Elengedhetetlen HR digitalizáció: hazai rendszermegoldások és tapasztalatok testközelből
Milyen HR szoftver megoldások érhetők el jelenleg a magyar piacon? Milyen mértékben szabhatók testre a hazai vállalatok igényei szerint? Hogyan ajánlott egy új szoftvert bevezetni, és mik a legnagyobb nehézségek, amelyekkel az implementáló cégek szembesülhetnek? A Deloitte Digitális HR Kutatás 2022 többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ idén 16 hazai HR szoftver szolgáltató körében.
A hazai HR IT megoldások kínálatát és lehetőségeit vizsgáló elemzés a legjelentősebb magyar HR szoftver szolgáltatók bevonásával készült, és célja a hazánkban jelenleg is elérhető technológiák és megoldások ismertetése, valamint főbb erősségeik és megkülönböztető ismérveik bemutatása. A 16 résztvevő céggel megvalósított beszélgetések alapján az elemzés nemcsak a legfontosabb HR IT fejlesztéseket mutatja be, hanem össze is hasonlítja azokat a tavalyi, hasonló fókuszú kutatás releváns részeivel. A Deloitte szakértői által megkérdezett HR szoftver szolgáltatók rendkívül széles spektrumot fednek le, átfogó HR IT rendszerektől kezdve modul specifikus és alternatív megoldásokig.
A digitális HR működés felé vezető út meghatározása és bejárása többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál: a HR szervezetet és a HR folyamatokat is úgy kell átalakítani, hogy jövőállóak legyenek. Míg a HR IT rendszerek használata alapvetően a nagyvállalatok mindegyikére jellemző, és a középvállalatok több mint 80%-a is használ ilyen technológiai eszközöket, a kisvállalatok kétharmadánál nincs HR IT rendszer használatban. A szolgáltatói oldal válaszai is ezt erősítették meg: rendszermegoldásaikat elsősorban a középvállalati (57%) és a nagyvállalati (43%) szegmensekben értékesítették.
„Kutatásunk eredményei alapján elmondható, hogy a legnagyobb kihívást minden cég számára - mérettől függetlenül - a belső vállalati erőforrás szűkössége jelenti. A felsővezetői támogatás, illetve a hosszútávú vízió hiányát a tavalyi kutatásban résztvevők kevésbé ítélték égető problémának, míg a HR szoftver szolgáltatók ezt látják az egyik legnagyobb problématerületnek” – mondta el Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának vezetője. A szoftverszolgáltatók ezen véleményét a Deloitte Magyarország csapata is osztja: tapasztalatuk szerint egy jól átgondolt és kidolgozott HR IT stratégia jelentősen hozzájárul a jövőben sikeres HR megoldások bevezetéséhez és használatához.
„A felmérésben kíváncsiak voltunk arra is, melyek azok a területek, ahol a legerősebb az igény a HR IT fejlesztések iránt. Az eredmények alapján elmondható, hogy a hagyományosan kiemelkedő területeken kívül, mint a toborzás és onboarding, vagy a munkaidő- és távollét-nyilvántartás, a HR adatok elemzése és a HR riportálás szintén előkelő helyen végeztek” – mondta el Uzsák Éva Virág, a Deloitte szenior HR szakértője. Ezeken túl erősödő területeknek mutatkoznak a munkavállalói önkiszolgálás és a ticketing alapú problémakezelés, amelyek a Deloitte tapasztalatai szerint is egyre inkább megkerülhetetlen funkcióknak bizonyulnak.
A kutatás részletes eredményeit a Deloitte HR tanácsadási üzletágának szakértői, Csépai Martin és Uzsák Éva Virág mutatják be a 2022. június 15-én megrendezésre kerülő webináron. A felmérés fő tanulságainak ismertetése mellett egy kerekasztal-beszélgetésre is sor kerül a felhasználói oldal kihívásairól és tapasztalatairól.
Kapcsolódó cikkek
- Okoseszközök a veszélyes területek digitalizálásához
- K&H: bankolás a felhők felett
- Digitalizált döntéstámogatási megoldással járul hozzá a KITE Zrt. a mezőgazdaság fejlesztéséhez
- A Covid hatása a kkv-kra: immunisak lettek a digitalizációra
- A digitalizáció javíthatja az egészségügyi ellátást a nehezen megközelíthető településeken
- Újabb megoldás segíti az áramhálózat digitalizációját
- Digitalizált sportkártyák: az NFT-k új korszakba repítik a sportrelikviákat
- Fenntartható okostelefonok: hosszabb élettartam, zöldebb világ
- Így gyorsítaná a hazai digitalizációt az IVSZ
- Elvárás és versenyelőny a hatékony adat- és dokumentumkezelés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.