Négyszer annyian rendelnek házhoz a kedvenceknek
Ha online bevásárlásról van szó, már nemcsak magunkról, hanem a kisállatainkról is minél gyorsabban szeretnénk gondoskodni. Az állateledel-rendelések egyre népszerűbbek a foodpandán: a platformon keresztül egyre több üzleti partnertől lehet rendelni a kedvenceknek, a cég saját élelmiszerüzleteiben, a panda marketekben pedig megnégyszereződött az elmúlt évben az állatoknak vásárlók száma.
A fővárosban a 13. kerületi tulajdonosok a legaktívabbak, míg vidéken Székesfehérváron rendelnek a legtöbbet. A foodpanda üzleti partnereinek köre április végétől az AlphaZoo-val tovább bővült, így az állatbarátok még szélesebb termékpalettáról rendelhetnek majd házhoz, legyen szó állateledelről, kiegészítőkről, vagy akár ápolási termékekről – mindezt akár 30 percen belül.
Növekvő rendelési számok
Ahogy Európában, úgy Magyarországon is egyre népszerűbb a kisállattartás, az Állatorvostudományi Egyetem kutatása szerint a pandémia végére minden második magyar háztartás kutyatartó lett. Blaumann Debóra, a foodpanda marketingigazgatója úgy véli, ez a változás a gyorskereskedelmi mutatókon is egyre jobban érzékelhető: „Ugyan az állateledel-rendelések jelenleg az összes panda marketes rendelés 2-3 százalékát teszik ki, az elmúlt évben megnégyszereződött az állateledelt vásárlók száma. A kisállateledelt vásárlók közel 40 százaléka több alkalommal is rendelt már valamilyen finomságot a kedvencének, 10 százalékuk pedig rendszeresen visszatér, hogy beszerezze a heti menünek valót.”
A macskáknak több jut a jóból
Habár imádjuk a kutyákat, a rendeléseket tekintve a macskások viszik a prímet: legtöbbször ugyanis macskaeledelt rendelnek házhoz a magyar kisállat-tulajdonosok, azon belül is a nedves tápok az igazán népszerűek. Azonban a kutyások sem maradnak el mögöttük sokkal, alig több mint ezer rendelésnyi különbség van a kutya- és a macskatartók között.
Budapesten a 13. kerületben a legaktívabbak a gazdik, az állateledel-rendelések 11 százaléka innen érkezik, a második helyen pedig holtversenyben a 14. és a 11. kerület áll, 6-6 százalékkal. Vidéken a fővároshoz képest egyelőre még kevésbé aktívak a házhoz rendelésben a tulajdonosok, a nagyvárosok közül Székesfehérvár emelhető ki, ahol az utóbbi 8 hónapban megötszöröződtek a kiskedvenceknek szánt rendelések.
Bárányhúsos, nedves kutyatáp viszi a prímet
Ugyan összességében több macskaeledel fogy a panda marketekből, a TOP3 legnépszerűbb étel között kizárólag kutyaeledel található: legtöbbször a bárányhúsos nedves tápra esküsznek a gazdik, de dobogós lett a kölyökkutyáknak szánt csirkehúsos konzerv is. A tulajdonosok átlagosan 1000-1500 forint költenek egy-egy vásárláskor kedvenceikre, a kis kiszerelés mellett pedig a nagyobb tápok is egyre népszerűbbek, amelyeket a gazdik rendszerint a saját online bevásárlásaikhoz csapnak hozzá.
Több lehetőség a gazdiknak és a kedvenceknek
Akadhatnak persze olyan helyzetek, amikor az élet közbeszól, és csak vasárnap este derül ki, hogy elfogyott a kedvenc jutifalat, vagy épp elszakadt kutyasétáltatásnál a póráz - a gyorskereskedelem pedig az ilyen alkalmakra is jó megoldás lehet. A foodpanda április végétől az AlphaZoo-val bővítette üzleti partnereinek körét, amely az első igazán széles kisállat-termékportfóliót kínáló brand a cég felületén.
Blaumann Debóra az együttműködés kapcsán elmondta, hogy az AlphaZoo-n jelenleg több mint 600 féle termék közül lehet választani, a jövőben pedig ez a szám kétezerre fog emelkedni. „A partnerségünknek köszönhetően a jövőben már nem csak speciális állateledeleket (például dietetikus tápot) vagy higiéniai termékeket lehet majd rendelni a foodpandán keresztül, hanem például kisállat-felszerelést is, legyen szó akár kutyákról, macskákról, akár egyéb egzotikus állatokról” – tette hozzá.
Az AlphaZoo jelenleg 9 budapesti üzlettel van jelen, hamarosan azonban országosan is elérhető lesz a legtöbb megyeszékhelyen, (például Debrecenben, Békéscsabán, Székesfehérváron vagy Győrben), valamint több vidéki városban is, például Ürömön.
Kapcsolódó cikkek
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Az szja-visszatérítés látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását
- Hogyan NE veszítsünk el egy ügyfelet 10 nap alatt
- A Vaterán éli reneszánszát a szódásüveg, a gombfoci és a képeslap is
- Liferay Digital Talks: digitalizáció az online élelmiszer-kereskedelemben
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
- Az Alza.hu közel félmillió darab kedvezményre jogosító kupont küld ki
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- Mit szólnál, ha időt és pénzt spórolhatnál termék visszaküldésekor?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.