Digitális összefogásra hív fel az idei MENTA konferencián az IVSZ
A digitális fordulat az utolsó esély Magyarország számára, ezért társadalmi összefogásra szólít fel az IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért a MENTA konferencián nyilvánosságra hozott kiáltványában. A digitalizáció minden magyar ember életét, minden hazai vállalat és intézmény működését jelentősen megváltoztatja, és a következő években alapjaiban rengeti meg mindennapjainkat – fogalmaz az informatikai és digitalizálódó vállalkozásokat tömörítő szervezet, amely éves nagy konferenciáján a megváltozott üzleti környezetre, az elérhető forrásokra, valamint az exportlehetőségek hatékony kihasználására fókuszál.
Bár a digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, Magyarország számos területen lemaradt más országokkal szemben. Elsősorban a digitális kompetenciák hiányoznak, de a gazdasági és az állami szféra egyaránt lassúnak bizonyult a hatékony megoldások bevezetésében, alkalmazásában. A nemzetgazdaság és a hazai vállalkozások versenyképessége, az ország teljesítőképessége és a lakosság életszínvonala egyaránt azon múlik, hogy a következő években az elkerülhetetlen digitalizációt sikerül-e a saját javunkra fordítani.
Annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a digitalizáció kiaknázásának fontosságára, az IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért a MENTA konferencián kiadott kiáltványában a gazdasági szektor és a hazai digitális ökoszisztéma összes szereplőjét – saját tagvállalatai mellett a hazai kis-, közép-, és nagyvállalatokat, diákokat, pedagógusokat, munkavállalókat, szakpolitikusokat – a digitális fordulat végrehajtására, és közös cselekvésre hívja.
Ennek gyakorlati megvalósításához a szervezet önkéntes koalíciót, az Összefogás a digitális Magyarország kezdeményezést hívja életre. Ennek keretében az IVSZ koordinálásával cselekvési tervet készítenek a résztvevők, és azt szak- és fejlesztéspolitikai javaslatokká formálva a döntéshozók elé terjesztik.
“Hiszünk abban, hogy a gazdaság és a társadalom szereplőinek összefogásával, a kormányzat tevőleges támogatásával a következő néhány évben képesek vagyunk jelenlegi adottságainkat előnnyé kovácsolni és a digitalizáció élcsoportjába kerülni. Eddig a digitalizációt megoldandó feladatnak hittük, most már látjuk: valójában évszázadonként egyszer adódó történelmi lehetőség. Egyben hosszú ideig talán az utolsó esélyünk” – foglalta össze a kezdeményezés célját dr. Vinnai Balázs, az IVSZ elnöke.
Az idén szeptember 23-án és 24-én, Sárváron zajló MENTA konferencia résztvevői arra keresik a választ, hogy milyen változások mentek végbe a digitális gazdaságban a pandémia alatt. Hiszen az elmúlt bő egy év megmutatta, hogy a digitalizáció és a technológia erősebb lett, mint valaha, az ezekre épülő piac és iparágak olyan utat járhatnak be, amilyet az elmúlt években talán egyszer sem. A várhatóan újra felfutó, megerősödő piaci folyamatok és maga a digitális gazdaság azonban nem mindegy, hogy milyen irányban, erővel és döntések mentén fejlődik, ezért a MENTA szereplői, előadói ebben nyújtanak útmutatást, segítséget.
A konferencia csütörtök délelőtti első blokkja azokat a tényezőket, vezetői utakat kutatta és mutatta meg, amelyek az „Újrakódolt üzlethez” elengedhetetlenek. Mikro- és makrogazdasági megközelítésből keresték a választ az előadók, mások mellett Tápai Tamás, a 4iG informatikáért felelős vezérigazgató-helyettese, illetve Pogátsa Zoltán közgazdász, aki a digitális jegybankpénz jelentőségéről és lehetséges hatásairól beszélt. A délutáni blokkban egyebek mellett Tilesch György, MI-szakértő, a Mesterség és intelligencia című könyv társszerzője, Szertics Gergely, MI-szakértő, valamint Tóth Máté, az IVSZ tartalomgyártójának részvételével zajló beszélgetésen a mesterséges intelligencia vállalati alkalmazásával kapcsolatos felelősség témakörét járja majd körül.
A péntekig tartó konferencián a gazdaság és a társadalom legkülönbözőbb szegmenseinek a digitalizációhoz kapcsolódó viszonyát veszik górcső alá az előadók. Michelisz Norbert, világkupa-győztes autóversenyző digitális tapasztalatai mellett arról mesél, hogy a karrierjét övező sikerek, és időnkénti bukások hogyan segítik és motiválják az üzleti életben. Súlyponti téma lesz a MENTA-n, hogy a munkaerőpiaci kérdések miként befolyásolják a vállalatok és azon belül kiemelten a kkv-k digitális fejlődésének lehetőségeit. Ugyancsak szó esik majd a szenior munkavállalók IKT-szektorba való reintegrálásáról, illetve a női munkavállalók arányának növelésének lehetőségeiről. Az infokommunikációs szektorban dolgozó nők helyzetének felmérése érdekében az IVSZ csütörtökön egy átfogó kutatást is útjára indított.
Az IVSZ kiáltványának teljes szövegét erről a linkről lehet letölteni.
Az IVSZ szerint a digitális transzformáció nem kizárólag gazdasági kérdés, hiszen össztársadalmi jelentősége van: csökkentheti vagy növelheti az esélykülönbségeket, hozzájárul a fenntarthatósághoz és az ellenálló képesség erősítéséhez. A gazdaság szereplői számára a digitális technológiák integrálása létfontosságú, de a technológiák hatékony bevezetése az egészségügyi, oktatási és szociális terület átalakításával a magyar polgárok életminőségét is jelentősen javítja.
Kapcsolódó cikkek
- Egész napos konferenciával várja az e-sport iránt érdeklődőket a HUNESZ
- Idén is megrendezik a think.BDPST konferenciát
- Digital Health Summit: Elkerülhetetlen a digitalizáció a jövő gyógyszeripara számára
- Robbanás előtt az egészségügyi digitalizáció Magyarországon
- A Microsoft megtartotta éves partnerkonferenciáját
- Az IVSZ hívására több, mint ezer ember ünnepli ma az innovációt
- Megnyílt az Infotér Konferencia
- Közös stratégiaalkotás az IVSZ MENTA konferencián
- Start-up konferenciát és versenyt rendez az IVSZ
- Befektetők előtt bizonyíthatnak a Start-up verseny döntősei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.