Négyszer annyian rendelnek házhoz a kedvenceknek

forrás: Prím Online, 2022. május 22. 13:31

Ha online bevásárlásról van szó, már nemcsak magunkról, hanem a kisállatainkról is minél gyorsabban szeretnénk gondoskodni. Az állateledel-rendelések egyre népszerűbbek a foodpandán: a platformon keresztül egyre több üzleti partnertől lehet rendelni a kedvenceknek, a cég saját élelmiszerüzleteiben, a panda marketekben pedig megnégyszereződött az elmúlt évben az állatoknak vásárlók száma. 

A fővárosban a 13. kerületi tulajdonosok a legaktívabbak, míg vidéken Székesfehérváron rendelnek a legtöbbet. A foodpanda üzleti partnereinek köre április végétől az AlphaZoo-val tovább bővült, így az állatbarátok még szélesebb termékpalettáról rendelhetnek majd házhoz, legyen szó állateledelről, kiegészítőkről, vagy akár ápolási termékekről – mindezt akár 30 percen belül.

 

Növekvő rendelési számok

Ahogy Európában, úgy Magyarországon is egyre népszerűbb a kisállattartás, az Állatorvostudományi Egyetem kutatása szerint a pandémia végére minden második magyar háztartás kutyatartó lett. Blaumann Debóra, a foodpanda marketingigazgatója úgy véli, ez a változás a gyorskereskedelmi mutatókon is egyre jobban érzékelhető: „Ugyan az állateledel-rendelések jelenleg az összes panda marketes rendelés 2-3 százalékát teszik ki, az elmúlt évben megnégyszereződött az állateledelt vásárlók száma. A kisállateledelt vásárlók közel 40 százaléka több alkalommal is rendelt már valamilyen finomságot a kedvencének, 10 százalékuk pedig rendszeresen visszatér, hogy beszerezze a heti menünek valót.”

 

 

A macskáknak több jut a jóból

Habár imádjuk a kutyákat, a rendeléseket tekintve a macskások viszik a prímet: legtöbbször ugyanis macskaeledelt rendelnek házhoz a magyar kisállat-tulajdonosok, azon belül is a nedves tápok az igazán népszerűek. Azonban a kutyások sem maradnak el mögöttük sokkal, alig több mint ezer rendelésnyi különbség van a kutya- és a macskatartók között. 

 

Budapesten a 13. kerületben a legaktívabbak a gazdik, az állateledel-rendelések 11 százaléka innen érkezik, a második helyen pedig holtversenyben a 14. és a 11. kerület áll, 6-6 százalékkal. Vidéken a fővároshoz képest egyelőre még kevésbé aktívak a házhoz rendelésben a tulajdonosok, a nagyvárosok közül Székesfehérvár emelhető ki, ahol az utóbbi 8 hónapban megötszöröződtek a kiskedvenceknek szánt rendelések. 

 

Bárányhúsos, nedves kutyatáp viszi a prímet

Ugyan összességében több macskaeledel fogy a panda marketekből, a TOP3 legnépszerűbb étel között kizárólag kutyaeledel található: legtöbbször a bárányhúsos nedves tápra esküsznek a gazdik, de dobogós lett a kölyökkutyáknak szánt csirkehúsos konzerv is. A tulajdonosok átlagosan 1000-1500 forint költenek egy-egy vásárláskor kedvenceikre, a kis kiszerelés mellett pedig a nagyobb tápok is egyre népszerűbbek, amelyeket a gazdik rendszerint a saját online bevásárlásaikhoz csapnak hozzá.

 

Több lehetőség a gazdiknak és a kedvenceknek

Akadhatnak persze olyan helyzetek, amikor az élet közbeszól, és csak vasárnap este derül ki, hogy elfogyott a kedvenc jutifalat, vagy épp elszakadt kutyasétáltatásnál a póráz - a gyorskereskedelem pedig az ilyen alkalmakra is jó megoldás lehet. A foodpanda április végétől az AlphaZoo-val bővítette üzleti partnereinek körét, amely az első igazán széles kisállat-termékportfóliót kínáló brand a cég felületén.

 

Blaumann Debóra az együttműködés kapcsán elmondta, hogy az AlphaZoo-n jelenleg több mint 600 féle termék közül lehet választani, a jövőben pedig ez a szám kétezerre fog emelkedni. „A partnerségünknek köszönhetően a jövőben már nem csak speciális állateledeleket (például dietetikus tápot) vagy higiéniai termékeket lehet majd rendelni a foodpandán keresztül, hanem például kisállat-felszerelést is, legyen szó akár kutyákról, macskákról, akár egyéb egzotikus állatokról” – tette hozzá.

 

Az AlphaZoo jelenleg 9 budapesti üzlettel van jelen, hamarosan azonban országosan is elérhető lesz a legtöbb megyeszékhelyen, (például Debrecenben, Békéscsabán, Székesfehérváron vagy Győrben), valamint több vidéki városban is, például Ürömön.  

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01