Magyar cégek is csatlakoznak az ENSZ Race to Zero kampányához
Az ENSZ Race to Zero kezdeményezés jelenleg az egyik legnagyobb globális törekvés, amely a klímaváltozás visszaszorítására hivatott. A cél, hogy bolygónk megmentése érdekében 2050-re a lehető legtöbb ország, város és cég váljon karbonsemlegessé. A KKV szektor képviselőit hazánkban az Egyesült Királyság budapesti nagykövetsége és az Okos Jövő Innovációs Klaszter (OJIK) fogja össze, zöldebb megoldásokra ösztönözve a vállalatokat. A program elrajtolt, és meg is van az első öt hazai cég, akik felvezetőként elindultak a klímavédelem érdekében.
Az ENSZ Race to Zero kampányához eddig 31 régióból, több mint 700 város, 600 felsőoktatási intézmény és bő 3000 cég csatlakozott világszerte – a közös cél 2030-ra az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése, 2050-re pedig a karbonsemlegesség. Az ENSZ kezdeményezése több szegmensre osztottan igyekszik a legnagyobb hatást elérni: a KKV szektort például az SME Climate Hub célozza, amelyet hazánkban az Egyesült Királyság budapesti nagykövetsége és az OJIK népszerűsít. Elsőként az épületépítészetben intelligens megoldásokat szolgáltató Grüne Antwort Kft. csatlakozott a kampányhoz, példájukat az Eki Creative Kft., a Schönherz Iskolaszövetkezet, az Aplomb Kft., majd a Vill-land Kft. követte. Ők öten már együtt várják a szektor további jelentkezőit, akik fenntarthatóbb gyakorlatot vezetnének be vállalati működésükbe.
Milyen lépéseket tett az első öt, lelkes hazai cég?
Közös kiindulópontjuk, hogy már apró(nak tűnő) lépésekkel is el lehet kezdeni a klímaváltozás elleni harcot ahhoz, hogy végül globális eredményeket érjenek el. Ennek mentén olyan – összességében sokat jelentő – irodai változtatásokkal kezdték, mint a villanykörték LED izzókra való cserélése, irodák újraszigetelése a hővesztés minimalizálása érdekében, illetve időzíthető hűtés- és fűtésrendszert építettek be, hogy a használaton kívüli időszakokra ne pazaroljanak energiát.
Vannak, akik a papírhasználatot csökkentették drasztikusan – a szakmai diákmunkák közvetítésére specializálódott Schönherz Iskolaszövetkezet például e-ügyintézés bevezetésével évente 500.000 papírlap felhasználásától menti meg a bolygót. A HR-informatikával és ipari megoldásokkal foglalkozó Aplomb Zrt. egy olyan energetikai szabadalommal segíti partnereit, amely akár 10%-kal csökkentheti a forgómotoros eszközök energiafelhasználását, emellett növeli a technikai eszközök élettartamát is. A nagy beruházások sem riasztották el a hazai zöldülés éllovasait, legyen szó napelemes rendszerekről vagy optimalizált épületautomatikáról: a bútorokkal és üzletberendezésekkel foglalkozó Eki Creative Kft. már alkalmazza is ezeket iroda- és gyárépületeiben, miközben termékeihez is fenntarthatóbb alapanyagokat szerez be. A Grüne Antwort Kft. épületautomatikai megoldásai pedig már 30%-kal csökkentették az igénylő partnerek villamosenergia-fogyasztását. Szintén közös lépés az autóflották zöldítése (hibrid és elektromos járművekre való cserélése), és számos további intézkedést igyekeznek bevezetni a karbonlábnyom minimalizálása érdekében.
A KKV-k az ENSZ kezdeményezéséhez itt tudnak csatlakozni: https://smeclimatehub.org/sme-climate-commitment/.
Kapcsolódó cikkek
- Már a klímaváltozás okozta többletköltségekre is köthetünk biztosítást
- Már a klímakockázatok elkerülésére készülnek a cégek
- A klímaváltozás kérdése erőteljesen foglalkoztatja a gyerekeket
- A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait
- A Fujitsu mélyíti elkötelezettségét az ENSZ fenntartható fejlődési céljai iránt
- Különleges helyszíneken hívja fel az Extreme E a figyelmet a klímaváltozásra
- Mérnöki válaszok a klímaváltozás hatásainak csökkentésére
- E-autókkal a klímaváltozás ellen
- A L’Oréal a vállalati fenntarthatóság élén
- Klímaválság – nő a mérnökök felelőssége
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.