Több mint 160 új Airbus repülőgépet rendel az Air France-KLM
Az európai repülőgépgyártóval kötött megállapodás értelmében 100 Airbus A320neo családba tartozó gépre adott le rendelést a csoport, további 60 példány lehívására pedig opciós jogot szerzett. Ezek a repülőgépek a KLM, illetve a diszkont Transavia holland és francia vállalatánál állnak szolgálatba.
A megrendelésben A320neo és A321neo típusok szerepelnek, az első példányok leszállítása 2023 második felében várható. A KLM és a Transavia ezekkel a gépekkel teljesíti majd a középtávú, főként európai járatokat. A kabinkonfigurációról később ad tájékoztatást a vállalat.
A legmodernebb technológiával felszerelt A320neo családú repülőgépek kategóriájukban a legjobb teljesítményt nyújtják az Air France-KLM csoport légitársaságai számára. Üzemeltetési egységköltségük 10 százalékkal, fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk 15 százalékkal, zajkibocsátásuk 50 százalékkal alacsonyabb, mint az előző generációs repülőké.
A megállapodás mások része, hogy az Air France szándéknyilatkozatot írt alá 4 Airbus A350F áruszállító gép vételéről és további négy opciós jogáról.
Mivel a légi áruszállítás iránt hatalmas a kereslet, ezért a csoport számára fontos, hogy növelje a cargo kapacitását. Az Air France a megrendeléssel az új fejlesztésű, szélestörzsű áruszállító gép első üzembe állítói között lesz.
A megállapodás lehetővé teszi, hogy igény szerint ezeket a gépeket utasszállító Airbus A350-esekre cseréljék, amely a francia vállalat szélestörzsű flottájának fontos részét képezi.
A flottamegújítás az első lépés a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, amelynek azonnali hatása van. Emellett a fenntartható forrásból származó kerozin használata és a gazdaságosabb repülőgép-üzemeltetés járulhat még hozzá nagyobb mértékben a környezeti terhelés csökkentéséhez. A csoport célja, hogy 2030-ra abszolút értékben 15 százalékkal csökkentse az emissziót, 2050-re pedig karbonsemlegessé váljon.
Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója a megrendelés bejelentésekor azt mondta, az új repülőgépek nem csak a gazdasági, de környezetvédelmi célok elérésében is nagy segítséget nyújtanak. „Ez egy hatalmas lépés a KLM, a Transavia és az Air France számára, amelyek az elérhető legjobb repülőgépeket fogják üzemeltetni. Az A320neo család, illetve az A350F csendesebb, alacsonyabb fogyasztású és kibocsátású, és hatékonyabban üzemelő típus, ezért ez volt a legjobb választás, nagyon fontos szerepük lesz abban, hogy a csoport 2050-re karbonsemleges legyen.
2021. december 15-ével az Air France-KLM 502 repülőgépből álló flottát üzemeltetett, hálózata több mint 300 célállomásból áll.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas megtérülést hoznak a szoftverrobotok az Air France-KLM szolgáltatóközpontjának
- Elektromos légitaxit fejleszt egy magyar startup
- A Baltikum legnagyobb légikarbantartó cége kezdi el használni az AerinX rendszerét
- Az easyJet partnere elkezdi az elektromos hajtóművek fejlesztését
- A Fujitsu első díjat nyert az Airbus versenyén
- A GEFCO újrafelhasználható konténereiben szállítják az Airbus repülőgépalkatrészeit is
- Különleges repülőgép szállt fel München mellett
- Kiterjesztett valóság megoldással teszi gyorsabbá és pontosabbá a repülőgépek átvizsgálását az Aeroplex
- A készenléti szervek sem maradnak ki a digitalizációból
- Fejlesztői versenyt hirdet Magyarországon az Airbus
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.