként, péntekenként és vasárnaponként; míg visszafelé szerdánként, szombatonként és hétfőnként közlekedik, menetideje: 14 óra, melynek nagy része az éjszaka alatt történik. A vonat Budapestről 18:45-kor indul, a Balaton déli partján haladva éri el az országhatárt, majd Zágrábot elhagyva vág neki a Dinári-hegységnek, ahol a tengerszint felett közel 900 méter magasan fekvő hágók leküzdése után ereszkedik le a tengerpartra, Splitbe 8:46-kor érkezik. Visszafelé, Splitből a vonat 18:28-kor indul, Budapestre másnap 9:35-re érkezik. A vonat menetrendjével, szolgáltatásaival kapcsolatos részletes információk a www.mavcsoport.hu/adria oldalon érhetőek el.
A MÁV-START új arculatos, frissen felújított, két háló- és három fekvőhelyes kocsija minden korábbinál magasabb szolgáltatási színvonalat képvisel, több mint 210 férőhelyet biztosítva. Ezeknek a kocsiknak az utasai számára a megújult Utasellátó minőségi fedélzeti szolgáltatást kínál, az idén először a teljes útvonalon közlekedő étkezőkocsival. A hálókocsik utasainak az induláskor megágyazott, tisztasági csomaggal ellátott fülkék állnak rendelkezésére, valamint az utaskísérő által az ülőhelyen felszolgált színvonalas reggeli is a szolgáltatás része. A háló- és fekvőhelyes kocsik utasai az étkezőkocsiban is elfogyaszthatják reggelijüket, egyedülállóvá téve a MÁV-START által kínált fedélzeti szolgáltatásokat.
A nemzetközi vonatok díjszabását folyamatosan fejlesztik a MÁV-START szakemberei, ennek köszönhetően az új START Europa ajánlatcsalád egyre több országba elérhető. A Szlovákiába, Romániába, Ausztriába, Csehországba, Lengyelországba, Németországba és Svájcba induló közvetlen vonatokra, átszállás nélkül elérhető célállomásokra a MÁV appban és az internetes ELVIRA felületen is válthatók menetjegyek ingyenes helybiztosítással egyszerűen és készpénzmentesen.
Kapcsolódó cikkek
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
- Megkezdődött az iskolák bevonása az Ütközéspont kampányba
- Az ABB innovatív megoldásaival korszerűsítik a vasúti járműveket Németországban
- Eger helyi autóbusz-bérletei is megvásárolhatók a MÁV applikációjában
- Az Oracle felhőjében folyik a MÁV-Volán-csoport jegyértékesítő rendszerének fejlesztése
- Újabb funkciók érhetők el az ELVIRA felületén
- Hétfőtől Pápa helyi autóbusz-bérletei is megvásárolhatók a MÁV applikációban
- December 13-tól megújul az internetes jegyvásárlás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.