Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő Glami.hu keresőplatform országjelentése szerint 2021-ben tovább nőtt Magyarországon az e-kereskedelem részesedése a divatszegmensben. Az online értékesítés közel 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, amivel az e-kereskedelem teljes divatkereskedelemben való részesedése 19,7%-ra emelkedett. Az idei évben a fizikai boltokban történő értékesítés újra elérheti járvány előtti szintet.
A Glami.hu online divatkereső közzétette Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentését a magyar online divat kiskereskedelem aktuális helyzetéről. A jelentés szerint a divat kiskereskedelem a 2020-as 11 százalékos visszaesés után 2021-ben mintegy 10 százalékkal tudott nőni, így a várakozások szerint a hagyományos csatornákon történő értékesítés 2022-ben újra elérheti járvány előtti szintet. Mindeközben az online csatornákon történő értékesítés 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az e-kereskedelmi piac divat szegmensének értéke elérte 311 mrd Ft-ot.
Gyenge kezdés után erős ünnepi szezon
A divat webáruházak 2020-as és 2021-es értékesítési adatainak összehasonlítása alapján megállapítható, hogy Magyarországon az elmúlt egy évben tovább nőtt az online vásárlás népszerűsége. A tavalyi év első féléve ugyan alacsonyabb számokat hozott mint 2020 azonos időszaka, azonban az előző évvel ellentétben az értékesítések volumene 2021-ben már jelentősebb visszaesés nélkül emelkedtek az év végéig. A karácsonyi szezonban a webáruházak forgalma jelentősen meghaladta az előző évit, és az elmúlt évek tendenciájától eltérően a december még a novembernél és a Black Friday-nál is erősebb volt.
Az ismétlődő vásárlások pörgetik az e-kereskedelmet
Az átlagos rendelési érték 2021-ben nem nőtt jelentősen, átlagosan 2,5%-kal volt magasabb 2020-hoz képest. Az online vásárló fogyasztók számának növekedése a világjárvány kezdeti időszaka után tapasztalt hullámot követően lelassult, ezért a webáruházak 2021-es bevételnövekedését elsősorban nem az újonnan megjelenő vásárlók, a magasabb árak, vagy a magasabb átlagos rendelési érték, hanem a vásárlások gyakoriságának növekedése tette lehetővé.
Az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48%-a tervez áremelést 2022-ben
A tavalyi évben a divat webáruházak az e-kereskedelem legjelentősebb aktuális kihívásaiként elsősorban az erősebb piaci versenyt, a készletgazdálkodás folytonosságának fenntartását, a hirdetések árának növekedését és a weboldaluk, valamint a marketingkampányok személyre szabását nevezték meg. Az elemzés szerint a piaci környezet továbbra is összetett marad, valamint a piaci szereplőknek olyan új kihívásokkal kell szembenézni, mint a szállítási és gyártási késedelmek, a növekvő költségek és az instabil geopolitikai helyzet. A Glami.hu felmérése szerint a felsorolt okok miatt az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48%-a tervez áremelést 2022-ben. Ezen üzletek többsége arról számolt be, hogy jelentős, 11-15%-os áremelést tervez, magasabbat, mint a szomszédos országokban.
Vissza az életbe, de csak kényelemesen
A közösségi élethez való visszatérés hatása rögtön megmutatkozott a keresleten. A 2020-as évvel összehasonlítva a ruhákra 14 százalékkal, a szoknyákra 11 százalékkal, blúzokra és ingekre 9 százalékkal, fülbevalókra pedig 65 százalékkal nőtt az igény. Ugyanakkor nem mindenki tért vissza az irodákba, így a kényelmes, otthoni ruházat nem szenvedett akkora visszaesést, sőt, a lezserebb, sportosabb kategóriák, mint a kétrészes co-ord szettek (+51 százalék), vagy a melegítő ruhák (+22 százalék) még növekedtek is. Ugyanakkor a 2020-ban slágernek számító otthoni ruházati kategóriák 2021-ben már nem tudták fenntartani a növekedést. A hálóruházat 22 százalékkal, a fehérneműk 17 százalékkal esetek vissza 2021-ben, de a tornacipők és a sportleggingsek is visszatértek a járványt megelőző szintre. A magyar GLAMI felhasználók 2021-ben a Guess, a Tommy Hilfiger és az Adidas termékeit kedvelték a legjobban, ill. ezek kerültek fel a legtöbbször a személyes kívánságlistákra.
A kutatás módszertanáról
Ez a kutatás a GLAMI Fashion (Re)search projekt része, amelynek fő célja a divat e-kereskedelem dinamikájának megértése. Ebben a kutatásban a divatcikk-kiskereskedők körében végzett felmérés eredményeit, a kategóriák és termékek teljesítményére vonatkozó belső adatokat, valamint harmadik féltől származó jelentések adatait használtuk fel, amelyeket minden esetben feltüntettünk.
Kapcsolódó cikkek
- Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat
- Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain
- Glami.hu: a magyarok többsége továbbra is utánvéttel vásárol a divat webáruházakban
- Glami.hu: személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedelemi vállalkozások
- Az új e-kereskedelmi szabályok kedveznek az exportnak
- A távol-keleti vásárlások megadóztatása új távlatokat nyithat a magyar e-kereskedelem számára
- Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.